Sidste gåtur til nytår? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige læst på 10 tips til nytårsaften på olivers hjemmeside.
http://www.olivers.dk/blog/cat/tips_hund/post/10-tips-til-nytaarsaften/?utm_source=PETLIFE+%28DK%29&utm_campaign=53eab643ef-Petlife_uge_50_nytaar&utm_medium=email
Der skriver de at den sidste gå tur vil de anbefale er sen eftermiddag. Dette lyder egentligt smart nok, men kan hunde holde sig helt ind til næste morgen?
Benson plejer at være ude morgen,eftermiddag og aften. Det skal lige siges at han heldigvis ikke er bange for fyrværkeri.. Men jeg er ikke helt tryg ved det så jeg er ikke selv meget for den sidste gå tur om aften, vi plejer at gå ved 21 tiden. Og der er der jo allerede en del ude og fyrer af.
Hvordan gør i?
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Vi plejer aldrig lave noget vildt til nytår - måske noget hygge med familien,. Sådan bliver det igen i år, selvfølgelig sammen med Tucker.
Han vil blive luftet inden det bliver mørkt og derefter er det kun i haven MED snor, hvis han da vil ud, når der bliver mere larm.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.815
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 419
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.059
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Hun har snor på i haven, for hun er rædselsslagen, og jeg vil ikke risikere noget.
Hvis der kommer et brag, går hun totalt i panik og prøver på at gemme sig under buskene (grunden er 7000 kvm).
Hun kan sagtens holde sig.
Sidste år fik hun Meprobamat, hvilket beroligende hende godt selve nytårsaften, men det kan man ikke få mere.
Dyrlægen er ved at finde ud af, om de kan få fat i noget med samme virkning, men der er ikke kommet svar endnu.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.204
- Han ville forrige år med ud kl 24 og se fyrværkeri, det er egentlig meget hyggeligt når hunden også bare står og ser på de flotte lys på himmelen
Brag, hyl og hvad har vi er trænet med kiksere det første år, forklarede ham hvad der er (som man gør med et barn, han reagerer bare på roen og det at jeg taler), og siden har han bare forventet en kiks hvis det har sagt bang tæt på os =)
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.347
Sofus bliver nok luftet sidste gang ved en 21 tiden, i snor, bag hegn i haven, så ligger han nok ved mine fødder resten af aftenen.
Ved 15.30 tiden går jeg nok en lang tur med ham i sele.
Han er bange for fyrværkeriet, og jeg skal ikke risikere noget! Han har før fået noget medicin, men det kan åbenbart ikke udskrives mere.!
Kaya skal nok ud og gå der også. Ved en kl 23 går jeg nok en lille tur med hende igen alt efter om hun virker frisk eller træt oven på gæstebesøget. Hun er efterhånden fuldstændig kold over alt brag og bang. Der var nogle der fyrrede et kanonslag af umiddelbart bag os i forgårs, jeg var ved at tisse i bukserne af skræk, Kaya vippede knap nok med et øre.!
Fyrværkeriet plejer desuden ikke at være så slemt her, det er fra 23.50-1.30 og for børnene som oftest fra 17-18
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.061
Sidst sagde jeg desværre ja til at holde nytår med kæresten hos hans mormor, der bor i en lille by, der var ALT for meget larm. Der fyrede de stadig kl 4 om natten. Fremover bliver det kun på landet.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 941
Men altså mit svar må være JA de kan godt holde sig hun var oven i købet kun 6 mdr. dengang
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
Først på aftenen bliver der lukket til haven så de kun har adgang til gårdhaven via hundelem. Hvalpene kommer dog nok til at finde sig i kravlegård en stor del af tiden.
Der bliver ikke taget noget specielt hensyn til hundene i løbet af aftenen. Vi har både bordbomber, "champagneflasker" og andet larmende legetøj. Skulle en hund endelig blive lidt nervøs, så får den sjældent tid til mere før der kommer en forbi og vil lege.
Når der bliver skudt af kl 24 bliver hundene alene indenfor mens vi går ud i kulden og bruger en masse penge på ingenting
Sidste gåtur til nytår?