{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Puha du bliver jeg gal igen :-) {{forumTopicSubject}}

Kan I huske at vi herinde diskuterede programmer Fristet på TV 3, nu har de f... skudt en kalv, og selvom den skulle aflives alligevel så finder jeg det helt sygt at lave programmer hvor man tvinger unge til at aflive dyr for penge og underholdning.
Jeg er tosset og overvejer at anmelde dem til DB og Politiet ikke pga de afliver men det syge i at accepterer at man gør det for underholdningen, er de mennesker da helt forskruet i hovedet.
http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1812195.ece
Sorry jeg skulle lige have luft smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha du bliver jeg gal igen :-)
  • #1   23. aug 2012 det er et fuldstændig vanvitig program, der ikke på nogen måde burde være lovligt at sendes på tv.

• #2   23. aug 2012 Jeg følger ikke med i sådanne programmer, men har set linket du sendte, og jeg ser ikke noget galt i det. Den skulle jo aflives alligevel, så længe hun vidste hvad hun gjorde er det ok - efter min mening.
    Det var straks værre, hvis hun ikke engang vidste hvor og hvordan det skulle gøres.

10.000 kr mange penge for de fleste mennesker, og specielt mange unge vil helt klart aflive et dyr for de penge. Jeg tror ikke de tænker på, hvor mange mennesker der kigger med i den situation.

• #3   23. aug 2012 Underlig form for underholdning ja. Men jeg ser nu heller ikke noget problem i at en kalv bliver skudt. Sådan er det jo nu engang når vi ikke spiser dyrene levende.

• #4   23. aug 2012 Det ville være pænt mærkeligt, hvis de blev spist levende smiley

Men ja, det er da en underlig form for underholdning, det er jeg enig i.

• #5   23. aug 2012 Jordnød. Hvis du vil anmelde det er det det thailanske politi du skal anmelde det til.

• #6   23. aug 2012 Tjah. Det er hårdt, men måske ikke så meget værre end de tusindvis af dyr, der må lade livet, efter at have levet et elendigt liv, for at hr. og fru. Danmark kan få "mad" på bordet..

• #7   23. aug 2012 Hvis kalven er behandlet ordenligt, og aflives humant, så kan jeg hellere ikke se hvordan det er værre end for gennemsnitsslagtedyret.

Men når det så er sagt, så synes jeg at det er plat underholdning, og jeg gider hellere ikke se det.

• #8   23. aug 2012 Det er ikke det den bliver aflivet men det at TV3 absolut ikke har nogen etik og gør alt for at få nogle seere til deres latterlige programmer som jeg selvfølglig aldrig ser smiley og ja 10.000 er mange penge, men man kan ikke købe min etik eller moral.
    House, ja det ved jeg så det er spild af tid, men det beviser jo bare at TV3 er på grænser eller over , hvad der er etisk korrekt i Dk ellers havde de nok ikke valgt Thailand smiley
    Og jeg forstår ikke at man ikke kan se det gale i det, det handler om at man gør hvad som helst , selv aflive dyr for penge, sorry men det forstår jeg ikke.

• #10   23. aug 2012 Ja Maj.Britt og så lyder man stolt af at være så hård, puha jeg er sgi ved at blive for gammel smiley

• #11   23. aug 2012 mig selv, det er mere det at de gør det jo for underholdning

• #14   23. aug 2012 Maj.Britt god ide skal vi foreslå det til TV3 så får de en seer mere , nemlig mig for det vil jeg aldrig gå glip af smiley Det ville da være meget bedre så kan de vise hvor tuffe de er uden at det går ud over andre end dem selv.

Mig selv: vi taler om etik og moral .

• #16   23. aug 2012 Jeg er så også sippet og snæversynet, og det er jeg faktisk stolt af , for det betyder åbenbart at jeg stadig har min etik og moral på et fornuftigt niveau.

minion, nej det bliver kalve hver dag men af proffesionelle og ikke for underholdningens skyld. Mensa kandidater hihi den var go `

• #18   23. aug 2012 Nææ dyret bliver da ikke mishandlet i det klip der bliver linket til?

• #19   23. aug 2012 Ingen påstår at det bliver mishandlet, det er stadig etik og moral det handler om her , ikke dyreplageri, og for endnu engang at forklare, hvorfor skal man skyde dyr for at underholdning, det er sygt og skræmmende at der vises så meget dårligt tv hvor unge mennesker tror at lykke en gjort fordi de medvirker i et tv program og tør slå en kalv ihjel og at man helt savner etik og moral, hvad bliver det næste, skal de trykke på knappen ved en dødsdom.

• #21   23. aug 2012 Grotesk at bruge aflivning af dyr som underholdning!!!!

