{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

Tip omkring hvalpe der bider...! {{forumTopicSubject}}

Vores vuffer mickey bider jo, fordi tænderne klør.... Han havde set det til en hel sport nærmest med at bide... Han kunne bare ikke stoppe, ligegyldigt hvor hårdt der blev sagt nej... Så opdagede jeg tilfældigvis vi havde en helt ny blomster forstøver stående... Fyldte den derfor op med vand... (Den sprøjter meget lidt og fint af gangen)
Hver gang han begyndte at bide eller gnaske i os, sagde vi hårdt nej... Virkede det ikke jamen så holdt vi bare forstøveren på god afstand og trykkede en enkelt gang.. Så lærte han efter et par gange at sådan en markering betød stop... Vi behøver bare at tage forstøveren i hånden og spørge om mor skal sprøjte på ham, så stopper han.. Og så roser vi ham selvfølgelig til skyerne....Det virkede for os... Måske ikke den måde man umiddelbart ville bruge, men er trods alt bedre end at vælte hunden omkuld og blive vred... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tip omkring hvalpe der bider...!
  • #3   25. sep 2007 stefani. kanon. men pas nu på der er nogen her på galleriet som er i mod vand metoden. he he jeg har nemlig brugt den med en kop vand da min han kradsede på hoveddøren. åbnede døren og kastede 2 dc vand i fjæset på ham og sagde nej og lukkede døren igen. der skulle kun to gange til. nu sætter han sig forandøren og slår røven mod den. he he så kan godt høre når han vil ind. men tro mig den har jeg fået ris for herinde. fyyy slemme hundeejer. skynd jer at ringe til dyrenes beskyttelse. ha ha

• #4   25. sep 2007 Helle.... Han har tillid... Trust me... Vi har også prøvet at vende ryggen til og ignorer ham... Ikke skide fedt, når han går efter benene så... Det har måske taget 3-4 sprøjt og den smule der kommer ud, hvor det halve nok ikke rammer ham, så er jeg overbevist om der ikke sker noget ved det... Vi har også prøvet at stikke legetøj i gabet på ham... Virkede heller nix... Dette virkede derimod og vi har stadig en super kærlig og tillidsfuld hvalp... smiley

Pengegrisen... Elsker tupperware... Vi har skåle med låg derfra som vi bruger når han skal nogen steder...:)

Linda... Tror jeg ærligt talt ikke dyrenes beskyttelse gider reagere på.. Mishandler ikke min hund... Tværtimod forstår han jo meningen med det... smiley

• #5   25. sep 2007 Ulla N... Dette har virket og hunden har ikke lidt skade på nogen måde...
    Kan egentlig godt følge jer lidt, men hvis i kom her og så vores vuffer, så ville i se med egne øjne han ikke har taget skade af det...

• #6   25. sep 2007
    Jeg er enig med Helle.

At opdrage på den måde er i mine øjne meget forkert!

• #8   25. sep 2007 Kunne aldrig selv finde på det .,
    synes det er en så dårlig ide .,

er enig med Helle .,

• #9   25. sep 2007 Du straffer jo din hund for at gøre noget den ikke må ved at sprøjte med vand. Det er en fysisk handling der giver ubehag for hunden.

Har du lært din hund hvad nej betyder?

• #10   25. sep 2007 Altså altså altså.... Har i overhovedet læst det der blir skrevet??!! I får det til at lyde som om jeg står med en brandslange og oversprøjter hunden med vand, som lige er hentet fra Antarktis.. Og det kan sku ærligt talt ikke sammenlignes med en flad...

Beklager... Men i har ret til jeres mening og jeg har ret til min... Hunden har ikke mistet tillid pga af det overhovedet...

• #11   25. sep 2007 Stefanie - det er bare en enormt dårlig måde at opdrage på sin hund på efter min mening .,

om det så er meget eller lidt vand ., det er ligemeget .,

og som Ulla siger ., kan du ikke allerede sige det nu .,

• #12   25. sep 2007 Kisser... Hvorfor er det så lige du bruger ordet uvidende?? Jeg har brugt de metoder jeg kender til... Og som i foreslår... Men det har sku bare ikke virket... Dette virker... Og som sagt har kun sprøjtet 3-4 gange... Det er den eneste situation, hvor dette er blevet brugt...

Har skrevet i har ret til jeres meninger og jeg har ret til min... smiley

• #13   25. sep 2007 Tænk engang at man skal ha sådan på hatten fordi man sprøjter med en forstøver på sin hund!!
    Jeg brugte i starten den med at vende mig om når Niño bed for hårdt. Resultat: han hoppede op og bed sig fast i mit hår. Det virkede altså ikke for mig.
    Nu har vi fundet ud af, at vi skal genne ham væk dersom han bider.
    Det er altså ikke alle de samme metoder virker på.

Kan ikke se, at en forstøver skal kunne skabe mistillid. Det er jo ikke DØDubehageligt for hunden. Det er nærmere en afbrydelse/en forstyrrelse af deres adfærd, her dét at bide.

