{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.738 visninger | Oprettet:

Belastende nabo! {{forumTopicSubject}}

Belastende nabo!

Årh går snart ud af mit gode skind!..

Det er sådan at vi bor i en lille by hvor ingen genere hinanden og alt er fryd og gammen - MEN sidste sommer fik vi ny nabo, en familie med en hundekennel flyttede ind... Umildbart tænker man det lyder hyggeligt nok, men det er det langt fra!

En ting er at deres hunde bliver lukket ud klokken 6-7 stykker om morgen, hvor de derefter gør uafbrudt indtil de bliver lukket ind igen. OGSÅ i weekenden hvor man ellers skulle syntes man skulle have lov at sove længe. Og så skal de lige ud og tisse klokken 23:30 om aftenen hvor den får samme tur.

Vores hundegård ligger lige op til deres have, så hundene kan se hinanden, hvilke egentlig ikke genere vores, men deres støjer helt utrolig meget bare vores hund rykker med ørerne. Ikke dermed sagt at min egen ikke lige kan give lyd hvis de virkelig kører hinanden op, men hun gør ikke bare for at gø.

Det er så sådan at de jo indimellem får hvalpe, sidste sommer fik de hvalpe som damen så gik op til vores hegn og viste vores hund. Vores hund reagere ved at bide ud efter hvalpen (der er hegn imellem) og så skælder hun min hund ud for groft! smiley hvad ligner det lige?

Denne sommer har de så også fået hvalpe, og sørme så om hun ikke laver samme nummer igen idag med at gå op til vores hegn med en hvalp og derefter skælde min hund ud fordi den gør af hende og hvalpen.

Hvad i alverden gør man lige?? De er ikke til at tale med, har flere gange nævnt det med at de skal lade vær at lukke dem så sent ud osv, og sidst hun viste min hund en af hvalpene fik jeg talt med store bogstaver at det gad jeg ikke finde mig i...

Suk undskyld det blev lidt langt! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Belastende nabo!
  • #1   10. jun 2013 Meld dem til politiet. Ens hunde må ikke være til gene for andre, og man må ikke have mere end 4 hunde inden for bymæssig bebyggelse.

• #2   10. jun 2013 De har "desværre" kun 3 voksne hunde og så lige 5 hvalpe for tiden oven i hatten /: ellers havde jeg gjordt det, for det er virkelig virkelig belastende når der aldrig har været problemer før de flyttede ind!

• #4   10. jun 2013 Det er afprøvet, vi satte store plader inde på vores side af hundegården. Det hjalp intet. Og det er ikke kun vores hund de gør af, men alt - fugle, luften, bladene, cyklister, fodgængere, og os hvis vi skal ned med skraldespanden osv...

• #5   10. jun 2013 Må man gerne have mere end fire hunde bare fordi man har hvalpe ??

Godt nok dumt at sætte hvalpene op af hegnet hvis din bider ud, det giver jo hvalpene en rigtig skidt start på mødet med fremmede hunde.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #7   10. jun 2013 Damen må vil selv bestemme hvor hun vil gå i sin egen have? hvis hendes hunde ikke er til fare for andre er det ikke hende som er forpligtet til at sætte et forsvarligt hegn op.

• #9   10. jun 2013 Max: Hun må fuldt ud selv bestemme hvad hun laver i sin egen have, men det måske en smule dumt at stikke en hundehvalp op i snotten på min hund når hun i forvejen ved den ikke er top glad for andre hunde. For derefter at skælde den ud. Og min hund er skam lukket forsvarligt inde!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#10   10. jun 2013 Det forstår jeg så ikke.Hvis din hund ikke kan med andre hunde har man vil et hegn oppe hvor den ikke kan komme til at bide igennem.I så fald kan damen gå langs hegnet alt det hun vil.

• #11   10. jun 2013 Den har jo accepteret naboens hunde. Og der er hegn oppe som hunden ikke kan bide igennem. Den nappede bare ud efter hvalpen på den anden side af hegnet. Så vores hund er på alle måde lukket forsvarligt inde, kan hverken komme ud, bide gennem hegn eller noget.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#12   10. jun 2013 Mia.Ok.Kan godt forstå at du ikke vil finde dig i at hun skælder ud på din hund.Hvor hun vælger at opholde sig i sin egen have mener jeg så ikke man kan blande sig i.

