Kan ikke være alene hjemme! Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Jeg har en lille hund - Messi. Han er en blanding mellem en papillon og pomeranian, og er næsten lige blevet et år. Han er en lærenem lille mand, og kan lære stortset alt, bortset fra at være alene hjemme!
Han er meget afhængig af mig, og min mor, og han skal helst ligge oven på os, eller lige efter os hvis vi går rundt. Han kan med nød og næppe ligge ved/oven på min mors border collie, hvis vi altså ikke lige har tid. Vi prøver at dække ham af i hans kurv, smide ham ned fra sofaen og prøve at gøre ham mere uafhængig af os. Men det er som om intet hjælper.
Når vi går fra ham, gør han og han bliver ved og ved og ved, lige indtil vi kommer hjem og åbner døren. Min mors nabo'er er meget søde, selvom hun bor i et meget lydt rækkehus. Men nu har jeg lige fået min egen lejlighed og skal selvfølgelig have Messi med mig. Men jeg tør simpelthen ikke tage ham med, netop pga gøen. Jeg har nogle lange arbejdsdage og arbejder for det meste 9 timer om dagen, også kommer transporten udover.
Jeg har prøvet alle diverse alene-hjemme-træninger. Gå ud, og kom ind, men jeg kan ingen gang nå at lukke døren på klem før han gør. Jeg ignorerer ham 5 min før jeg går, og 5 min efter jeg kommer hjem. Han har flere forskellige aktivering redskaber, og der bliver kastet godbidder og grøntsager rundt i hele huset. Han rør det kun, hvis Border collien også er her. Hvis han er alene, rør han intet! Han gør kun!
Jeg er ikke vild med tanken, om hverken gø-halsbånd eller mundkurv. Nogle har forslået mig et bur, så han føler sig tryg, når jeg ikke er hjemme. Men tror heller ikke det er sagen. Måske en adfærdspsykolog?
Det skal lige siges, at han minimum er ude og gå 2 timer om dagen, og både træner agililty, og andre kommando'er, plus en masse søge arbejde.
Er der nogle der har en idé, til hvad der kan hjælpe mig? Så jeg kan få min lille mand med ind i min lejlighed?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Når han starter sin uro idet du før klar til at gå, så er det fordi der er en udløser på hans angst. Den udløser skal du finde, og så udfører du en desensibiliseringsproces på netop den adfærd.
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 13
Malene - og huskierne - Han får også hvilet, næsten op til 30 nogle gange 45 min. før jeg går. Men jeg ignorerer ham bare kun i de sidste 5 min. Altså han er meget sig selv, stille og rolig, så længe han kan se os. Men lige så snart at hoveddøren, (han er ligeglad med at det er badeværelsesdøren, soveværelses døren osv.) bliver lukket, selv på klem, så gør han.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
jan 2009
jan 2009
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
mar 2009
jan 2009
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 26
mar 2009
Hellere fjerne angsten og forebygge gøen i stedet. Det gør man via desensibilisering.
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.035
jan 2009
Vi har prøvet at binde ham fast i en snor, i underetagen både når vi går rundt i huset og når vi går. Det hjælper ham lidt. Han render os ikke lige i *røven*. OG han gør ikke med det samme når vi lukker og låser døren, vi har et gardin for, så han ikke kan kigge ud af vinduet i køkkenet, og dette hjælper også. MEN vores nabo, siger at han stadig gør, med faste mellemrum. Så nu ved jeg slet ikke, hvad vi skal gøre, for nu er det jo ikke døren, eller noget. Nu er det KUN når vi er væk, og det kan jeg jo ikke gøre så meget ved, eller kan jeg?
mar 2009
Jo du kan godt lære din hund at være alene. Men det vil kræve tid og penge, og en lang periode, hvor I ikke kan forlade ham.
Har i overskud til det?
jan 2009
Han får nok en del opmærksomhed, men de sidste to dage, har vi taget ham som "en stor hund" - vi ved godt vi skulle have gjort det fra start. Men nu er det slut med at være i sofaen osv. Plus, vi kun giver ham opmærksomhed, når vi har lyst, og ikke når han gør sig til
jan 2009
mar 2009
Bur og snor giver ikke tryghed for ret mange hunde. Det er symptombehandling.
Det der giver tryghed, er at hunden ved at I kommer igen. Og det er det, I skal lære den.
Når en hund hyler når den er alene, er det fordi det er enormt unaturligt for en hund at være alene. Den kalder simpelthen på flokken.
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.035
Jeg tror ikke, du klarer opgaven uden professionel hjælp.
Du kommer selv til at skulle investere en masse tid og kræfter. Projektet - og det er vigtigt at gøre det rigtigt fra en start.
Og rigtigt er IKKE at binde ham, for Guds skyld.
Giv en Update....
Jeg kender ikke lige nogen på Sjælland,men spørg evt efter anbefaling her inde. Der plejer hurtigt at danne sig et billede af, hvem der er gode og rimelige i pris.
Kan ikke være alene hjemme! Hjælp!