{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.587 visninger | Oprettet:

Renlighedstræning for hvalpe. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nogen der har nogle gode råd eller tip til renlighedstræning?
Synes vi bliver ved med at tage ham i det, og sender ham udenfor. Uheldene bliver færrer, men de forsvinder ikke helt. Han er begyndt at gå hen til døren, men 20% af gangene gør han det bare, hvor han nu lige er.
Har nu haft ham i omkring 9 uger. Så synes godt at han må lære det.
Hvis han er selv hjemme gør han intet, og har aldrig gjort det.

Håber i kan hjælpe med et tip eller to smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighedstræning for hvalpe.
  • #1   2. okt 2010 "Synes vi bliver ved med at tage ham i det, og sender ham udenfor"
    Jamen.. i skal jo gå med ham ud! smiley


  • #3   2. okt 2010 Vi går også ud når vi han har spist, leget og sovet, og det virker også fint. Man kan også se på ham hvis han skal ud, så søger han meget rundt. Men det er bare meget krævende at skulle kigge på ham 24/7.
    Han elsker at være ud og når vejret er til det, så står døren også åben og han er stort set ude hele tiden smiley

    Rænne - FP i november smiley !
    Det er kun når uheldet er ude, så får han lidt fast stemme og bliver sat ud, mens vi tørrer op og så går vi ud til ham. Men der har han jo gjort det så der vil han bare med ind igen (:


  • #4   2. okt 2010 Vi må jo bare give ham noget tid så smiley
    mange tak for jeres svar i hvert fald.


  • #5   2. okt 2010 Cathrine
    Aaah, okay smiley


  • #6   2. okt 2010 "Men det er bare meget krævende at skulle kigge på ham 24/7. "

    Jeps - det er en af glæderne ved at få en hundehvalp... sådan er det jo


  • #7   2. okt 2010 "Det er kun når uheldet er ude, så får han lidt fast stemme og bliver sat ud, mens vi tørrer op " - I må jo ikke skælde ud eller give en fast stemme... det gør jo bare det hele værre... Og herregud, 9 uger.... Der kan gå længe endnu før han har lært det helt smiley
    I kan ikke gøre andet end være tålmodige.... Og ja man skal være obs på dem 24/7, det er det man går ind til når man vælger at få en hvalp! Men jo mere obs i er på ham og dermed jo oftere i får succes med at få ham udenfor i tide, jo hurtigere bliver han renlig... Så selvom det er træls at skulle holde øje med ham konstant, så kan det i sidste ende godt betale sig...


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 26
    #8   2. okt 2010 Jeg har haft Mailo i 6 uger snart, jeg har min dør til at stå åben og så går hun selv ud efter behov, men jeg startede med at lave vaner såsom når hun havde sovet, leget en tid og spist så gik jeg lige med hende ud og ventede til hun havde tisset og roede hende. I starten havde jeg et bur hun sov i om natten (hunde tisser ike i egen rede).

    Jeg har også hørt at våde avise skulle kunne tiltrække dem, men ved det ikke.

    Håber det kan hjælpe lidt


  • #9   2. okt 2010 Men i det mindste er det ikke noget slemt som sådan at skulle være opmærksom 24/7. en hvalp er altid dejlig at have med at gøre smiley

    Den der med at hunden ikke tisser i egen rede, gælder ikke helt her smiley
    Den har gjort det en gang da en af mine veninder ville snakke med ham da han havde fået en tygge-ting. Han blev så sur at han tissede i kurven. Det er jo så hvad det er, men en dag da jeg spurgte ham om vi skulle ud og tisse kiggede han på mig som om han sagde, "tja, kan jeg vel godt" og så gjorde han det lige der hvor han stod og det var altså midt i kuven smiley


Kommentér på:
Renlighedstræning for hvalpe.

Annonce