{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

aftenens sidste gåtur {{forumTopicSubject}}

har lige været ude med Bertram og Gustav på deres sidste tur. Går den sædvanlige tur og drengene finder et sted at lette ben.
Drengene kan ikke med andre, så derfor har øjne i nakken..
Ser Gustav blive lidt opmærksom og ser der kommer en dame og hendes cavalier gående imod os. Beder hende om at kalde sin hund til sig da mine ikke kan med andre. Hun bliver ved med at nærme sig, må gentage om hun ikke vil kalde sin hund til sig. Hun insisterer på at hunde skal have lov til at hilse på andre hunde og at jeg ellers var en dyreplager for ikke at give minde hunde lov til at hilse på andre. Pustede mig op og bad hende igen om at gå sin vej og at grunden til at jeg bad hende kalde sin hund til sig var fordi jeg ikke ville have at der skulle ske hendes hund noget. Så fik jeg ellers en opsang med på turen da jeg gik væk og videre på turen.
Gik videre og gik og tænkte på alle de tråde jeg heldigvis har læst herinde og er enig med om at alle hunde IKKE skal kunne hilse på andre hunde.
Blev så hys over at hun ikke ville respektere jeg bad hende om at gå sin vej. Er ikke sikker men tror hun var småfuld.... er faldet ned på jorden igen, håber dog ikke jeg løber på hende igen....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aftenens sidste gåtur
  • #2   6. nov 2010 Det kender jeg godt, jeg hader når der kommer løse hunde hen i hoved på Fluffy når hun er i snor, hun bliver så usikker og det ødelægger bare resten af turen for os når det sker...

• #3   6. nov 2010 det er såmænd ikke et problem at den er løs, irritationen og problemet lå i at hun synes at jeg var dyreplager fordi de ikke måtte hilse og at hun ikke bare gik videre og respekterede at mine hunde ikke kunne med andre.

• #4   6. nov 2010 Nadja: det er vildt ærgeligt at få ødelagt gåturen sådan smiley

• #6   6. nov 2010 Du kender jo nok godt min holdning til det ;O)

Jeg HADER at møde folk med løse hunde, som de ikke har styr på.... Selvom vores hunde kan med andre, så skal jeg nok selv bestemme hvem de må hilse på og hvornår...

Jeg er også blevet kaldt dyreplager et par gange når jeg har bedt folk tage deres hund til sig... Eller også fortæller de pænt deres hund, at det er fordi "den anden hund er farlig, og så må den ik hilse..." - det er til at blive sindsyg over, at der findes så dumme mennesker...

• #7   6. nov 2010 Jeg kan godt forstå du bliver irriteret , for hun SKAL da respektere at din hund ikke behøver hilse på hendes, uanset hvor venlig den så en måtte være. Det er jo ikke det det drejer sig om. Det er et spørgsmål om at få lov at gå med sin hund på dens og egne præmisser så vidt muligt.

Jeg går meget ofte med min hund uden snor, men holder altid øje og kalder hende ind, hvis jeg ser kondiløbere, fodgængere, cyklister eller andre hunde. Har faktisk ikke været ude for utilsigtede møder...
    Det er sket at jeg ikke nåede indkald, før hun var henne ved andre, men så fik de altså også en stor undskyldning, ohvor de så sagde, jamen lad den da bare lege lidt, det gør jo ikke noget (en mor med 2 børn og en retrieverhvalp)

• #9   6. nov 2010 får fnidder når de ikke høre efter hvad man siger. Går altid over i den modsatte side eller vender om og når der så stadig kommer en farende iiih de skal altså liiiiige hilse, nej de skal ikke!

har som sagt ikke problemer når folk kan kalde sine hunde til sig. Efterhånden har de fleste i området også forstået at vi går i en stor bue uden om hinanden, men hende her har jeg vist ikke stødt på før, så forhåbentlig gør jeg det ikke igen.

• #10   6. nov 2010 Solveig.. nu ved jeg ikke hvor i gik, men jeg mødte en dame på fælleden i sidste uge med en Cavalier.. og det var en hanhund.. og hun nægtede også at tage den i snor, selvom jeg nævnte hende, at min ville nok bide hendes, hvis den kom tæt på... så sagde hun, at det var mit problem og hendes skulle ikke i snor...!!!! så træls

• #11   6. nov 2010 louise: var ikke i nærheden af fælleden, dog på Amager... måske det er samme irriterende dame vi har mødt!

• #12   6. nov 2010 ja ok.. det ved man aldrig.. men ja vi døjer med vores lidt trælse hanhunde.. og endnu mere trælse mennesker som ikke kan acceptere det...

Kommentér på:
aftenens sidste gåtur

Annonce