{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Sur på uansvarlig hundeejer! {{forumTopicSubject}}

Ja efter min mening er er mine forældres nabo i sommerhuset ekstrem uansvarlige med deres hund!

De har en rimelig stor hund ( er ikke sikker på hvilken race) som aldrig er i snor, den farer bare rundt hvor det passer den og de kan IKKE kalde den til sig.

Det værste er så at den render oppe på vores grund og galper og gør af os, den har i flere omgange vidst tænder og knurret! Hvis man så beder den om at skrubbe hjem ja så galper den op!
Min mor og jeg måtte faktisk sætte os ind den anden dag da vi ikke kunne sidde i fred for den på terrassen, meget belastende!! Jeg tør slet ikke gå ned forbi deres grund med Laila selvom hun er i snor!

Vi har så konfronteret naboen som hidser sig op og råber op om at det er synd at have hunden i snor ?! Og at det ikke er sådan hun opdrager hendes hund.

Lige tilsidst fik vi så afvide at vi sgu da bare kunne give hunden en pølse og så ville den gå hjem, siden hvornår er det blevet nabolagets ansvar at fodre naboens vildfarende hund spurgte jeg så? Så himlede hun op om at vi var hysteriske!

Er vi det?
Kunne godt tænke mig at vide om det er hysterisk at melde dem hvis det sker igen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur på uansvarlig hundeejer!
  • #1   1. jun 2009 Jeg havde klart meldt det og fortsatte det ville jeg aflevere hunden på internat.

• #2   1. jun 2009 Selvfølgelig er det ikke jer der er galt på den..

Næste gang den er i haven, ringer I hysterisk til politiet, og beder dem komme ud omgående, da der står en gal kamphund i haven!..

Så skal de nok komme, og så får naboen forhåbentlig en alvorlig skideballe, og måske en regning..

• #3   1. jun 2009 Mia og Mikkel N: Jeg forstår godt hvad du mener, men da jeg ikke er tryg ved hunden overhovedet har jeg ikke lyst til at finde ud af hvad der kunne ske, og da der er mange andre dejlige ruter vi kan gå så går jeg ikke forbi der. Men at den kommer på vores grund og skaber sig vil jeg ikke acceptere!

Anne Julie: Takker, ja det tror jeg også bliver enden på det, næste gang der kommer må vi jo melde dem. smiley Bare trist det skal være sådan !

• #4   1. jun 2009 Anja: ja det er nok desværre det der skal til ( bare for en god ordens skyld er det ikke en muskelhund, bare lige for at undgå evt. misforståelse, men ved godt hvad du mener smiley )

• #5   1. jun 2009 Mia og Mikkel: Hi hi det er da et godt trick, ja det må være pænt belastende! Ha ha det siger jeg sgu til min mor, den er hun garanteret med på! smiley

• #6   1. jun 2009 Ja det lyder meget uartigt! Men hvis det er effektivt er vi ved at være ligeglade, især når man får sådan en skideballe når man går ned ( roligt ) og beder dem om selv at tage sig af det!!

• #7   1. jun 2009 i er ikke galt på den, men jeg kender godt det problem. i vores område er der to forskellige huned de går også bare tur med sig selv.. jeg har måtte kæmpe med andres hunde for at kunne gå med spike i snor i fred, det er bare ikke sjovt.. så hvis jeg var jer ville jeg også melde det

• #8   1. jun 2009 For mange år siden sneg en hanhund sig ind i haven og bedækkede vores hund. Vi fangede den og bad politiet om at hente den (navneskilt og halsbånd var lige pludselig væk). Det var første gang han måtte hente hunden på et internat. (Vores hund fik selvf. en p-sprøjte).

Et halvt års tid senere gentog historien sig (dog uden hun blev bedækket) og politiet hentede den igen. Der gik en uge før ejeren opdagede at han manglede sin hund, og blev præsenteret for en pæn stor regning.

Siden da så vi den aldrig, og det viste sig, at de boede kun 500 m fra os.

SÅ KAN DE LÆRE DET!!! DE SKAL RAMMES PÅ PENGEPUNGEN (alt andet virker åbenbart ikke)

• #9   1. jun 2009 Ja jeg ville også indlevere den uden hundeskilt.. Det er ikke jer der er hysteriske

• #10   1. jun 2009 jeg har også haft brugt "navneskilt" væk metoden et par gange - desværre virkede det ikke, indl på internat 3 gangee - til sidst tog jeg grove midler i brug.
    Hunden, en stor lab-blanding, hoppede over vores havehegn for at besørge i vores have - ind et sted - ud et andet smiley jeg satte ekstra hegn op der hvor den hoppede ud og lukkede to sure mellemschnauzere i hovedet på den - så holdt den op med det.. hvordan den så ud da den endelig slap ud af haven, ja det ved kun ejeren - men den holdt sig for eftertiden 2 m fra vores hegn...

Også en meget uartig løsning, men den fungerede - og jeg havde bare ikke andre løsninger dengang...

• #11   1. jun 2009 skal lige siges det ikke var hunden det var galt med (udover den brugte vores have som yoilet og var sådan en småsur en) men ejerenvar sq noget for sig selv.. udover hunden altdi gik løs så brokkede han sig over at vores hunde gøede ved hegnet. men han fandt det meget morsosmt at smide sten og lign efter dem, eller stå og prikke dem med kæppe og lign...

Såååå

nå ja og det ekstra hegn jeg havde sat op var ca 1 m langt, så hunden skulle flytte sig ½ m for at komme ud af haven igen

• #13   1. jun 2009 I skal da endelig ikke give den et stykke pølse, så er i 100% sikker på den kommer igen, igen og igen!!!

Det lyder fuldstændigt hen i vejret, at ejer af den store hund, er så latterlig!!
    Kan i ikke slå jer sammen med andre i sommerhus området, og gå ned og snakke med hende? Hvis den selvfølgelig også genere andre sommerhus gæster.

• #14   1. jun 2009 jeg ville også melde det, synes overhovedet ikke det er hysterisk, og da slet ikke når I har prøvet at tale pænt med hende først.

• #15   1. jun 2009 Tak skal i have for alle svarene! Det er så dejligt at hører at vi ikke er "Hys", Tak for de gode råd, nu har vi da noget at gå ud fra! Med hensyn til hunden, er den garanteret en dejlig hund, det er ejerne der er nogle båtnakker! Men er ikke så tryg ved at gå ned og tage den i hovede og røv når den sådan knurre og viser tænder, man ved jo ikke hvad den stakkels hund tænker når vi står der og skælder den ud. Den er jo nok ikke klar over at det den gør er forkert når ejerne ikke griber ind!

• #16   2. jun 2009 Ha ha ha det er sgu god humor, men hvorfor spraymalede han halen?? Bare for sjov eller hvad??

Kommentér på:
Sur på uansvarlig hundeejer!

Annonce