kan ikke være alene {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig han hvalp på 6mdr. han er renlig og utrolig nem og rolig.
MEN
han kan ikke være alene hjemme.
har forsøgt med de alm. husråd som at give han aktivitets ting som kong bold med godbidder i og labyrinten med foder i, har også prøvet med at lade radioen stå tændt.
men så snart han er alene så splitter han ting ad og laver på gulvet hvilket han aldrig gør ellers.
ved godt det skyldes utryghed og kedsomhed.
det er ikke fordi jeg lader ham være i mange timer det drejer sig kun om en times tid højst da jeg ved det er vigtigt med tilvending.
Er der nogen der har oplevet det samme og hvad gjorde í for jeres lærte det eller hvad kan vi gøre ved problemet?
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 315
Alternativt kan du prøve om han er med på at være i en hule i form af et bur, det er der rigtig mange der er rigtig glade for også, men det skal naturligvis også trænes over en længere periode.
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
feb 2007
Følger: 39 Følgere: 49 Hunde: 3 Emner: 121 Svar: 375
Jeg overtog på et tidspunkt en hvalp (4 måneder) der desværre havde været i mange hjem før den kom til mig, og var derfor meget utryk ved at være alene.
Han ødelagde gulvene, bed simpelhen store fordybninger i, bed i panelerne, hev ledninger ud af vægene, bord og stolben af træ blev også gnavet over
Det var en kæmpe udfordring at lære ham at være alene, men det lykkes, jeg begyndte at give ham noget at bruge tiden på, ben eller andet som du selv er inde på aktivitets ting ..
- Så gik jeg først 1 min, gik bare ud af døren lukkede den, talte til 10 også gik jeg ind igen, da jeg så kom ignorede jeg ham fuldstændig, da de jo skal lære at det er helt okay og normalt at være alene..
Satte langsomt tiden op, til 3 min, 5 min 10 min. så begyndte jeg at gøre det går jeg lige skulle i kiosken ca 15 min, og sådan meget langsomt satte jeg tiden op, og jeg gik MANGE gange på en dag, men kun kort 5-15 min ..
Efter noget tid hvor han ikke blev panik når jeg gik og ikke blev helt hysterisk gla når jeg nok hjem, fik han så lov at være alene 30 min og så videre og så videre ..
Han havde kun enktle "tilbage fald" og det var da vi kom op til en normal hverdag, hvor han var alene 5-8 timer, så kunne kan godt blive lidt ked og lave lidt balade (dog slet ikke som før i tiden), men dette gikogså hurtigt over, den dag idag har han INGEN problemer med at være alene, men processec tog omkring 3-6 måneder ..
- Det kræver sved og tårre, for det er ikke sjovt at komme hjem til et hjem i kaos, men der skal bare træning og tålmodighed til
Held og lykke med din smukke dreng
feb 2007
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
ang vogte rum så har jeg gjort det samme som dig har ladet ham være i køkkenet og gangen mens han er alene så han ikke bliver utryg ved størrelsen af rummene han skal "vogte". vi har prøvet med et bur men det syntes han ikke helt om så står han i sit eget lort når vi kommer hjem det syntes jeg ikke er værdigt for ham.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 315
feb 2007
- Han var også en forholdsvis tror basse dengang på 26 kg allerede..
Ja du skal virkelig bare ignorere ham når du kommer hjem, for ellers forstærker man bare det der med at savne..
Det er jo heelt normalt at være væk fra hinanden hihi ..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
kan ikke være alene