{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

hvorfor gjorde hun nu sådan? {{forumTopicSubject}}

Jeg var i hundeskoven for 4 dage siden. Vi er ofte i hundeskoven.
På vejen derop mødte vi nogle hunde som Trunte slet ikke gøede af. Hvilket hun ellers plejer at gøre, men jeg har jo trænet det med hende den sidste uges tid, så jeg regner med det er derfor.
Oppe i hundeskoven møder vi, efter ca 5 minutter, en smuk langhåret schæfer med masser af stritpels (jeg elsker schæfere og er IKKE bange for dem)
Trunte fik straks halen helt ned mellem benene og gik lidt hen mod ham for at hilse, da han gik lidt hen mod hende med snuden først - for også at hilse - stak Trunte i hyl og hylede hele vejen hen til mig, rundt om mig og tilbage til schæfer-bassen, hvorefter det hele gentog sig.
Trunte viste alle tegn på at hun var bange for ham og vi gik selvfølgelig videre.

jeg så ingen tegn på at schæferen var sur, han var rank og med højt løftet (buet lidt op ad ryggen som en alaskan malamute) hale. han logrede ikke. men jeg så det ikke som noget jeg skulle være opmærksom på, før end Trunte begyndte at skrige.....

Trunte har mødt en masse hunde i skoven. alaskan malamute, labber, ruhåret jagthund (race?), DSG, sheltie, springer spaniel, SBT.

Trunte har været oppe og blive passet af min mor, der har en tyndhåret schæfer (med kræft) hvor der ikke skete noget bemærkelsesværdigt.... Mors hund afviste Trunte et par gange, hvis hun var for vild og kom for tæt på, når ikke mors hund gad lege, men ikke noget unormalt. ellers legede de fint sammen.

Min venindes lab bla. gider heller ikke altid lege - og så får Trunte også besked - der har aldrig været problemer....

Trunte er nu 6 måneder (om 2 dage) hun er ikke hævet eller slikker sig, så der er ikke løbetid på vej endnu...

kan i fortælle hvad der gik galt? og hvad jeg kan gøre?

Det skal lige siges at efter skoven skulle vi op til min veninde med lab. bla. der aldrig gider lege og der var ingen problemer, til trods for en meget lille lejlighed og begrænset plads. De kunne også spise sammen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor gjorde hun nu sådan?
  • #1   4. dec 2012 Mon ikke bare hun var lidt usikker, og ikke rigtig kunne finde ud af hvad hun ville??

Måske ville hun gerne hilse på den, men turde alligevel ikke rigtigt...

• #2   4. dec 2012 Jeg ved det ikke.... vi mødte i dag en anden schæfer, der gjorde hun det samme, men den knurrede også dybt af hende, så vi gik hurtigt videre.
    Heldigvis går Trunte med mig, når jeg går lidt og kalder smiley
    Ejeren til den schæfer vi mødte i dag, havde rigtig godt.styr på sin hund, så hilsningen blev rimelig god og afbrudt da vi mennesker valgte at afbryde (efter ca 30 sekunder)

• #3   6. dec 2012 nå.... men vi tager i hvert fald afsted igen i dag, så håber jeg at møde andre hunde end schæfere og så se hvordan Trunte tager det.....

• #4   6. dec 2012 TJa....... så havde vi endnu en tur i hundeskov smiley
    Den første hund vi mødte, havde vi mødt før, en stor, smuk gammel jagthund. Trunte var lidt utryg ved ham, men han var bare glad og nysgerrig som han plejer, så jeg blev stående lidt og fortalte med min fineste dukke stemme hvor fiiiin han var. Og rimelig hurtigt tøede Trunte op og indbød til leg.
    Da vi gik videre mødte vi en labrador på 4, der ikke var særlig stor, som Trunte legede med ca 20 minutter helt uden nogle problemer smiley
    DErefter mødte vi en stor Alaskan malamute, hvor Trunte blev lidt utryg, men igen en hund vi havde mødt før, så jeg vidste han var fin nok. Han var ikke specielt interesseret i Trunte, så vi blev i nærheden af ham ca 5 minutter, hvorefter Trunte igen slappede mere af.
    Senere på turen mødte vi desværre en listehund, der ikke kan lide tæver (hvad laver sådan en hund i en hundeskov?????) Men ejeren var hurtig til at få fat i hunden, så Trunte nåede vist ikke at opfatte han var hidsig, han nåede kun at knurre og vælte hende om på ryggen, så kaldte jeg hende til mig. Og hunden gik til den anden labrador, hvor der heldigvis heller ikke skete noget alvorligt.
    Trunte var ikke mærket af noget og strøg glad videre med den anden labrador.

JEg tror konklusionen er blevet til at Trunte er utryg ved store/høje hunde.......
    MEn heldigvis er hun så nem at kalde til mig, så vi kan gå udenom dem, indtil hun bliver mere tryg.
    I hvert fald havde vi en god tur og jeg havde en glad hvalp med hjem igen smiley

Kommentér på:
hvorfor gjorde hun nu sådan?

Annonce