{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Skåret trædepude {{forumTopicSubject}}

Stakkels Mollie har trådt på en tjørn i går aftes og har lavet en lille rift i trædepuden på højre forben. Det er den store (midterste) trædepude, og så fra ca midten og helt frem til kanten. Fordi den går helt ud og med rundt om kanten gaber den selvfølgelig lidt. Men såret ser ikke dybt ud.
Det bløder lidt når hun går rundt (hun halter - når hun lige husker det - hvis hun ikke går på græs eller tæpper) men når hun sidder og ligger bløder det ikke. Når hun går er det kun lige små pletter - altså lidt som et aftryk af såret der lige bliver åbnet lidt når hun sætter poten.
hvad ville i gøre? Det skal så afgjort ikke syes og eftersom hun lavede den i går aftes ude foran huset, fik vi det hurtigt renset, så den er hverken grim eller hævet og se på...
Nogen forslag til noget at vaske/smøre i? Ind til videre er det bare blevet renset af med lunkent vand på vandrundeller...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skåret trædepude
  • #1   27. mar 2013 Jeg ville sørge for at holde det rent/rense det, og så eller give en sok/sko på når jeg er ude for at undgå salt, skidt og bakterier.

  • #2   27. mar 2013 Vaske det i kogt afkølet vand, smøre med helosan ( kopattesalve) og på med en strømpe, når hun er ude.....også inde, hvis hun slikker i det

  • #3   27. mar 2013 Varmt vand fra hanen indeholder masser af bakterier, så giv det lige et opkog.....i en elkedelgår det hurtigt

  • #4   27. mar 2013 Da vores tøs blev bidt i poten, blev vi anbefalet at rense det med klorhexidin. Ved dog ikke om det skulle være bedre eller dårligere end noget andet smiley

  • #5   27. mar 2013 Floyd har skåret sig et par gange efterhånden.

    Jeg renser lige og smører så med noget gel jeg fik anbefalet, det har lukket hurtigt hver gang


  • #6   27. mar 2013 da hønse havde skåret sin pote (dybt), blev det badet så ofte som muligt i sæbevand, og rent vand efterfølgende. vi skule ikke bekymre os for evt bakterier i vandet. Det var for at få reel snavs ud. Udendørs fik hun en tynd bommuldssok på, og så sådan en gummi-hundepote-beskytter på udenover sokken. De blev købt i maxi-zoo.
    Gummisokken holdt forbavsende godt, men det var rart at der var 8 eller 12 i en pakke.

    Gåturene var kontrollerede (i snor) de første par uger, indtil det var rimeligt lægt, men det tog ca 6 uger førend revnen var lægt rigtigt.

    Det vil i lang tid ligne et dybt krater, og det er ok, da det læger indefra.
    der må godt være lidt snask i det, men det skal fortage sig når det bliver badet. der må self ikke gå ren betændelse i såret, men poter er utroligt hårføre hvad det angår - sår heler rigtig fint uden problemer.

    og det skal stoppe med at småbløde i dag. problemet er at det ikke rigtig kan sys, og limning springer i 50% af tilfældene op igen.

    min erfaring siger, at det bare skal vaskes, skånes og holdes øje med.


    God bedring. smiley


  • #7   27. mar 2013 Dyrlægen syr aldrig træde poterne da det altid vil springe op .man kan købe en ballon sko i dyre handlen eller dyrlægen og selv klæbende forbinding ,vask det grundigt i sæde spåner, tør det godt og forbind det ind(husk vat mellem træde poterne) det skal have luft engang i mellem smiley
    God fornøjelse .og held og lykke med hunden!


  • #8   27. mar 2013 Her er den gel jeg fik anbefalet af anden hunde-ejer, det har lukket sårene hurtigt hver gang
    http://www.kruuse.com/da-DK/ecom/Forbindsstoffer_s%C3%A5r/Prim%C3%A6r_forbindinger/S%C3%A5rgel_forbindsstoff/prod_160370.aspx


  • #9   27. mar 2013 Da Charlie tidligere på året skar sig i trædepuden blev det bare holdt rent og tørt. Hovedårsagen til det blev pakket lidt ind når vi var her inde var for at undgå blod på alle gulvene.
    Dyrlægen sagde at det ikke gjorde noget hvis han slikkede i det. Tvært imod. Det ville bare være med til at holde det rent.


  • #10   27. mar 2013 Karina J - Det er ikke helt rigtigt... Hvis det er meget dybt, og man sørger for at komme til dyrlægen hurtigt, så syr de det.
    Bine blev skåret temmelig kraftigt op i december, og blev syet med 10 -11 sting smiley


  • #11   27. mar 2013 Så er der hentet sæbespåner og klorhexidin i hestens medicinskab smiley Så får hun lov at tage den med ro de næste par dage (hun er heldigvis ikke en hyperaktiv hund, så en tur på de bløde boldbaner er fint) og så ellers forsøge at holde det rent - hun slikker ikke umiddelbart i det, så tror bare jeg lader det få luft smiley
    tak for alle svarene smiley


  • #13   27. mar 2013 Smurte når vi havde været ude, han slukkede ikke i det.

    Det kan også købes på apoteket


Kommentér på:
Skåret trædepude

Annonce