{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

hvorfor Zeus gjorde som han gjorde (lang) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gået og tænkt over det siden i morges, og vil gerne lige hører hvad i mener om det.

Som hver morgen går jeg en tur med Zeus (knap 5 måneder), vi går en af mange veje ned til hvalpeindhegningen, og Zeus for brændt en masse energi af, og efter noget tid går vi hjem af en anden vej.

På vej hjem går vi igennem det høje græs, eller retter den høje visen græs, som Zeus elsker at hoppe rund i og snuse efter mus, Zeus er i flex line, og vi træner at han skal sætte sig når nogen kommer forbi, og da jeg ser længer fremme at der er to store løse hunde en Labrador og en Schæfer-blanding, får jeg Zeus til at sidde og har god kontakt til Zeus, og jeg venter på at damen (som står med ryggen til og taler i mobiltelefon)med de 2 hunde får kontakt til hendes hunde, så Zeus og jeg kan forsætte hjem, de to store hund finder hurtigt ud af at Zeus og jeg står omkring 10 meter fra dem, og de gør tegn til at ville løbe hen til os, damen opdager langt om længe hvad der foregår og prøver at kalde hundene til sig alt imens hun forsat taler i mobil

Labradoren vender om og løber hen mod sin ejer, mens Schæfer-blanding ikke gør tegn til at vende om, og jeg stiller mig ind foran Zeus, så det er mig Schæfer – blandingen komme til først.

Nu er det så jeg bliver forvirret over det forsatte forløb.

Schæfer-blandingen komme løbene mod Zeus og mig, jeg har slået ”rødder” for at være sikker op at jeg ikke blive væltet omkuld, Schæfer – blandingen sætter farten med, og halen stritter uden at logger, og jeg er ikke i tvivl om at hunden har alle sine tænder i behold.

Jeg står halv om halv med siden til Schæfer – blandingen, fuldt besluttet på at den ikke skal gøre Zeus noget så længe der er liv i mig, den gør udfald mod mig og Zeus, den ramme mit højre ben i stedet for Zeus, hvilket resultere i mine leggings nu har et hul, i sekundet efter hunden ramme mit ben, springer Zeus frem og til siden, han er stadig i flex line og der kommer lyde fra Zeus som jeg aldrig har hørt før, Schæfer-blandingen, sætter efter Zeus, som ikke kan komme langt væk på grund af linen, Zeus løber ligesom i en bue foran hunden hen til mig, Zeus gøen kommer helt nede fra der hvor halen sidder fast, damen som ejer de to hunde får lang om længe taget sig sammen til at indfange sin hund, hvor efter hun vender sig og går, og der står jeg ligesom tilbage i et eller form for chok.

Zeus og jeg går, letter rystet hjem, til en velfortjent kop kaffe og en lækker godbid.

Det er ikke om det er forkert eller rigtig at folk går med deres hund uden snor eller om jeg greb det hele an forkert and so on, jeg gerne vil vide.

Men derimod hvorfor Zeus gjorde som han gjorde, altså ligesom lede den store hund væk fra mig.

Vil lige sige at Zeus er en lalleglad legesyg, jeg synes om alle hund/hvalp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor Zeus gjorde som han gjorde (lang)
  • #1   5. mar 2012 Jeg vil tro han prøvede at beskytte dig...
    Han har ingenting gjort forkert, den anden hund kommer hen til jer og angriber.

• #2   5. mar 2012 Jeg mener ikke på nogen måde at Zeus har gjort noget forkert, jeg undre mig bare over Zeus reaktion, blandt andet fordi han er lalleglad og 5 måneder gammel.

Og er også lidt nervøs for her i bakspejlet om han nu vil være bange eller aggressiv over for andre hunde.

• #3   5. mar 2012 jeg tror han beskyttede dig..... Dermed hvis det var mig og jeg mødte damen igen så bede hende betale nye leggins.... det hendes hund der har lavet hul i dem og så kunne hun bare have være styr på sine hunde....

• #4   5. mar 2012 Jeg synes ik det er aggressiv adfærd han udviste. I blev jo angrebet, så det naturlige er at forsvare sig også selvom man er 5 mdr. Hvis schæfer-hunden knurrer og viser tænder tror jeg zeus meget hurtigt kan aflæse at det ikke er leg.

• #6   6. mar 2012 Jeg har efterfølgende været inde og få en stivkrampevaccine, da det viste sig det ikke kun var mine leggings som havde fået et hul, jeg er hel og delvis følesløs på ydersiden af mit højre ben efter en opration.

Jeg træner Zeus i at sidde pænt når der kommer folk forbi, med og uden hund, netop fordi han er lalleglad og tror alt levende elsker ham og vil hilse.

• #7   6. mar 2012 Ps. Ikke noget voldsomt bid, men der var gået hul på huden, og lægen mente det var bedst at få en sprøjte.

• #9   7. mar 2012 Det gør han, altså sidder pænt, han har også hilse på store hunde i hundeskoven efter, dog er han lidt tilbageholden når vi møder en schæfer, men håber at det går over hvis han får en god oplevels med en schæfer

Kommentér på:
hvorfor Zeus gjorde som han gjorde (lang)

Annonce