{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

hjælp til fodder vurdering klogehoveder:) {{forumTopicSubject}}

Hej søde klogehoveder:) smiler..

jeg har brug for noget hjælp til at vurdere to slags fodder..

vores han hund på 5. amerikans staffordshire blanding har været på slankekur i et par måneder nu og resultatet er vellykket og vi er indtil videre godt tilfredse med udfaldet, da han er kastreret har vi haft svært ved at styre hans vægt.

vi har tidligere fodret med barf, men vi måtte indse at vi slet ikke kunne styre hans vægt på trods af vi lavede rigtigt udarbejdede fodderplaner osv..

jeg fik så anbefalet dette her fra dyrelægen
(link fjernet)

og det har han så fået i 2-3 måneder og får det også nu. hvilket har hjulpet på det tilfredstillende resultat af hans slankekur..

men indholdet af selve fodret har vi hele tiden været i tvivl om. det svært at forklare, men selv om han har tabt sig har vi været i tvivl om indholdet nu overhovedet er godt nok til ham. det indeholder nok ikke så meget kød tænker jeg lidt...tilgengæld elsker han det meget.

nu har vi så kigget på det her
http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/acana/acana_classic/232241

da vores tæve får acana(en anden variant).

vil det være dumt at skifte ham når nu det andet har fungeret fint afhensyn til vægten?. og er acana'en overhovedet bedre.. vi ønske jo ikke han tager på igen..

nogle der vil kigge på indholdet og vejlede til hvad det bedste vil være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til fodder vurdering klogehoveder:)
  • #3   25. mar 2013 Min hund blev også for tyk af BARF, selvom han næsten kun fik halvdelen af, hvad han egentligt skulle...

Jeg har for ca. 14 dage siden sat ham over på Essential Contour, og han har allerede tabt sig. smiley

• #4   25. mar 2013 Alfisten......

Har set på din profil at Molli vejer ca. 20 kg (i 2011) Flot hund i øvrigt smiley men da du gav hende tørfoder, kan det passe at hun kun fik 60 g dagligt.....hvordan kan hun leve på så lidt???? og hvilket foder var det???

Nuga får nu Acana Ranchland, som hun er træt af allerede og hun får kun 200 g. dagligt selvom hun sku ha' 225 g. dagligt.

• #5   25. mar 2013 vi kæmpede bare i for lang tid med vægten på barfen. og blev han sat ned blev han sulten. og han tabte sig ikke rigtigt..

wolfsblut har han fået engang for lang tid siden og han gad det desværre ikke.

jeg vil sige jeg hælder også mest til acana. har hørt både godt og skidt af royal canin. men heldigvis har han da tabt sig.. vores tæve får acana og hun elsker det. ..

ihhj det så svært. man vil jo helst give dem det bedste..

• #6   25. mar 2013 i barf der købte vi 500grams pakkerne på frost. både lammehals, fisk, kallun ja stort set det hele har de prøvet..

haha ja det var en god ide:p griner.

• #8   26. mar 2013 allfisten natasja:) jeg er næsten sikker på at vi ikke går tilbage til råt igen.. vores tæve var ikke vild med det og havde lange perioder hvor hun ikke spiste og vi skal køre langt efter det hver gang:) det en befrielse nu hvor de får tørfodder:)

syntes bare at de så skal have noget ordenligt tørfodder:)

Kommentér på:
hjælp til fodder vurdering klogehoveder:)

Annonce