{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Renlig hvalp? {{forumTopicSubject}}

For to uger siden fik vi en lille hvalp på 8 uger (blanding af shih tzu og chihuahua). Den første uge gik det rigtig godt mht. luftning. Han gjorde alting udenfor og vi roste ham naturligvis rigtig meget. Nu har han adskillige gange lavet både stort og småt i vores lejlighed. Alle gange på tæppet under sofabordet. Han vil ikke gå, når vi tager ham ned. Selvom vi løfter ham op og bærer ham hen til et nyt sted, styrer han mod opgangen, vi bor i. Dette resulterer i, at han hverken tisser eller andet, når vi forsøger at lufte ham og så i stedet gør det indenfor.
Er der nogen, som har eller har haft samme problem? Eller nogen, som har et par gode råd til, hvad vi kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlig hvalp?
  • #2   26. sep 2012 Enig med de andre. tag til samme sted hver gang, umiddelbart skal du bare være kedelig og bare stå så den ikke tror i skal lege, massere af ros og godbidder i det den gør det. husk at tør godt op og med rodalon som ulla siger. og så husk massere af tålmodighed, din hund er ikke gammel. og pt er vejret rigtig øv, så synes den nok heller ikke det er sjovt at være ude. min chi på 7 måneder gider pt heller ikke rigtig at være ude, og nægter på mange af turene at gå. Hvis din hvalp fryser kan det være en god ide med et dækken/trøje af en art. jeg siger ikke at du skal klæde din hund ud, for det er jeg modstander af, men hvis din hvalp virkelig fryser så kan man vel godt forstå den ikke vil lave noget (men det er jo ikke sikkert det er det, men sådan har en del chi'er det allerede, mine får dog ikke noget på endnu).

• #3   27. sep 2012 Jeg ville nok fjerne alle løse tæpper, imens i renlighedstræner og så skal man væbne sig med tålmodighed og ALDRIG skælde hvalpen ud (selvom det kan være svært at lade være). Men den lærer intet af at blive skældt ud.

Hvor tit har i den ude og hvor længe ad gangen?

• #4   27. sep 2012 I skal gå samme sted hen hver gang han skal tisse - verden uden for er stor og farlig for sådan en lille vaps smiley
    Men gør i det samme sted hver gang - så bliver han hurtiger tryg der smiley
    Tror også at jeg ville flytte alle tæpper hvis det er muligt til den er helt renlig
    Og brug endelig ikke Axaj eller ligenede at vaske med for der er samiak i og det forstærker bare "tis-lugten"
    Ud hver gang den har sovet, spist, leget og ellers hver 2 time smiley

• #5   27. sep 2012 mange tak for alle jeres svar smiley det vil jeg gå videre med hehe..

Kommentér på:
Renlig hvalp?

Annonce