{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Kan ikke være alene {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Vores lille fyr græder og græder når han er alene hjemme og gør uhæmmet.
- det er vi rigtigt kede af.
Vores spørgsmål er så : vil det hjælpe at få ham kastereret?
Vi har også overvejet at få en legakammerat til ham, kunne det hjælpe?
Vi har tænkt på at lade radioen køre når vi ikke er hjemme, bare for at der er lidt som når vi er hjemme.
- Vi arbejder begge 2 og dt er synd han er så ulykkelig.
Hjælp!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke være alene
  • #1   2. jan 2010 Hva skulle det hjælpe at kastrere ham? Han stresser fordi i ikke har lært ham at være alene hjemme endnu. Det kræver lang tid og tålmodighed at få en hund til at blive helt tryg ved at være alene.

Anskaffer i en hund til jeres hunde, risikerer i endnu en hund med problemer.

Lad endelig radioen køre, det hjælper mange. Indskrænk evt hans plads. Sørg for en dejlig sutteklud der dufter af jer. Og start forfra med alene-hjemme-træningen.

• #2   2. jan 2010 Han har jo været alene hjemme lige fra vi fik ham, fra 6.30 til 15.00 mange dage, der har ikke været noget sådan før nu her.
    Han er 1,5 år, han har skældt ud før, men aldrig grædt som han har gjort. Men ja, det er en god ide med en sutteklud. Det vil vi prøve. Tak :o)

• #3   2. jan 2010 Lær hunden og være ene. En kasteration hjælper ikke på om hunden er bange for og være ene.
    En legekammerat= to hunde med alenehjemme problemer.
    Radioen kan måske hjælpe.

• #4   2. jan 2010 Ja det er helt forfra med alenehjemme træning, hvis i ikke har styr på det alenehjemme træning eller bare er første gangs hundeejere, kan jeg klart anbefalde bøgerne træn din hund og hundeskole fra politikens forlag...

• #5   2. jan 2010 Heidi. - vi er førstegangs hundeejere, Ja, vi må starte forfra, for det er synd for ham. Og så "beskytter" han jo også sit hjem. - det er det jeg mener med at kasterere ham.

• #6   2. jan 2010 Camilla-- Det vil han da stadig gøre selvom i cutter ham....
    Nåh men helt forfra med træningen. Han er nok kommet i sin sidste lømmelalder nu, så det kan være derfor....

• #7   2. jan 2010 Men Camilla de bøger jeg snakker om er rigtig gode, vi er selv første gangs ejere og har brugt dem meget de første 6 måneder. Dog er jeres jo ikke helt hvalp mere men træningen er jo den samme ; o ) Og de er ikke ret dyre...

• #8   2. jan 2010 (link fjernet) Her kan du finde noget om alene hjemme

• #9   2. jan 2010 Stimulere i ham inden i tager afsted? Eller efterlader i ham alene hjemme med en masser energi, og hjerneaktivitet..

• #10   2. jan 2010 Da vi fik vores Trunte for knap 1½ år siden, var hun frygtelig bange og specielt for at være alene hjemme ( hun havde haft en rædsom barndom og var kanp 6 mdr. da hun kom her). Vi havde så heldigvis vores gamle dreng Teddy, der desværre døde i marts 2009;-) Så havde vi problemerne hvis vi ikke havde haft dem før. Derfor har vi haft hende med næsten alle steder, men også alenehjemme træning HVER dag, men hun er stadig utryg. Når vi er her er hun verdens sødeste og tillidsfulde hund overfor både mennesker og dyr.
    Vi har hele tiden drømt en en hund nr. 2 igen og det har vi så fået:-) TIl meget stor glæde for både Trunte og os. Nu kan vi gå uden problemer. Så kan selvfølgelig kun tale af egen erfaring, men hos hos er det altså 2 hunde:-)
    Held og lykke:-)

• #11   2. jan 2010 Belinda : Han bliver gået en tur med om morgenen. Det er lidt svært at nå en masse inden man møder på arbejde.
    Han har masser af legetøj, bolde og tyggeben. Så det er ikke fordi han keder sig. Og lige nu har han 7 kattekillinger og lege med, så det burde ikke være det.

Gitte : Vi har nemlig snakket om det, at det måske ville hjælpe, og vi vil frygteligt gerne ha' en mere nemlig. Men som de andre skriver, kan det også være at det bliver et endnu større problem, fordi at de tirre hinanden op. smiley øv altså!!!
    Men hvor er det dejligt at det er lykkes for jer.

I første omgang prøver vi at træne forfra, køber bøgerne og så se om det går bedre med radioen tændt smiley

Tak for svar , god weekend Camilla smiley

• #12   2. jan 2010 De fleste hunde leger ikke når de er alene hjemme, mine gør ihvertfald ikke ..
    Mine bliver stimuleret mentalt inden jeg forlader dem, intet andet kan være bekendt.

Og så får de en fyldt KONG med frossen leverpostej i, eller et tykkeben og de 2 ting "passer de sig selv med" når jeg er alene.

Men hvis du ikke kan nå andet inden I/du skal på arbejde, må I/du stå tidligere op, hunden kan jo ikke gøre for I skal arbejde smiley

• #13   2. jan 2010 Camilla bøgerne er billigst på nettet ; o )

Kommentér på:
Kan ikke være alene

Annonce