{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Fryser for meget til at tisse udendørs? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge mennesker på hundegalleri.
Jeg har en skøn pomeranian på 6 måneder, som på trods af virkelig varmt og dækkende dækken, bliver utrolig kold bare vi er i haven mere end 2 minutter.
Det betyder jo så desværre at han på ingen måde har lyst til at ordne noget som helst udendøre:(
Han har i forvejen været svær at få renlig og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for jeg kan jo heller ikke bare lade m gøre det indendørs...
Har i nogle gode råd? Eller er jeg den eneste der står i sådan en situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fryser for meget til at tisse udendørs?
  • #2   13. dec 2012 tror ikke der er så meget andet at gøre end at blive ude med den og vente på den får gjort hvad den skal, og belønne den med ros og AT KOMME IND.... tag evt. en god bog med smiley hvis du er konsekvent lærer den nok hurtigt at den varmeste måde at gøre det på, er ved at skynde sig at få tisset smiley

  • #4   13. dec 2012 Det er nogle rigtige gode forslag i kommer med, men har prøvet dem alle sammen allerede, han tisser endnu ikke når vi er ude på tur, men plejer at gøre det når vi kommer tilbage til haven, men det gør han ikke længere...
    At lade ham blive ude længere har jeg prøvet også - med en meget kold og syg hund som resultat...
    Tissekommandoen plejer også at virke men nej...
    Føler mig virkelig på herrens mark smiley


  • #6   13. dec 2012 Har selv en poms hvalp som også foretrækker varmen, hvis hun laver noget indenfor og jeg er der til at tage hende i det, så tager jeg hende i den ene hånd og lorten i den anden (har papir i hele huset til det), og så ud i haven hvor jeg smider lorten og sætter hende ned.
    Heldigvis er der ikke så mange uheld mere, hun har nu lært at hun ikke kommer ind før hun er færdig, men så er der også ros.

    Jeg er sikker på han nok skal lære det, men alting tager tid, du må blot væbne dig med tålmodighed smiley


  • #7   13. dec 2012 Jeres råd er virkelig gode, men desværre er de allerede afprøvet uden resualtat (har virkelig prøvet lidt af hvert i håb om at få ham til det) . Selv de gange hvor han ikke virker til at fryse og jeg kan lade ham gå ude længere tid vil han ikke, det er som om at han er bange for at fryse dernede og dermed ikke gør det, for straks han så kommer ind løber han lige ud på det varme badeværelse og tisser (fanger jeg ham på vejen og tager ham med ud i haven igen, vil han dog fortsat ikke tisse)
    Som i kan høre er jeg virkelig frustreret, især fordi jeg virkelig føler at jeg har prøvet alt smiley


  • #8   13. dec 2012 Har du prøvet at give ham sko på?

  • #9   14. dec 2012 Prøv og rydde sneen væk helt ned til græsset på 1-2 m2 ..
    Kan være han ikk vil tisse i sneen..


  • #10   14. dec 2012 Sko og snerydning er faktisk rigtig gode ideer, prøver dem straks smiley

  • #11   14. dec 2012 Jeg tror heller ikke jeg ville kunne få Dina ud, hvis ikke der var ryddet sne.
    Vi har en stor indhegnet grund på 7000 kvm, hvor vi har skrabet/skovlet 400 meter gange til at gå i. Det ligner nærmest en labyrint smiley
    Vi plejer at gå i skoven, men der kan Dina ikke bunde for tiden.

    Det var nu sjovt og hyggeligt, at lave de gange. Nu skal de bare holdes fri for fygesne. Vi bor på landet, og der er åbne marker.

    Lige oppe ved huset, er der lavet en gang, som fører hen til en aften-tisseplads bag en busk, som er et 2x2 meter fritskovlet stykke.


  • #12   14. dec 2012 min den gamle tæve havde det lige sådan, men jeg ryddede en plads i haven for sne, og så var det problem løst smiley

  • #13   14. dec 2012 Dit problem lyder fuldstændig ligesom med vores hvalp. Vi fik hende i fredags, og tro mig om hun bare sidder og krøller sig sammen og ryster når man er udenfor med hende. Hun har dækken. Hun tisser ikke på tur, kun nogen gange i haven, ind langs husmuren hvor der ikke er sne, hvor hun bliver rost, ellers tisser og skider hun altid når vi kommer ind efter 25 min. udenfor! Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre ved det.. smiley smiley Og problemet er jo at hun ikke lærer det at være renlig?

  • #14   14. dec 2012 Rart at høre at jeg ikke er den eneste der har haft problemer med det smiley

    Jeg lå frustreret i nat og overvejede alt fra at pakke ham ind i vat (bogstaveligt talt) når vi skulle ud og prøvede at finde fordelene ved at lære ham at tisse på risten i brusekabinen smiley

    Men da jeg så imorges optimist gik ud med ham for at få ham til at tisse, ja så tissede det lille pelsdyr en ordentlig tår lige midt i en snedrive og da jeg en halv time senere tog ham med ud for at skovle sne, ja så tissede han igen..
    Jeg kan godt sige jer at han blev rost, fik godbidder, blev kysset og lynhurtigt båret ind i varmen smiley

    Tror nu stadig jeg skal have skovlet sne så der er fri adgang til græs, det kan jo godt være at han bare har drømt han var en slædehund i løbet af natten hehe, og endnu ikke helt er vågnet af drømmen smiley


  • #15   14. dec 2012 Vi var lige ved at være renlig inden Sneen faldt, men nu har vi nogle uheld, vi SKAL gå med ud før vores lille grif, tisse eller laver stort, og han er ikke så god til at give tegn til han skal ud. Men er sikker på det nok skal komme igen..


  • #17   14. dec 2012 Linda L, Problemet er jo ikke renlighed, problemet er at han fryser og derfor ikke vil tisse udenfor, så bliver jo nødt til at prøve at rydde sne hvis det kan få ham til at tisse ude f.eks. smiley

  • #18   14. dec 2012 Havde også problemer med vores boxer da hun var hvalp sidste vinter.
    Potevoks hjalp dog rimeligt på problemet..


Kommentér på:
Fryser for meget til at tisse udendørs?

Annonce