• #13   10. jun 2013 Det er jo netop det jeg mener. Er fuldstændig kold over om de har lyst til at hoppe og danse i deres have, om det så er foran hundegården er jeg ligeglad. Syntes bare det er træls at de gentagende gange kalder min hund hen for at den skal hilse på deres hvalpe som de løfter hen, da hvalpene ikke har adgang til hele deres have. De ved hvordan hun reagere, og så får hun skideballe. Men tænker bare hvorfor i alverden de så ikke lader vær med at bære de små pus helt hen til snotten af min?

• #14   10. jun 2013 Første gang ville jeg venligt, men bestemt, fortælle hende, at hun IKKE skal opdrage på MIN hund.

Anden ville jeg ikke spor venligt og mere bestemt fortælle hende det samme.

• #16   11. jun 2013 De avler collier..

• #18   11. jun 2013 Ja Louise, man må have fire voksne hunde og et kuld hvalpe under 16 uger, når man bor i byzone.

• #20   11. jun 2013 Der har du svaret, Mia A - colliefolk er bare IKKE som os andre smiley

• #21   11. jun 2013 Den der "vedvarende gøen" kan altså gradbøjes .. jeg talte med en strømer, og han fortalte, at det næsten er umuligt at få en person "dømt" for at dennes hund gør "vedvarende" .. for holder den små pauser - ja, så er det ikke vedvarende.

• #22   11. jun 2013 Isabelle - Mange tak for svar smiley

Martine - Nej det må man da sige de ikke er! Hold nu op.. Og der er jo små pauser, men det er bare træls at høre på dag ud og dag ind i længden smiley

• #23   11. jun 2013 Det er DRØN irriterende - og uforskammet, at folk ikke tager hensyn og tænker lidt selv.
    Min veninde har også en collienabo - uha, den race kan dælme gø og gø og gø .. selv oppe ved vores træningsplads (schæferhundeklubben) kan man høre de 3 collier,der bor lidt længere ned af vejen .. En gøende (og imo meget charmerende iøvrigt) race smiley

Men - det er vist bare svært at få politiet til at gøre noget ved det gøen, såvidt som jeg har forstået det smiley

• #25   11. jun 2013 Martine - Tjaa de er vel charmerende nok normalt. Men når man kender til eksemplarene inde ved siden af, så må jeg indrømme at jeg syntes alt det charmerende går af smiley
    Føler med din veninde! Hehe
    Nogle siger man ikke kan lære dem at lade vær med at gø, passer det?
    Kan simpelthen ikke tro det, for en schæferhund er der også meget lyd på hvis man ikke er lidt efter den tidligt. Er det helt umuligt med en collie?

Jeg tvivler på politiet vil gøre noget, der er så mange andre ting som politiet ikke gider/har tid til at tage sig af.. Og der er sikkert flere 1000 i lille dk der har problemer med deres nabos hunde? smiley

• #26   11. jun 2013 Det er bestemt ikke tilladt at de står og gøer/hyler så tidligt om morgenen. Har selv været nabo til to stykker, og det var først da folk, som bor længere oppe af vejen kom forbi og klagede, at de begyndte at tage det alvorligt. Når de ikke var hjemme, så var hundene i en hundegård, og hylede fra 6.30 om morgenen til hundeejerens mor lukkede dem ud ved en 12-13 tiden. Det er ulideligt at høre på sådan noget, så forstår godt du er ved at gå ud af dit gode skind. Men mit råd, er at klag til naboen, og hvis det ikke virker, så meld naboen til politiet. Evt. forhør dig hos andre om de også er belastet af deres larm.

• #28   11. jun 2013 Og ellers må hun jo til at være ude i haven sammen med hundene, så hun kan tysse på dem eller noget i den stil. Det bliver hun nok også selv træt af i længden.

