Efter kastration Efter kastration
Ja Eddie blev kastreret i mandags. Han sov hele dagen. Tirsdag var han frisk nok, han ville gerne gå tur, men kom kun lige ud foran huset og tisse. Han vil jo meget gerne klø sig i sit sår, da det jo klør meget. Jeg tænker om det kan klø mere to dage efter end en dag efter. Altså det er jo logisk nok, men Eddie sover meget idag, han er mere nedtrykt og sådan, og vi kan mærke på ham at det klør meget, for han vil hele tiden derned. Han har skærm på og vi smører ham med sådan noget salve. Så har vi sådan noget lavendel til at putte på rundt om som skulle gøre at det lugter grimt og de ikke klør sig dernede. Men det virker så ikke rigtig på Eddie.
Det jeg tænker er at vi skal vel ikke være bekymret fordi han er anderledes idag i forhold til igår? Han går med halen nede og sådan meget trykket, og det kan næsten kun være fordi det klør. Men det klør vel også mere jo flere dage der går, når helingen jo går rigtig igang?
Udover dette er han på smertestillende. En halv pille hver morgen i 4 dage. Han slikker sig meget om munden, selvom han drikker væske, kan det have noget med kvalme at gøre? måske forårsaget af pillen?
Udover dette ser såret fint ud. Ikke rigtig nogen hævelse, og ingen betændelse i såret. Men hans ''pung'' hvor kuglerne var i, er rød, er det normalt?
mar 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 85
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 961
Jeg ringede til dyrlægen, og sku se tiden an. Dagen efter var der bedring. Så tror ikke du skal være urolig, men hellere være sikker
God bedring med ham
mar 2013
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 453
hvis du er meget bekymret over det, skader det ikke at ringe til dyrlægen. Men det lyder altså rimelig normalt. Men kan godt huske jeg var meget bekymret dengang med Cody.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Han fik flydende Meloxidin (smertestillende) og havde ikke kvalme.
Allerede samme dag benede han ubesværet op og ned ad trapperne.
Tror du ikke, at hans nedtrykthed skyldes skærmen?
mar 2013
dec 2008
Han sov, spiste, drak og var ude. En rigtig putte trold.. Men det var kun lige 2 dage.
Hvis det klør meget, og det gør det jo når det heler, så ved jeg ihvertfald fra mig seæv, at man bliver helt udkørt, fordi man ikke kan tænke på andet end at det klør.
Hvordan har han det i dag? Talte du med dyrlægen?
mar 2013
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
dec 2008
Især når han er som igår!
Self klør det, men det skal ikke være ulideligt..
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 651
mar 2013
mar 2013
Efter kastration