{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

hvorfor gjorde hun det? {{forumTopicSubject}}

Min mor ringede den anden dag, og fortalte at hendes hvalp (ca. 12-14 uger), Sally, havde tigget efter at komme op på hendes tæppe i sofaen, og da min mor så løfter hende derop, sætter hun sig med det samme og tisser.

Jeg har mange forslag til hvorfor hun gør det, men desværre ingen gode/sandsynlige.

Har i nogle gode forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor gjorde hun det?
  • #1   9. jun 2011 Hvad har hun lært at tisse på hos opdrætter? Hvis opdrætter har lært hende og tisse på de der hvalpe tæpper, der suger tis i sig, er det jo det hun tror er i orden smiley

• #2   9. jun 2011 Det ved jeg faktisk ikke helt, men mine forældre har haft hende siden hun var 8 uger, og det er aldrig sket før.

Hun har selvfølgelig haft uheld på gulvet før, men er næsten renlig nu, hvis bare hun luftes så ofte som hun nu har brug for.

• #3   9. jun 2011 Det kan også være at din mor har misforstået hvalpens signaler. Det kan være hvalpen sagde at den skulle ud og tisse, end at den skulle op i sofaen.

• #4   9. jun 2011 Jeg vil helt klart hoppe på Louise Britt´s idé, havde lige læst det som at hun selv havde hoppet op i sofaen smiley

• #5   9. jun 2011 Det kan også være at den vil tisse i sofaen fordi det er mest tryg. Små hvalp er jo fra naturens side "programeret" til kun at tisse steder hvor de er trygge dvs. i hulen.

• #6   9. jun 2011 Anne Julie

Jeg har nu læst det helt modsatte, at hvalpen søger væk fra "hulen" når den skal tisse smiley

• #7   9. jun 2011 Det ville da gøre hvalpen utrolig sårbar over for rovdyr....?

• #8   9. jun 2011 " Indledningsvis skal du ikke vente på, eller forvente, at hvalpen signalerer til dig at den vil ud og besørge. Den vil blot søge lidt væk fra sove og opholdsområdet og forrette sin nødtørft. Boligen er ofte så stor, at et afsides rum forveksles med hvalpens forestilling om "at være uden for hulen".

Taget fra DKK´s hjemmeside smiley Hunden er jo også over 8 uger der dvs. klar til at klare sig selv og mere egenrådig.
    Hvalpene ligger jo heller ikke og tisser i hvalpekassen den sidste tid hos moderen, sådan husker jeg det i hvertfald, men nu er det efterhånden også nogle år siden smiley

• #9   9. jun 2011 lige fra mine hvalpe kan kravle ud af kassen, foretrækker de at tisse udenfor fødekassen....ofte inden de bliver 3 uger.

tror på den med at din mor har misforstået signalet

eller hvalpen af en eller anden grund er blevet utryk ved at komme op i sofaen....at tisse er et dæmpende signal

da Bianca første gang oplevede hvalpe i huset var hun 10 måneder og for længst renlig og da der så kom hvalpekøbere, hoppede hun pludselig op og tissede i sofaen....helt klart et signal på utrykhed...fremmede i hjemmet, når der var hvalpe at beskytte

• #10   9. jun 2011 Anne Julie F har nu lidt ret alligevel. For hvalpe tisser helst ikke på fremmede steder. Kun der hvor de er helt trygge. Det er derfor at der er nogen der ikke kan forstå at hvalpen ikke tisser på gåturen men venter til den kommer hjem.

Kommentér på:
hvorfor gjorde hun det?

Annonce