{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Hun fryser :-/ {{forumTopicSubject}}

Min lille Coco blev trimmet ned i mandags, dvs. hun gik fra bamsepels til ja, næsten ingen pels. Sådan er det nu engang at være trimmehund, og det er ikke som sådan et problem.

Problemet ligger i, at hun fryser, når vi er ude, hun er ikke fan af dækkener, (men er klart nød til at have det på), og det gør så, at hun ikke vil ud.. Og når jeg så bærer hende ud, ryster hun, indtil vi er ude, så går det egentlig meget fint smiley (Hun kan dog godt ryste lidt, i starten)

Jeg læste lige i en anden tråd, at folk lader deres hunde blive inde, hvis de ikke vil ud. Det er ikke noget, jeg har praktiseret, da jeg bor i lejlighed, og de tre-fire ture om dagen er der, hun har mulighed for at "do her business" smiley

Jeg spekulerer dog på, om jeg skal prøve at lade hende bestemme?
Skal jeg spørge hende (hun kender udemærket ordet "tur"), og hvis hun ikke kommer, skal jeg så bare lade være med at gå?
Jeg spekulerer på, om det vil forværre situationen, så vi kun kommer ud én gang om dagen måske (hun er en mester i at holde sig... smiley )
Det, vil jeg syntes, var rigtig ærgerligt, og jeg kunne være nervøs for, om hun ville få forstørret blære (det havde en som hvalp, og fik bl.a. binyrebarkhormon for det..) og dermed ikke kunne komme af med vandet...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun fryser :-/
  • #1   10. dec 2014 Jeg kender ikke meget til de forskellige racer, så jeg vil overlade det til andre at fortælle hvad du skal gøre. I stedet kan jeg fortælle hvordan det er gået herhjemme og hvordan jeg ville tænke, hvis det var min hund - og måske kan det bruges smiley

Vi bor også i lejlighed med lille Bodil på snart 7 måneder. Bodil har siden hun begyndte at finde ud af, hvad det betyder når selen kommer frem, HADET at gå tur og løbet væk og gemt sig, når selen kom frem. MEN hun har altså ikke fået lov til at bestemme om vi skal ud eller ej - heller ikke efter hun er blevet renlig og selv sætter sig ved døren, hvis hun ikke kan holde sig mere. Umiddelbart synes jeg, det lyder som en 'doven' indstilling at forsvare, at hunden selv skal bestemme om den vil ud eller ej. Hunden ved måske godt, at den så ikke får tisset, men den er jo ikke selv klar over, at det altså også er for at få motion og indtryk, at man lufter den. Og det er jo begge ting hunden har brug for.
    Sålænge hun ikke fryser, hvis hun har dækken på ville jeg altså 'tvinge' hende ud at gå min. 3 gange om dagen - ikke for at være ond, men simpelthen for hendes eget bedste... ISÆR når hun bor i lejlighed og det er hendes eneste måde at komme ud på at opleve på! smiley

• #2   10. dec 2014 Ja jeg har ikke lige nogle gode råd, for har aldrig stået med en hund der ikke ville ud fordi den frøs. Men jeg tænker, at du da kan gøre et forsøg - altså, lægge op til at gå ud på tur, og hvis hun så løber væk/gemmer sig/ikke gider, så læg udstyret fra dig og sæt dig i sofaen. Jeg ved ikke, om hun måske derefter vil tage kontakt til dig. Der er nok nogle andre der kan komme med et brugbart svar, men jeg tænker at det da i hvert fald ikke skader at prøve metoden for at se, om den måske virker? smiley Jeg har aldrig selv gjort det før.

• #3   10. dec 2014 Men jeg har jo også en meget selvstændig og stædig race, som skal lære, at hun ikke kan undgå at gøre hvad jeg siger ved at gemme sig/løbe væk smiley Ved ikke om det er det samme med din - altså om dette aspekt også er en del af det...

• #5   10. dec 2014 En striktrøje er en god ide til at lære hunden "at have noget på".

• #6   10. dec 2014 Ghini afskyr beklædningsgenstande i alle afskygninger, der er snart ikke det materiale og den type som ikke er afprøvet, lige fra fleece over lammeuld til silke.

Hun går fuldstændig spændt som en flitsbue, helt oppe på tæerne, når hun har dækken eller lignende på og det eneste, der står i hovedet af hende, er at få det af.
    Jeg har valgt, at afpasse turenes længde efter vejret, er det koldt går vi flere og kortere ture uden dækken og kun ganske få dage om året bliver hun tvunget til at have dækken på.

Vi har have, men Ghini gør sig ikke ren på egen matrikel, så ud skal hun, men ingen grund til at trave timelange ture, når hun ikke synes, at det er en fornøjelse, hun får intet ud af såden en tur alligevel, så er det bedre, at lave noget aktivering indendørs.

