{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
193 visninger | Oprettet:

Gåtur hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min hvalp i efterhånden 14 dage - Han er 10 uger.
Jeg tar ham mindst et par gange om ugen med forskellige steder hen og det går også rigtig fint.
Det er meget små ture endnu og oftest får han lov til selv at løbe løs.

Men der er noget der undrer mig meget.
Når vi går ture herhjemme er det nok omkring 10 - 15 min i stille og roligt tempo 1 gang om dagen.
Men han piver og jeg har virkelig svært ved at tyde hvorfor.
Det starter oftest efter nok 5 min.
Så holder han imens vi træner lidt og han får godbidder når han går pænt. (Han er MEEGET madglad).
Han virker glad når vi træner og leger. Og kan også sagtens gå flot lige når vi kommer ud.

Jeg overvejer selv om det er når han bliver overvældet.
Men jeg kan næsten ikke gøre turen kortere.
Han bliver jo nød til at skulle ud og opleve bare lidt.
Men det dur jo heller ikke hvis jeg presser på og hans oplevelse bliver negativ.
Når vi vender om har han nogen gange travlt.

Har I nogen gode råd?

Når vi kører et sted hen gør han det slet ikke i samme omfang.
Generelt så synes jeg han bruger piv ret meget til at kommunikere.

Jeg har haft hund før men har aldrig oplevet det, men må nok indse at han er meget anderledes end min sidste hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur hvalp
  • #1   i dag kl. 15:09 Det kunne jo også være at han simpelthen keder sig;) 10-15 minutter i roligt tempo i snor, ville i alt fald kede mine mellem pudler gevaldigt i den alder smiley

  • #2   i dag kl. 15:38 Bodil- Han løber fri og vi træner både indkald og kontakt.



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 22 Svar: 2.375
    #3   i dag kl. 16:53 Går en hvalp på ti uger pænt, stille og roligt, når den er løs?
    Går I kun 10-15 minutter om dagen?
    Undskyld, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeres ture er mht. snor eller løs.


  • #4   3 timer siden Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men for det første vil jeg mene, at din hvalp har brug for ca 45 minutters frit løb/snusen omkring hver dag, dertil kommer små gåture.
    For det andet kan du bruge foderet (endnu) mere, når du går. Jeg havde fx problemer med at Sia hoppede op og bed mig i armen, som om hun var totalt frustreret. Så en dag, hvor jeg var sammen med mine små børnebørn op til spisetid, gik det op for mig, at børn og hunde bliver totalt umulige, når de er sultne. Efter den dag har jeg altid en portion tørfoder med, og når vi fx er i hundeskoven, så kommer Sia selv hen og beder om mad, når hun har styrtet rundt og leget med de andre hunde. Jeg hælder så et par håndfulde foder i hunden, som fortsætter legen smiley

    Tillykke med vapsen.


  • #5   3 timer siden Isabelle- Nej det gør han når han er i snor.
    Altså det er i snor jeg snakker om.
    Turene er længere når vi kører et sted hen.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 22 Svar: 2.375
    #6   3 timer siden Kan du ikke forklare lidt nærmere, KJ - for jeg synes, det er svært at finde ud af, hvad I gør - og dermed give et bud på din hvalps reaktioner.

    "Når vi går ture herhjemme er det nok omkring 10 - 15 min i stille og roligt tempo 1 gang om dagen.
    Men han piver og jeg har virkelig svært ved at tyde hvorfor."

    Hvor er "herhjemme"? Er det i jeres have, eller i nærområdet eller hvordan?

    "Når vi kører et sted hen gør han det slet ikke i samme omfang."

    Gør hvad - piver?

    Men, men, men smiley Måske er din hvalp en forsigtig lille fyr, der slet ikke er klar til at gå ture fremmede steder endnu. Måske skal du bare gå lidt helt tæt på hjemmet og ganske kort. Du kan gerne køre steder hen - men ikke gå tur de fremmede steder. Du skal bare sætte dig med hvalpen og lade ham suge de fremmede indtryk til sig.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 22 Svar: 2.375
    #7   3 timer siden Hov, jeg læste ikke ordentligt. Vil det sige, at din hvalp ikke piver, hvis I går ture fremmede steder, men gør det, når I går ture hjemme?

  • #8   3 timer siden Isabelle- Det er i nærområdet. Haven har han fri adgang til.

    Nej han piver ikke på samme måde de gange vi har kørt steder hen.

    Jeg har ikke tænkt at han virker forsigtig når vi kører steder hen. Tværtimod så synes han det er meget sjovere end at gå i nærområdet.
    Men når vi går herhjemme gør han måske.

    Når vi kører afsted så består turen af en lille gåtur, friløb og ellers sidder vi bare og observerer.

    På gåturene vil han meget gerne snakke med alt og alle.

    Jeg vil skisme så gerne gøre hvad der er bedst for ham.


  • #9   2 timer siden Isabelle- Nej ikke i samme omfang som på turene herhjemme.
    Det er ikke fordi han slet ikke gør det.

    På nogle af turene herhjemme gør han det bare en hel del.
    Og han kan også finde på at trække hjemad.

    Han er ekstremt madglad så har overvejet om det mad jeg roser med er medvirkende til at han piver. (Han gør det nemlig også i køkkenet)



  • #10   2 timer siden Det er svært at vurdere uden at have set adfærden. Hans piven kan betyde alt fra utålmodighed til overvældethed. Eller at han ikke kan finde et sted at tisse.
    Hvalpe behøver slet ikke gå tur, altså som i vandre kvarteret rundt. De skal bare ud at gøre sig rene samme faste sted hver gang, og så ellers ud og opleve verden i tilpasse bidder nye og kendte steder. Det er langt vigtigere at komme ud og få positive oplevelser i forskellige miljøer, end det er at gå tur i nabolaget.
    Prøv at gøre noget anderledes, for at spore dig ind på hvad der udløser hans piven.


  • #11   2 timer siden Malene- Vi vandrer på ingen måde kvarterer rundt.
    Men at komme ud og opleve noget betyder også en lille gåtur. Men oftest tager vi steder hen hvor snoren kan komme af.

    Vores gåture i nabolaget har netop været for at give ham nogle nye oplevelser.

    Utålmodighed kunne sagtens være en mulig årsag.
    Er han utålmodig indenfor så piver han.



  • #12   2 timer siden Skal vi slet ikke se billeder af vapsen smiley

Kommentér på:
Gåtur hvalp

Annonce