• #29   11. jun 2013 Når jeg selv skulle af sted om morgenen, så kunne jeg høre hundene helt ude på den store vej, og det er ikke okay. Heldigvis har de fundet en løsning på det nu.

• #30   11. jun 2013 Selvfølgelig kan en collie lære at holde mund. Det er jo et spørgsmål om prioritering smiley

Og jeg er helt med på at nogle nonstop gøende hunde IKKE er ret charmerende - jeg har bare mødt nogle eksemplarer som var fine smiley

• #31   11. jun 2013 Det skal lige siges at de hunde min nabo har er gravhunde, ikke Collier smiley Men det er alligevel irriterende at høre på smiley

• #32   11. jun 2013 I feel for you! It's must be so exhausting and irritating!

• #33   11. jun 2013 Anne - Årh det lyder også træls med jeres nabo!
    Man får simpelthen pip når de gør klokken møg om aftenen/natten, så man vågner. Der går jeg nogengange ud til døren og råber af dem. Så har man bare fået nok!
    Kunne være jeg skulle prøve at tale med de andre naboer smiley
    Og alle hunde der gøer er trælse høre på. Men specielt det der vov der bare går lige i øregangen -.-

Mike/Vega's mor - Vi har drukket kaffe med dem to gange hvor vi har talt om det, men det ender altid med at de siger det er vores hunds skyld at deres gøer. Vores siger bare ingenting, de gøer bare hun opholder sig i sin hundegård. Men så var det vi satte store plader op så deres ikke kunne se ind til vores, men det hjalp intet smiley

Martine - Det undrede mig virkelig også hvis ikke det kunne lade sig gøre at få dem til at klappe kaje! smiley

• #34   11. jun 2013 Mia A: Det er hvert fald nogle gange lettere at være flere om en klage f.eks. Hvis de siger at det er jeres hundes skyld at deres gøer, kan du så evt. ikke gå ud en morgen og filme? Så kan de ikke skyde skylden over på jer smiley

• #35   11. jun 2013 Anne - Ja det er der noget om! Vil da prøve at tale med de andre naboer smiley
    Har optaget nogle lydklip hvor deres går helt amok mens vores ligger og snork bobler i sit hundehus. Men også lydklip hvor vores egen ikke engang er ude.. Får pip! smiley

• #36   11. jun 2013 jeg må indrømme at jeg var blevet tosset, hvis min hund blev kaldt hen til hegnet, blev 'provokeret' og så skældt ud bagefter. Der ville trunten have fået et gedigent møgfald.

• #37   11. jun 2013 7 Mega Pixel - Prøver virkelig at styre mig og være en god nabo, igår fik jeg bare nok da hun gjorde det igen efter jeg har haft fat i hende en gang før!

• #39   11. jun 2013 malle84
    visse naboer kan 'tune' lyden ud.. det gælder både deres hunde og larmende børn....

• #40   11. jun 2013 Selvfølgelig kan en collie lære at være stille - eller i hvert fald kan man minimere deres gøen. At forvente 100%'s tavshed fra en hund er måske lige lovlig meget - især når det er hunde, der elsker deres egen stemmepragt. Jeg har ikke collie, men en wanna-be (sheltie). Hun elsker lyden af sin egen stemme, men jeg har fået hendes gøen minimeret til et absolut minimum. Men det kræver selvfølgelig en indsats. Jeg forstår egentlig ikke de ejere med konstant gøende hunde - hvordan kan de selv holde det ud?

• #42   11. jun 2013 som minimum forventer jeg da at se/høre ejeren gøre en indsats for at dæmpe lyden - det er da ikke ret meget forlangt. Vi har selv et styks tv-pausesignal, hvis det stikker hende... men vi sidder da ikke på vores flade og ignorerer det.

• #43   11. jun 2013 Tror slet ikke det irritere naboen det mindste at de gøer. Desværre!
    Hunde gøer engang imellem, og det skal de bestemt også have lov til hvis der er noget at gø af! Ellers må man garanteret stoppe det.. Min egen kan da også finde på at give lyd, men hun bliver omgående bedt om at holde mund hvis der ikke er noget at gø af.
    Men de tysser jo slet ikke på deres hunde, som så gøer konstant føler man! smiley

• #44   11. jun 2013 Mia: Jeg forstår slet ikke den form for ligegyldighed smiley Forstår virkelig godt, at du synes, det er belastende.

