Sur på uansvarlig hundeejer! {{forumTopicSubject}}
Ja efter min mening er er mine forældres nabo i sommerhuset ekstrem uansvarlige med deres hund!
De har en rimelig stor hund ( er ikke sikker på hvilken race) som aldrig er i snor, den farer bare rundt hvor det passer den og de kan IKKE kalde den til sig.
Det værste er så at den render oppe på vores grund og galper og gør af os, den har i flere omgange vidst tænder og knurret! Hvis man så beder den om at skrubbe hjem ja så galper den op!
Min mor og jeg måtte faktisk sætte os ind den anden dag da vi ikke kunne sidde i fred for den på terrassen, meget belastende!! Jeg tør slet ikke gå ned forbi deres grund med Laila selvom hun er i snor!
Vi har så konfronteret naboen som hidser sig op og råber op om at det er synd at have hunden i snor ?! Og at det ikke er sådan hun opdrager hendes hund.
Lige tilsidst fik vi så afvide at vi sgu da bare kunne give hunden en pølse og så ville den gå hjem, siden hvornår er det blevet nabolagets ansvar at fodre naboens vildfarende hund spurgte jeg så? Så himlede hun op om at vi var hysteriske!
Er vi det?
Kunne godt tænke mig at vide om det er hysterisk at melde dem hvis det sker igen?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.128
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Næste gang den er i haven, ringer I hysterisk til politiet, og beder dem komme ud omgående, da der står en gal kamphund i haven!..
Så skal de nok komme, og så får naboen forhåbentlig en alvorlig skideballe, og måske en regning..
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Anne Julie: Takker, ja det tror jeg også bliver enden på det, næste gang der kommer må vi jo melde dem. Bare trist det skal være sådan !
maj 2009
maj 2009
maj 2009
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 951
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.220
Et halvt års tid senere gentog historien sig (dog uden hun blev bedækket) og politiet hentede den igen. Der gik en uge før ejeren opdagede at han manglede sin hund, og blev præsenteret for en pæn stor regning.
Siden da så vi den aldrig, og det viste sig, at de boede kun 500 m fra os.
SÅ KAN DE LÆRE DET!!! DE SKAL RAMMES PÅ PENGEPUNGEN (alt andet virker åbenbart ikke)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.815
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Hunden, en stor lab-blanding, hoppede over vores havehegn for at besørge i vores have - ind et sted - ud et andet jeg satte ekstra hegn op der hvor den hoppede ud og lukkede to sure mellemschnauzere i hovedet på den - så holdt den op med det.. hvordan den så ud da den endelig slap ud af haven, ja det ved kun ejeren - men den holdt sig for eftertiden 2 m fra vores hegn...
Også en meget uartig løsning, men den fungerede - og jeg havde bare ikke andre løsninger dengang...
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Såååå
nå ja og det ekstra hegn jeg havde sat op var ca 1 m langt, så hunden skulle flytte sig ½ m for at komme ud af haven igen
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.519
Det lyder fuldstændigt hen i vejret, at ejer af den store hund, er så latterlig!!
Kan i ikke slå jer sammen med andre i sommerhus området, og gå ned og snakke med hende? Hvis den selvfølgelig også genere andre sommerhus gæster.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
maj 2009
maj 2009
Sur på uansvarlig hundeejer!