• #14   25. sep 2007 Ulla n... Det er ikke første gang jeg har læst det.... Og har også prøvet de høje lyde... Men synes egentlig bare han blev mere strid til at bide af det... Han har bidt hul på både mig og min kæreste og det duer altså ikke, når der er børn i huset... Dem vil han gerne op og bide lidt i ørerene.. Ikke alle børn der synes det er okay og bare affinder sig med det... Min største frygt er at der en dag er en som ikke gider det mere og losser ham en... Altså en af de børn... kunne aldrig selv drømme om at gøre sådan noget ved ham...

• #15   25. sep 2007 JOEH Kisser, SYnes nu nok nogle af indlæggene virker en smule overreagerende.

Som sagt er hunde ikke ens og ved nogle typer hunde hjælper det ene trick bare ikke hvor et andet gør...

Jeg forstår det nu ikke som, at Stefanie decideret planter en frygt i sin hund pga. sådan en metode.

• #16   25. sep 2007 Synes altså også det føles lidt som at få en på hatten...

• #17   25. sep 2007 Ulla N: altså jeg kan ikke se det stressende i en vandforstøver. Den afbrydes i sin destruktive handling. Netop ligesom hvis man kommer med en høj lyd. Holder den op og roses den derved, jamen så forstår den godt idéen med det hele.
    Jo nogle hunde bliver måske stresset hvis de har en sart psyke, men nogle hunde er altså meget grænsesøgende og der er det ikke altid nok at bare vende ryggen til.

• #18   25. sep 2007 Vil egentlig godt lige nævne noget ... Bruger jeg et hårdt nej, gejler det vufferen op... Bruger jeg høje lyde gejler det vufferen op... Stikker jeg legetøj i gabet på ham, går der et halvt sekund så bider han i benet... Ignorere man ham bider han også endnu mere... MEN... Hvis jeg bruger forstøveren.. Så stopper han først.. Ergo vandet er effektivt... Og hvis han blev bange, så skred han jo nok nærmest, men det gør han ikke...

• #19   25. sep 2007 Ulla: jeg er godt klar over at der er forskel på, hvad der virker skræmmende for en hund, ikke altid er skræmmende for os. F.eks. er jeg ikke bange for støvsugeren **SS**
    Men jeg har selv set denne vand-metode anvendt ved hunde der ikke ville holde op med at bide vha. andre metoder....og det hjalp....det virkede tilsyneladende ikke stressende for hunden, men som sagt: en afbrydelse/adspredelse af det de var igang med....

• #21   25. sep 2007 Nej nej nej jeg er væmmelig mod den hund... Det er jo det rene tortur og mishandling jeg udsætter den for... Gg...
    Folk skal have lov at mene jeg ikke bruger den rigtige metode... Jeg mener selv jeg gør, eftersom jeg ikke kan finde andre metoder der virker...

Maja... Er selv vokset op med Hunde omkring mig og andre dyr... Der har aldrig været problemer...

Smutter nu... Vender tilbage senere... Forhåbentlige uden de negative kommentarer... Gs

• #23   25. sep 2007 Stefani: Vi har også brugt vand til at få coco (som er tre) til at stoppe med at bide, og i kan alle tro... han bider ikke når jeg har vand i nærheden, men har jeg ikke gør han det aligevel smiley så... vi har faktisk ikke fysisk kontakt med ham ude, altså sådan noget nussen, for så "bider" han og det gider jeg bare ikke.! han er absolut ikke bange for at være ved mit ben eller andet, kan aportere uden problem osv. så jeg kan heller ikke se problemet i det smiley
    Heidi

• #24   25. sep 2007 Helle... Nej, overdrev vidst også det jeg skrev længere oppe... Min point var dog også bare, at vi havde prøvet andre metoder... Havde slet ikke forvente forstøveren ville virke, men det gjorde det... Og tror egentlig ikke det er vandet der gør han stopper... Tror nærmeren det er lyden der lige får ham til at undre sig også glemmer han alt om han egentlig var ved at gnaske fingre...

Ulla.. Er udemærket godt klar over hvalpe bider... Tror ikke vi behøver få tingene skåret ud i blødere pap nu... Min tanke var mest vi har haft børn på besøg, som ikke er vant til hunde og slet ikke hvalpe og som ikke forstår de skal tage det helt roligt... Også selvom vufferen gerne vil gnaske i ører og hænder... Min bekymring lå mere på, om børnene kunne komme med forkert reaktion såsom at sparke og slå fordi de ikke vidste hvordan de ellers skulle få hunden til at stoppe...

Jeg har prøvet de metoder jeg har læst om, både herinde men også andre steder.. Det har bare ikke virket... Nu har jeg fundet metoden.. og kan virkelig ikke se det slmme i det...

Heidi...
    Glædermig over du er enig... smiley

• #25   25. sep 2007 som sagt.. Vi har vidst fået tingene skåret ud i pap...

• #26   26. sep 2007 Ulla--- Nej, men du har altså åbenbart bare en særlig emne til at få folk til at føle sig dårligt tilpas, dumme og tjaaa... En anelse retarderet.. For du gentager dig selv igen og igen..
    Enten så har du ikke læst det man skriver ordentligt eller også har du bare ikke forstået det man har skrevet... Det er min opfattelse...

Kommentér på:
Tip omkring hvalpe der bider...!

Annonce