772 visninger
|
Oprettet:
Kan ikke være alene {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har en dejlig lab på snart 9 måneder. Og vi var et problem med ham. Han kan ikke være alene....
I hverdagene er han normalt nede i kælderen hvor han har sit eget rum. Men når vi så kommer hjem og tager ham op. Så går det hele fint, lige indtil vi skal på toilet eller er væk i lidt tid. Bøger, aviser, blade bliver revet i stykket, ja nu et han også begyndt at tage fra køkkenbordet. Sidste gang løb han med en brødkniv i munden....
Men har nogle af jer haft samme problem?? Hvad skal jeg gøre?
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Hvor mange timer er han alene ?
Hvor meget beskæftiger i jer med den når i er hjemme?
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Hunde er flokdyr, og indtil man grundigt har lært dem at være alene, går man kun fra dem een gang hver dag, god et er efter hunden er luftet, fodret og mentalt stimuleret.
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 73
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 60
Vi forlader ham heller ikke to gang på en dag, men jeg siger at vi ikke engang kan gå på toilettet uden han laver noget.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 33 Svar: 185
Vil sige at vores Rottweiler på 9 måneder heller ikke er god til at være alene.
Hun har spist karme, lister, endda vægge.
Selvom hun går sammen med en Fransk bulldog.
Vi har givet hende legetøj, ben, skin, osv, og der er ikke rigtig noget der hjælper.
Nu er vi så begyndt at gå mere med hende, og tage i hundeskov 3 gange om ugen.
Det hjælper lidt.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Jeg tænker at fordi han tilbringer sin " alenetid" i kælderen, så er han ikke trænet til at være alene hjemme i resten af huset og når i så forlader ham, så er der bare SÅ mange fristelser som en lille kreativ vovse liiiiige kunne komme til at falde for
Mit bud ville være at lære at rydde op, så vovse ikke kan komme til at splitte noget ad, tage ham med på toilettet og evt indføre lidt kæletid når du alligevel sidder der og så på den måde vise ham at i IKKE forlader ham, men bare er lige derude..
Min ene Jack havde samme adfærd. Han HADEDE at jeg "forlod" ham, så i stedet for at opsøge problemerne og give ham mulighed for at eskalere sin uønskede adfærd, så havde jeg en periode med åbendørs-politik. Altså fandt han lynhurtigt ud af at jeg jo bare var i bad, på toilettet osv og at det da ikke var nogen grund til at "piske en stemning" op..
Derudover er aktivitet og stimulering lige efter i henter ham i kælderen, en rigtig god måde at undgå at han falder for fristelser.
Nulstil ham med motion, aktivering i det øjeblik i kommer hjem og så skal det nok blive bedre..
Tænk på det på den her måde. Han har hele dagen ligget til opladning i kælderen og når i så kommer hjem er det jeres vigtigste opgave at få hjulpet ham med at bruge alt den opsparede energi, sådan at i i fællesskab kan slappe af og nyde at være sammen.
Indfør meget faste rutiner, sådan at vovse altid ved hvad der er næste punkt på dagsordenen og vær obs på at enten hjælper i ham med at få afløb for energi eller også opfinder han selv en måde at gøre det på- og deres versioner er altså ikke altid sådan særlig menneske-venlige
Kan ikke være alene