12. maj 2007 Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Åhhh møg hunde! {{forumTopicSubject}}
Nu er det 3 gange jeg møder en dame med hendes 2 løse pudelhunde hun ikke kan styre, grrrr, jeg bliver så arrig!
Vi har en stor boldbane i byen hvor de forskellige nogle gange lader deres hunde løbe og lege Fair nok gør jeg også selv, men jeg kan da styre mine og kalde dem til mig. Hendes løber helt ned forbi forsamlingshuset og ud på fortovet og vejen. Hun er ca 60år og svagt gående hun kan under ingen omstændigheder løbe, og går meget langsomt, og kalder hun på hundene kommer de måske efter 4 gang hun kalder, men når de nærmer sig hende vender de om og løber væk igen.
Og i dag kom jeg så gående men mine hunde, tror i så ikke at de ser os og begynder at gø helt vildt og løber ned mod os, fik begge hunde op på armen, også kun lige i sidste øjeblik( de er begge blevet halv overfaldet og haft mange episoder med ustyrlige løse hunde, så de hader når andre hunde kommer mod dem) Og de 2 møg køtere løber rundt om mine ben og gør, ud på vejen, først efter 3 forsøg på at få kaldt dem til sig og hvor de så er løbet mod mig igen fik hun snor på dem...
Jeg bliver SÅ sur synes det er uforsvarligt at have sine hunde løse når man ikke kan styre dem, og jeg bruger hver evig eneste dag på at træne mine hunde til at kunne acceptere at hunde der kommer mod os IKKE gør noget, hvor man så hver gang man møder en uansvarlig person kan gå et par skridt tilbage i træningen igen, uhhhhh jeg bliver så gal.
Hvad hvis der var kommet en bil og de havde kørt hundene ihjel eller kørt galt og måske ramt mig??? Hvad hvis der var kommet en cyklist, eller børn som løber rundt i byen og leger, som så bliver bange for de hunde fordi de løber rundt om en og gør?? Synes virkelig det er dårlig opførelse af dem dame, hun tænker virkelig ikke på os andre.
Puha nu kom jeg ud med det det lettede:o)
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 2.066
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 135
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Nu er jeg af den type der ikke kan holde mund, og var det der sket for mig, ja så havde jeg godt nok lige fortalt hende min mening.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Men tager dem op og det bliver jeg ved med for har prøvet SÅ mange gange bare at tage det rolig og få dem til at fokusere på noget andet, og tør simpelthen ikke lade være vil ikke risikere at det engang ender med de bliver bidt, de gange hvor de er blevet overfaldet, uden at blive bidt sådan så de kom fysisk noget til har sat spor nok på dem psykisk og det er hårdt hårdt arbejde.
Men er hunde i snor kunne jeg heller aldig drømme om at tage dem og så viser jeg bare rolig adfærd får dem til at sætte sig så de andre hunde kan gå stille forbi.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Ellers hjælper det også at råbe, gerne en rigtig dyb stemme..
Kom om ved en Berner sennen uden ejer den anden dag, den så nu meget fredelig ud, men der var ingen ejer at se, så den skulle altså ikke hilse på Balder - Man ved jo aldrig hvad der kan ske, så den fik lidt tilråb. og så luskede den lige så stille videre ;-))
Åhhh møg hunde!