• #45   11. jun 2013 Christian Poulsen..
    Har du lyst til at møde min collie smiley

Aldrig har jeg haft en hund, der snakker så meget som han gør.
    det er blevet mindre.. Han er næsten holdt op med at gø af de fugle, der flyver over haven ( med mindre det er meget store fugle) og han kan stoppes når han lader sig provokere af at naboens kat går på plankeværket.

Andres gøende hunde er altid mere irriterende end ens egen gøende hund

• #48   11. jun 2013 Æv - hvor trælst! Jeg har ikke nogen guldkorn til hvad du skal gøre, men du har min fulde sympati. Vi har selv for 1½ mdr siden fået nye genboer. De har en Aussie og DANG den gøer. Den er rigtig meget ude i haven og den gøer af alt og ingenting (og de går vist aldrig tur med den smiley ). Dens gøen er så træls når man selv har to der ikke skal have ret meget undskyldning for at gabe op. Så vi har trænet meget intensivt med belønning for at tie stille når den gøer. Det har heldigvis virket, men den første week-end må have været pænt irriterende for dem heromkring, der ikke har hund: Aussie startede med at gø og i løbet af et splitsekund så stemte en dober, en irer og vores nabo's storpuddel i.
    Nu er det heldigvis sjældent at vores stemmer i. Jeg har i en samtale forsøgt at fortælle at det måske ikke var så fedt med al den hundegøen, men damen havde netop den holdning som du har mødt at 'hunde skal da have lov til at gø'. Hun sagde faktisk til mig at 'det er jo en vagthund du har og sådan en gøer jo'. Jo, det er OK at den gøer når der er noget at gø af. Men at stå og glamme lamt jævnt hele tiden behøves en vagthund nu altså ikke. Så var det at jeg tænkte at den eneste løsning for os var at lære vores at ignorere aussien.

• #49   11. jun 2013 Isabelle - Jeg syntes også alle hunde der gøer er irriterende, inklusiv min egen!
    Det ville være til at leve med hvis det ikke var en rutine der gentog sig hver eneste dag. Når man går i seng om aftenen kigger man på sit ur og tænker, 30 min så går det løs med 3 galpende hunde, og rigtig nok så vågner man efter de 30 min fordi der pludselig er gø om kap fest i deres have...
    Dejligt med naboer der viser hensyn når de holder fest med musik! smiley

Mette Marie - Det lyder til vi har lidt samme problem! Hvor er det bare mega træls for jer også! Føler med jer smiley

• #50   11. jun 2013 Ja der er en grund til at vores ikke lukkes alene i haven tidligt om morgenen og sent om aftenen.
    Det er langt fra sikkert han vil gø overhoved, men synes selv det er mega træls med hundegøen på de tidspunkter.

Har også undret mig når jeg kører på arbejde 5.30 eller 6.30 og der er en hund i en have, som gør af alt og alle, der kommer forbi.. Også biler.

Det lyder til I har forsøgt af dialogens vej.
    Hvis det ikke hjælper, så kan det være det har mere effekt når politiet banker på

• #52   11. jun 2013 allergisk..
    Måske hører damen ikke så godt ?

• #54   11. jun 2013 Hmmm..

Ja så er hun nok bare skide ligeglad.

• #55   11. jun 2013 Tror altså at nogen simpelthen bare ikke opfatter det som et problem. Her i byen bor der også en del små hunde, der også laver det nummer med at spæne gøende afsted langs med hegnet når nogen passere. Det virker selvfølgelig heller ikke så voldsomt når det er en cairnterrier, som når det er en dobermann. Men jeg tænker lidt på at de hunde må have et ret højt stressniveau: mine bliver da sådan lidt 'roterende' hvis de har lavet det stunt (det er så heldigvis sjældent at de gør det og vi træner meget på at ignorere dem der kommer forbi og det går faktisk godt).

Kommentér på:
Belastende nabo!

Annonce