{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Tænderne klør. Eller gør de? {{forumTopicSubject}}

Et automatsvar, der altid kommer når en bruger spørger til hvalpebid er, at tænderne klør.

Men - er det nu også derfor hvalpen bider i en?

Her i huset har vi ikke haft en hvalp der bed for at klø bisser, men derimod for at lege. Til tider også kommunikere.

Til at massere tandkødet er det helt tydeligt, at de har brugt legesager og tyggesager.

Er automatsvaret mon dækkende? og dermed rådgivningen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænderne klør. Eller gør de?
  • #1   8. dec 2012 tror jeg har sprunget de tråde over på det seneste men..

Kommer de svar ikke når det drejer sig om at hvalpen bider i bordben, paneler, sko og andre ting der er knap så heldigt?

Bid i hænder og fødder ser jeg som leg

• #2   8. dec 2012 Oh.... Nu ved jeg hvor det kommer fra smiley

• #3   8. dec 2012 Det er stort set altid med i besvarelserne, når det handler om hvalpebid.

Egentlig kunne jeg have lavet denne tråd for en måned siden, for den popper faktisk op hele tiden smiley

• #4   8. dec 2012 Det er nok lidt ligesom at hunden er dominerende og skal have at vide hvem der bestemmer når den knurrer ved madskålen

• #5   8. dec 2012 Nej - autosvar er ikke dækkende.
    Jeg har samme oplevelse med mine, biden i fingre, arme, bukseben mv. er opfordring til leg og kontakt.

Biden i møbler og andet heller ikke nødvendigvis hverken tænder, der kløer eller kedsomhed.
    Alfa ødelagde temmelig meget inventar bare fordi hun lige skulle smage på det eller undersøge det.

• #6   8. dec 2012 Nej, det med møblerne synes jeg heller ikke jeg ensidigt kan sige handler om kløende tænder. Man kan godt se det på hunden, synes jeg. Når den kommer trækkende med sofaen (aarj, ok, en let overdrivelse, men i det mindste når den FORSØGER) så er det så absolut leg og ballade og ikke kløende tænder.

Når de masserer tænder og gummer synes jeg de får et saligt udtryk i øjnene og det foregår ret stille. Ligesom når de eksempelvis får et råt ben.

• #7   8. dec 2012 Kato bider i mine hænder/trøje og bukseben og eftersom han ikke stopper når jeg siger nej, men kun stopper hvis jeg kommer med noget legetøj så ser jeg det som hans måde at sige at nu skal vi altså lege eller han bare generelt vil have min opmærksomhed. smiley

Han bider ikke i sofaen eller stolene, men dog papkassen hvor hans legetøj ligger i og måtten på badeværelset. Han er god til at tygge på hans tyggeben i stedet for andre ting når tænderne klør lidt. smiley

• #8   8. dec 2012 Og når ja Kato lukker næsten øjne når han er igang med sit tykkeben. smiley

• #9   8. dec 2012 CH - Præcis.

Hundehvalpe er ikke anderledes end andre dyrebørn, de lærer gennem leg og undersøgelse af tingene.
    At undersøgelsen så ofte opfattes som destruktiv af os mennesker, er jo fordi de færreste ting ser særlig kønne ud, når de er blevet gennemtyggede af hvalpetænder.

• #11   8. dec 2012 Hvalpe er som små børn. Alting skal undersøges med munden.

• #12   8. dec 2012 Jeg ved ikke om det altid er forklaringen. Men min brors hvalp var helt klart værre til at bide i hænder og arme lige inden han tabte en tand. Så måske er der lidt om snakken. I nogle tilfælde for selvfølgelig er der også andre grunde til at hvalpen bruger munden.

• #13   8. dec 2012 Sille ødelagde ikke andet end mit hårbånd da hun var hvalp. Kato har heller ikke nået at ødelægge noget endnu, da jeg har fanget ham i det inden og han er begyndt at holde op med at bide i min fars træstol nu smiley

Det er vel forskelligt fra hvalp til hvalp? smiley

Kommentér på:
Tænderne klør. Eller gør de?

Annonce