{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Når tiden kommer... {{forumTopicSubject}}

... ja, hvad stiller man så op med sig selv?

Vores, snart 13-årige Tasso, en skøn schæfer som aldrig rigtig er groet ud af hvalpestadiet.. Vores trofaste bedste ven, beskytter, et og alt..

Han har efterhånden løbet efter alle bolde han kunne, spist alle de lækre rester han ønskede, puttet hans våde næse mod os utallige gange, gået alle de ture han orkede.. Ja, han har levet et godt liv..

Men nu lakker det mod enden og hvad gør vi nu? Han er klar, han har gjort sit, men hvordan i alverden siger man farvel til sin bedste ven?

Han har været en fantastisk hund, en hund som man kunne gøre alt med, en hund som selv i hans hvalpeår opførte sig eksemplarisk.

Jeg har trænet ham, fodret ham, kysset, krammet og været der for ham når han har været syg.
Hvordan siger man dog farvel på den "rigtige måde"? Hvordan ved vi, at vi vælger rigtigt. Eller det ved vi, for vi kan se han har levet sit liv.

Men alligevel, tusind tanker.. Puha, hvor er det dog hårdt.. smiley Hvordan siger vi dog ordenligt farvel, kan man overhoved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når tiden kommer...
  • #4   22. maj 2016 Ja Tanja kender alt for godt til det du skriver. Tror selv man kan måle det på gode og dårlige dage.. Er der stadig flest gode, får de lov at være her en tid endnu. Men det er forbandet svært.. For nogle mener jo også at det et bedst at sige farvel mens hunden stadig har livslyst og leger ,spiser og er glad.. Sådan er min Freja på snart 13 år. Hun er plaget af gigt i albuerne, er på smertestillende hver dag, det sidste halve år har hun gået med sko på begge bagben pga hun ikke kan tåle at gå på bla sten .. Den ene dag halter hun den anden ikke..sover meget..
    Og hvordan man siger farvel og tager beslutningen tænker jeg også på dagligt .
    Det gør ondt i hjertet, og man ved ligesom ikke hvordan man kommer igennem tiden derefter..
    Men sender dig kærlige tanker herfra ..


  • #5   22. maj 2016 Du kan sagtens gi ham et ordentligt farvel smiley
    Forkæle ham mere og bare være sammen og nyde den sidste tid smiley
    Den sidste tid kan være svær. Men tror i enden den er god, du har givet ham et godt liv og så skal han også ha' en god afsked smiley

    Jeg har mistet 3 hunde igennem mine 21 år og ingen har jeg haft mulighed til at sige farvel imens de levede smiley
    Jeg ville ønske jeg kunne ha sagt farvel inden de døde smiley
    Savnet kommer man aldrig over,men i har haft en masse gode minder og det tæller smiley



  • #6   22. maj 2016 Det her er det smukkeste indlæg, jeg længe har læst! smiley

    Får en klump i halsen når jeg læser det du skriver. Du beskriver præcis det, vi alle føler for vores hunde : KÆRLIGHED!

    Da jeg sagde farvel til Alvin, var vi i hundeskoven i 2 timer (han elskede det sted) så fik vi taget billeder, og kørte den sidste tur til dyrlægen. Han fik ALT det han elskede. Chokolade, vindruer, kakaomælk. Ja han var glad til det sidste. Selv dyrlægen fik den største krammer.

    Du gør det aller sværeste som hundeejer.. at sige farvel til sin bedste ven..... smiley


  • #7   22. maj 2016 Hvor er I søde, tak for Jeres svar smiley Det varmer!

    Jeg ved det er tiden og som I skriver så handler det bare om at forkæle min gamle dreng MAX smiley Men puha, det er så hårdt.. Vil klart prøve at finde bogen du skriver om, Kat - lyder som god læsning de her hårde dage.

    Tasso vil blive kremeret og komme hjem til min mor "igen". Det har været planen længe, sådan føler vi, vi kan give ham mest respekt.

    Tak igen for Jeres fortællinger, uanset, så vil det altid gøre så ondt at sige farvel. smiley


Kommentér på:
Når tiden kommer...

Annonce