• #8   10. dec 2014 No'Vi'Ki: En dværgschnauzer er sådan en middelselvstændig race. Men hun er nu ikke sådan én man skal hævde sig over, man skal bare være konsekvent smiley

Fünke: Jeg har tænkt på bare at prøve det af og så se hvad hun siger. Jeg tror bare, hun vil tænke, "Yay, varme og indeleg/træning!" Men det er der så ikke nødvendigvis noget galt i, selvfølgelig.. smiley

Dogs are...: Hun har en striktrøje, og det er hendes absolut yndlings, men den hjælper jo intet sådan en lortedag som idag, hvor det regner og stormer, den suger jo vandet og vinden går jo igennem, når det er så meget.. Og når det bliver frost, er den ikke nok, når pelsen er så tynd at man kan se huden igennem. Men ellers bruger jeg den en del smiley

Kirsten: Rart at høre at der er andre smiley Jeg er selv ret vild med at gå tur, næsten uanset vejr, så det er lidt træls, man kan se hunden ikke nyder det... Men kortere ture, desværre kan det ikke blive oftere hver dag, da jeg arbejder og læser, men det må det jo så være, så må vi finpudse og udvide vores tricks og rally øvelser indenfor smiley

Charlie H: Jeg vil ærlig talt ikke belemre min dyrlæge med sådan noget, hun er ikke raceekspert og jeg vil næppe tro, hun har den store erfaring med hundetrimning, pels og hundeadfærd. Hun er god til syge hunde smiley Og Coco er ikke en hvalp, hun ryster ikke, fordi hun er utryg. Det er kommet samme dag, som hun blev trimmet. smiley Jeg forstærker hende kun i det positive, hun gør smiley Jeg siger, "Vil du med på TUR (for det er det ord, hun kender), og så kigger hun på mig med opmærksomme ører, og så går jeg ud og tager tøj på, og Coco bliver liggende smiley Så går jeg ind og henter hende, dækken på, hun får muligheden for at gå ud af døren selv, det gør hun nogengange, og så bærer jeg hende ned ca. 40% af gangene, ellers går hun selv. Jeg roser, når hun selv bevæger sig, og ellers siger jeg intet smiley

Vi var igennem samme cirkus sidste år, og der holdt jeg ved med "at ud det skulle hun" og "det skulle hun bare lære", "hun skal bare lige vende sig til dækkenet", etc. Og da sommeren kom, og dækkenerne blev pakket væk, var hun ikke blevet meget bedre. Jeg tror måske, hun selv gik ned ad trappen, hvis jeg bare gik fra hende, men hun lignede stadig én, der var blevet slået og sparket, når hun fik dækken på og alt det der smiley

Jeg tror, jeg i en periode vil lade hende bestemme aftenturen, det er den koldeste, og den hun oftest er mest øv over at komme på smiley Morgen er vigtig, da hun jo er alene efter den og eftermidagstur med decideret motion, syntes jeg nu, hun skal på, uanset hvad hun syntes smiley Så må de blive lidt kortere..

• #9   10. dec 2014 Aner det ikke, har aldrig stået med hunde der ikke vil med ud og gå.
    Cairnerne kan da godt vægre sig mod en tissetur i haven når det er møgvejr, men aldrig når snoren kommer frem.

Men havde jeg boet i lejlighed, hvor en tur i snor var eneste mulighed for at gøre hvad de skal, så ville jeg holde på minimum 3 ture, uanset hvad hunden synes. Det kan ikke være sundt at holde sig så længe.

• #10   10. dec 2014 TS: findes der nogle racer man skal hævde sig over? smiley Jeg ville ikke lade en selvstændig race bestemme om der skal gås tur eller ej, men i stedet forsøge at gøre turen sjov. Herhjemme hjælper det blot at man siger "VI SKAL UD AT GÅ TUUUUUR!", med vildt begejstret stemme, som havde vi vundet 10000 hundekiks. Så er det pludselig det bedste der kan ske og hun løber eller gemmer sig ikke smiley
    Men okay - bulldogs eller heller ikke for kloge! smiley ha ha ha

Og jeg ville ALDRIG gå mindre end tre gange dagligt med en lejlighedshund!!!

• Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #11   10. dec 2014 Karla (også Dværgschnauzer) er næsten lige blevet klippet og hun får dækken på de fleste af gangene nu. Hun er heller ikke begejstret for det, men det er helt ærligt ikke et valg hun har. Når vi har gået lidt glemmer hun at "hade" dækkenet, og så er der ingen problemer, hun får både gjort nummer et og to smiley
    Jeg roser ikke, siger generelt ikke noget, gør ikke noget ud af det. Jeg konstaterer bare og så er det sådan det er smiley

Kommentér på:
Hun fryser :-/

Annonce