Meget nervøs unghund:( {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har anskaffet mig en ung hanhund på 14 måneder. Han er ufatteligt nervøs,grænsende til bange.Han er glad og rolig,når man ikke ber ham om noget,men lige så snart man giver ham en kommando,så ændre det sig. Han smider sig ned på jorden og tisser lidt. Kalder jeg på ham,smider han sig ned og kommer kravlende helt nede ved jorden og ligner en undskyldning for sig selv. giver jeg ham kommandoen sit,så ligger han sig også ned. Hvis jeg så retter på han,så ligger han sig ned igen lige med det samme. Han havde samme adfærd,da jeg hentede ham,så det er ikke en adfærd han har fået efter jeg har fået ham.
Jeg har haft ham i en uge og jeg vil gerne ha fjernet den adfærd hurtigst muligt,da jeg gerne vil kunne arbejde med ham uden han smider sig ned,medmindre jeg har bedt ham om det..
Håber virkelig på noget gode råd.
På forhånd tak..
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.496
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
Men som de andre er inde på. Tålmodig, tid og tillid og en masse positiv indlæring. Det andet de andre gør brug af er at kue sin hund.
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Og du er nød til at starte helt forfra.
Du skal allerførst lære hunden at uanset hvad, kan den stole på at du ALDRIG slår eller råber eller lignende..
Og du skal droppe alt hvad der hedder træning til at starte med....
Hunden må kun få succesoplevelser.
Og hvis du er den mindste smule i tvivl om, om du magter opgaven, så drop det.
Jeg har en hund der har været behandlet rigtigt grimt. Nu efter 1½ år, er der stadig ting der får hende til at kravle og flygte.... Så det er en lang proces, og det er en hård og opslidende proces, for uanset hvad må du ALDRIG nogensinde hæve stemmen ret meget af hunden mere....
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg har trænet kontakt, tillid (både til fører og selvtillid), afhjalp de kæmpe reaktioner ved at omdirigere træningen, så det var uden kommandoer.
- Oplevelser, tryghed, fairness og en ordentlig spand tålmodighed.
Indenfor de første par måneder var førertilliden på plads, og efter 1 år kunne han også være alene hjemme uden at smadre i frustration og angst.
Han er i dag 8 år, har stadig angsten siddende, men er jeg stabil og ligevægtig, så ligner han faktisk en rigtig hund
Der er ved Gud en vej frem, men kom tilbage om 12 måneder, og sig så hvor langt du er nået
- En angst hund klares ikke på 7 dage
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.496
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Du skal selvfølgelig træne tillids-øvelser, men alt træning skal være noget du er sikker på han kan honorere, for det er så vigtigt at han får masser af succes.
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 208
Vil også sige vent lidt med det andet find postive måder, hvor det er hunden arbejder selvstændigt som med svømning spor søge mad.
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Du formulerer det ret grimt, men ideen bag er jeg faktisk enig i......ro på, få skabt venskab og relation inden der rettes på hundens adfærd....hvis det overhovedet er nødvendigt at gå og rette på sin hunds adfærd....
aug 2010
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 18
Meget nervøs unghund:(