aftenens sidste gåtur {{forumTopicSubject}}
har lige været ude med Bertram og Gustav på deres sidste tur. Går den sædvanlige tur og drengene finder et sted at lette ben.
Drengene kan ikke med andre, så derfor har øjne i nakken..
Ser Gustav blive lidt opmærksom og ser der kommer en dame og hendes cavalier gående imod os. Beder hende om at kalde sin hund til sig da mine ikke kan med andre. Hun bliver ved med at nærme sig, må gentage om hun ikke vil kalde sin hund til sig. Hun insisterer på at hunde skal have lov til at hilse på andre hunde og at jeg ellers var en dyreplager for ikke at give minde hunde lov til at hilse på andre. Pustede mig op og bad hende igen om at gå sin vej og at grunden til at jeg bad hende kalde sin hund til sig var fordi jeg ikke ville have at der skulle ske hendes hund noget. Så fik jeg ellers en opsang med på turen da jeg gik væk og videre på turen.
Gik videre og gik og tænkte på alle de tråde jeg heldigvis har læst herinde og er enig med om at alle hunde IKKE skal kunne hilse på andre hunde.
Blev så hys over at hun ikke ville respektere jeg bad hende om at gå sin vej. Er ikke sikker men tror hun var småfuld.... er faldet ned på jorden igen, håber dog ikke jeg løber på hende igen....
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.337
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 152 Svar: 1.328
jan 2006
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Jeg HADER at møde folk med løse hunde, som de ikke har styr på.... Selvom vores hunde kan med andre, så skal jeg nok selv bestemme hvem de må hilse på og hvornår...
Jeg er også blevet kaldt dyreplager et par gange når jeg har bedt folk tage deres hund til sig... Eller også fortæller de pænt deres hund, at det er fordi "den anden hund er farlig, og så må den ik hilse..." - det er til at blive sindsyg over, at der findes så dumme mennesker...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.255
Jeg går meget ofte med min hund uden snor, men holder altid øje og kalder hende ind, hvis jeg ser kondiløbere, fodgængere, cyklister eller andre hunde. Har faktisk ikke været ude for utilsigtede møder...
Det er sket at jeg ikke nåede indkald, før hun var henne ved andre, men så fik de altså også en stor undskyldning, ohvor de så sagde, jamen lad den da bare lege lidt, det gør jo ikke noget (en mor med 2 børn og en retrieverhvalp)
jan 2006
har som sagt ikke problemer når folk kan kalde sine hunde til sig. Efterhånden har de fleste i området også forstået at vi går i en stor bue uden om hinanden, men hende her har jeg vist ikke stødt på før, så forhåbentlig gør jeg det ikke igen.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.277
jan 2006
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.277
aftenens sidste gåtur