517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Er min dreng for tyk? Er min dreng for tyk?

Er der nogen her der kan fortælle mig, hvordan jeg kan se på min Bullmastiff, om han har den vægt han nu engang er bygget til at bære rundt på.

Jeg syntes nemlig der er så mange forskellige meninger om det.

Jeg har specialt en´ kammerat der hver gang vi ser hinanden, lige skal fortælle at Ozzydrengen er alt for tyk.

Jeg syn´s selv at han er lige tilpas, men måske er man lidt nærtagende når det kommer til ens eget "barn".

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min dreng for tyk?
  • #1   23. jul 2006 Kan du ane/mærke hans ribben? Så er han ikke for tyk.

Jeg ved desværre ikke, hvad de skal veje sådanne nogle hunde..

Min Luna har tabt sig og nu kan man mærke ribbenene når man "presser" ganske let på siden af hende.

• #2   23. jul 2006 Hmm ville nok mene din ven er helt forkert på den! efter hvad jeg ved om det Race så er den vægt ozzy har fin til ham!

Men der må jeg kunne findes en side med info om en Bullmastiff så du kan se hvad deres vægt index er!

Men jeg synes fanme det er en folk fyr!!

• #3   23. jul 2006 Hvis du kan huske hvordan Victor så ud så ved du det ca... Vi har fået at vide at han er liige i det tungeste og godt må tabe sig 1- 2 kg, men så heller ikke mere...
    Spurgte dyrlægen da vi fik ham vaccineret i fredags hvad han syntes og han mente han så fin ud, men at han godt ved at mange foretrækker dem en anelse slankere... Synes det er svært at sætte kg på fordi det kommer jo an på hvordan vægten er fordelt.. så som Jeanette siger.. Du skal kunne ane hans ribben og kunne mærke dem lige under huden ved et meget let tryk..

• #4   23. jul 2006 .. hunde skal have "tajle" sådan en tydelig overgang fra brystkasse og ned til maven.. Kan ikke helt huske hvordan Ozzy ser ud så kan ikke komme med et godt bud.

• #5   23. jul 2006 Jeanette>> det er det jeg ikke forstår. jeg har også altid fået afvide at hvis du kan mærke ribben, uden at skulle "grave" efter dem, så er hunden ikke for tyk. Min Emma kan man mærke hendes ribben, uden at trykke.. og alligevel siger dyrelægen at hun skal tabe sig.. ret underligt... 8(

• #6   23. jul 2006 Jeanette..Jeg kan godt ane hans ribben når han går, jeg kan ikke sigeat man kan tælle dem når han står op så skal der altså trykkes lidt til.

Christian...Jeg syntes det er lidt svært at læse sig til den rette vægt, men jeg mener nu også at han følger Højde/vægt fint. Og iøvrigt tak for kommentaren.

• #7   23. jul 2006 Heidi : Kender ikke dine fine Emma, men ville altid vælge at stole på dyrelægens faglige vurdering over en måde man ca kan beregne det ud fra...

• #8   23. jul 2006 Karen>> jamen det gør jeg skam også... Nu er det kun 300gr, og han siger at det godt kan tage et par år før hun har smidt det. Men hun er ikke hæmmet, bortset fra hendes dårlige ben.*S*

• #9   23. jul 2006 Heidi > Ohh jamen så er det sikkert fordi hun er lidt sart at han er super opmærksom på hendes væk, og gerne vil holde hende så slank som forsvarligt muligt. God bedring med hende og god kur... 300 g på 2 år.. Skulle lige være til at klare som menneske *lol* .. men godt han vil slanke hende langsomt.. Hun er jo ikke nogen kæmpe vovse *s*

• #10   23. jul 2006 Karen>> Takker... ja han sagde der ville gå kangtid, fordi hun ikke kunne bevæge sig normalt, og fordi det var så lidt. Det samme som mennesker, lige de sidste 2 kg er ikke vil af.*G*

• #11   23. jul 2006 Sussie

Nej det er ikke nemt at finde ud af med alle folk´s meninger smiley

Har også haft problemet med min hund, jeg har spurgt de forskellige dyrlæger/behandlere der har set på Fie og de er delt i 2 lejrer, om hvordan en hund skal se ud mht. til vægten.

• #12   23. jul 2006 sussie>> forresten.. synes ikke din hund ser spor tyk ud. han er virkelig lækker.. super dejlig hund..

Heidi

• #13   23. jul 2006 kender det alt for godt. folk siger også min emilia er for tyk, min opdrætter mener hun er som hun skal være, men må ikke blive breddere, så det holder jeg mig efter.
    jeg synes du skal spørge din opdrætter eller dyrlæge hvis du er så meget i tvilvl.
    hilsen majbritt

• #14   23. jul 2006 Heidi... Ja, der er mange meninger.. og jeg tror aldrig alle vil blive enige.. Det er lissom med hundefoder:-)

Men 300 gram er ikke meget.. Så det skal nok gå.

Luna var gået hen og blevet lidt småbuttet så hun kom lige på slankekur inden hun skulle steriliseres. Nu er hun som hun skal være.. Der er mange, der kommer med de der småhints om at hun er da for tyk (Ikke nu, men før hun tabte sig) og jeg går efter teorien med ribbenene og at hun har talje. Og derudover at hun trives..

Og så må folk sgi synes hvad de vil.. Det har jeg ENDELIG lært..

• #15   23. jul 2006 Nu ved jeg ikke så meget om bullmastiffer, men jeg synes du har de smukkeste hunde.
    Er helt vild med Ozzy og synes de ser flotte og muskuløse ud, lige som en rigtig buller skal være...

Kommentér på:
Er min dreng for tyk?

Annonce