21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Når tiden er ved at være inde... {{forumTopicSubject}}
Jeg passer en labrador-blanding på 15 år, hun skal være her til mandag..
Hun er en gammel hund, og tiden har sat tydelige spor.. Både i form af grå hår, men også grøn stær på det ene øje, en sær gevækst ved øjet, dinglende bagben og så har hun tabt sig meget .. =(
I mine øjne skal hunden bestemt aflives, hun har det ikke længere godt og det er bestemt ikke værdigt..
Naturligvis kan jeg ikke bare aflive hunden imens jeg har den, det siger jo sig selv !
Jeg har også sunget en del for ejerne om, at det altså er ved at være tiden til at sige farvel (selvom jeg synes det skulle have været sket), og har også spillet "værdigheds-kortet"..
De kan naturligvis godt se, at det er en gammel hund, men går meget efter tanken "vi afliver jo heller ikke vores gamle bare fordi de ikke kan så meget mere" ... *suk*
Det skærer mig i hjertet at se hunden vakle rundt..
Kaoz tager sig rigtig godt af hende.. Hun kan jo ikke se alverden, så hun følger efter ham og gør som han gør.. Lidt sødt ser det ud, men det er sgu hårdt at se en så gammel hund være så afhængig af en anden =(
Jeg er ikke sikker på hvad jeg vil med det her indlæg.. Andet end at lufte mine frustrationer over afmagten ved at se hende vakle rundt..
Jeg ved at en aflivning ikke er let, og at de jo elsker hunden højt.. Men kors altså...
Hunden er en glad og god hund, en tiggeprinsesse af grad og alt i alt har hun tjent dem godt som familiehund =)
Jeg bliver bare så ked når jeg ser hvor langt det kan gå at holde hunden i live pga menneskelige følelser..
Til i, der har læst med så langt... Fordøm ikke ejerne, det er bestemt ikke min hensigt..
(jeg har fundet ud af hvad jeg vil med indlægget !!)
Moralen er - Giv jeres hund den værdighed, at når helbredet skranter og kanterne bliver rustne; så stil jer tilbage og se på hundens liv uden at se på jeres egne følelser.. og se så om hunden har et godt liv, eller om i selv ikke kan give slip..
Ejerne af den pågældende hund er ikke mishandlere eller onde mennesker.. De er blot mennesker der elsker deres dyr inderligt, og ved hvor meget de vil savle hende når hun er væk..
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 296 Svar: 2.577
Men et rigtig godt indlæg, virkelig noget at tænke over.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Så trist så trist..
jun 2005
Lene - Ja hun er bestemt en del af familien.. Til jul bliver der bagt hundekager på lige fod med det resterende bagværk =)
De har minder om alt muligt sjovt, om de gode svundne tider hvor hun lavede ballade og var livlig...
Og ja, koen passer rigtig godt på hende, og er hele tiden i nærheden af hende når hun bevæger sig..
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
Jeg måtte selv sige farvel til min 13 år gamle dreng, han kunne heller ikke mere, men jeg stoppede mens det var værdigt for ham.
dec 2007
Følger: 3 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 99
Det vil jeg hellere aldrig kunne få mig selv til.
Never ever.
jun 2005
Jeg gholder også meget af hunden, men netop derfor så jeg helst at hun fik fred..
Det er en hård tjans at være hundeejer.. Aldrig sjovt når tiden er ved at være inde..
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Nina.. kender udemærket din følelse fra min tid,ansat i pension.. Puha,det gør faktisk ondt at se et dyr,forblive i live,for deres ejers skyld.. Selvom de ikke mener noget ondt med det..
jul 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 130 Svar: 620
nov 2006
Ja jeg var ked og er det stadig..
Men ikke på samme måde,som med de unge hunde,jeg måtte aflive sidste år..
dec 2007
jun 2005
Håber bare snart hun sover ind =/
Jeg har hende som sagt indtil mandag, og her bliver hun rigtig forkælet =D
- Hun æææælsker Kaoz´ mad, så idag har hun fået en bitte smule rensdyr i hendes trørkost og uuhhh hvor hun spiste og logrede =)
Hun ligger nu veltilpas ved mine fødder og slumrer... kan godt forstå de vil savne hende.. hun er nu sådan en god hund =)
jun 2005
Det gør ikke ondt på hunden at blive aflivet, men smerten i ejerens hjerte er ubeskrivelig..
nov 2006
dec 2007
Bortset fra Patella, kendte vi til alle hans andre fejl.
Han skal ikke aflives.
nov 2006
Samt nu er det ikke dyrlægen,der skal bestemme hvornår man afliver.. de kan anbefale en aflivning,men ikke tvinge folk.. Desværre
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Man skal ikke kimse af en ejers fornemmelse for, om hunden er livsglad eller livstræt.
Jo, der er mange, der går over grænsen, men sørme også mange, der ikke gør selvom det kan se sådan ud for omgivelserne.
Jeg ved godt, det kan være lidt kliche at sige, men jeg synes man klart fornemmer på hunden, hvornår det skal være.
Jeg har fuldstændig ren samvittighed - men indrømmer blankt, at jeg bliver overrasket, når jeg nu ser billeder af min gamle hund fra de sidste måneder af hans liv... fortryder ingenting...
Min hund fik et godt liv og et værdigt liv - og en værdig død.
Også selvom andre mente grænsen var overskredet...
(Her vil jeg lige skyde ind, at vi med dyrlægen havde aftalt nogle klare grænser, som ikke blev overskredet før den sidste dag)
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 8
så knægten og jeg tog afsked med ham på den bedste måde vi kunne, og sad hos ham mens han sov ind.
ved obduktionen fandt vi ud af at han havde mave/tarm kræft og en knude på størelse med min knytnæve, hvilket er stort for så lille en hund.
så jeg er glad for vi valgte at lade ham sove ind
vh jens
nb. jeg vil naturligvis aldrig lade det gå ud over opdretteren, hun havde jo intet med dette at gøre ...... der er jo ikke tale om medfølte skavanker.
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
om så hunden er 3 - 6 - 9 år eller mere - så er det op til os at sørge for at hunden ikke lider overlast
Når tiden er ved at være inde...