Der til kommer at det er et helt forkert signal at sende, at hvem-som-helst kan aflive et dyr. I DK siger loven at det kun må foretages af dyrlæger, slagtere, folk med jagttegn og folk der på anden vis har modtaget uddannelse i slagtning og aflivning - og der er det altså tale om mere uddannelse en bare et kryds i panden på dyret.
    - Men åbentbart rejser man bare til udlandet for at filme programmet, og så er det problem løst - usmageligt.

Prøv at tænk hvis de forkerte mennesker fik fat på en boltpistol for at efterligne det der sker i programmet:
    - der bruges forskellige patroner og forskellige størrelser boltpistoler til forskellig størrelse dyr, og forkert brug kan føre til at dyret ikke bedøves korrekt, dertil kommer det faktum at skud med boltpistol kun bedøver dyret - dyret dør ikke (straks) men skal afblødes for at hjertet og lungefunktion ophører. Dvs forkert brug = Alvorlig dyremishandling...Men det ser jo så let ud

• #22   23. aug 2012 Jeg gider ikke se de tåbelige programmer. Jeg synes, det er en bizar form for underholdning, og jeg undrer mig over, at der er så mange seere til det bras..

• #23   23. aug 2012 Har hørt tidligere på året som reklame for programmet, at der både bliver tilbudt penge for at aflive en kalv og en HUNDEHVALP! Jeg synes det sender et forkert signal, og kan give folk mærkelige ideer og en ligegyldig holdning til levende væsener.

• #24   24. aug 2012 Jeg ser heller aldrig de programmer, ikke tale om. Mener også at de sender helt forkerte beskeder ud til de børn og unge som klæber sig til skærmen når Reality programmerne blir vist.

Er vist også ved at blive gammel, så "mamma Jordnød" du skal bestemt ikke føle dig alene. smiley

• #25   24. aug 2012 Så læs det her smiley aflive en hundehvalp for penge? smiley

• #27   24. aug 2012 Havde ellers hørt at hvalpen var blevet taget "af tapetet" pga. "folk" syntes at det var FOR grænseoverskridende.
    Men fatter slet ikke den mentalitet de personer har,
    hvordan kan man smide en familie ud af deres hjem for at selv få X antal kr.
    alle de ting overgår min fantasi og jeg er ellers ikke helt "fantasiløs" når det drejer sig om menneskers egoisme og mangel på empati. smiley

• #28   24. aug 2012 Okay sorry, har jeg ikke set smiley

• #29   24. aug 2012 Enig Anita smiley

• #30   24. aug 2012 Det skal du bestemt ikke undskylde søde, du er jo ikke sådan. smiley

• #31   24. aug 2012 Okay, har bare set i en reklame for fristet at en pige står og hyler med en hundehvalp i armene mens hun siger "jeg er her for at spille spillet" men håber selvfølgelig ikke hun gør det!

• #32   24. aug 2012 Rikke, det var vist ikke mig der lavede tråden om hundehvalpen, men det kunne jeg godt have gjort smiley jeg skrev dog til TV3 og fik svaret at den var taget væk, det tror jeg så hvad jeg vil om, den er muligvis klippet ud så vi ikke får det at se men ingen ved om det ikke har foregået. Jeg er normalt meget tolerant, og mener at folk selv skal tage meget mere ansvar og konsekvenser end man idag gør i dette land, men jeg bliver forarget når man udsætter dyr for diverse ting fordi mennesket skal tjene penge. Hvis deltageren vil svømme i med krokodiller eller slå sig selv i hovedet med en hammer så kan de gøre det, bare TV3 betaler hospitalsregningerne, men at udsætte uskyldige dyr for deres underholdning er ækelt og forøvrigt forbudt hvilket TV3 godt ved derfor flyttes optagleserne til Thailand og da TV3 er engelsk så har de sikret deres egen bag.
    Og nej jeg har aldrig og skal aldrig se disse tåbelige reality shows og mener ikke at nogen med en IQ på over 20 burde smiley

• #33   24. aug 2012 Ingen er vist i tvivl om at jeg er rørende ENIGi alt det du skriver "Mamma Jordnød" smiley

• #34   24. aug 2012 Jeg er HELT tilfreds med min opsigelse hos Viasat smiley

• #36   24. aug 2012 enig Jordnødden!

• #37   24. aug 2012 DET tror jeg på CH. smiley
    Vi har TV3 pga. vi har fællesantenne i ejendommen, men man kan jo heldigvis vælge at se en anden kanal eller gå på nettet når den slags ting vises, men kan godt se fordelen ved at møget slet ikke kommer frem når/hvis man evt.zapper. smiley

• #38   24. aug 2012 Anita - jeg glæder mig også vildt til opsigelsen er udløbet smiley

FRI for det skidt..

(Men kommer til at savne The Mentalist!)

• #39   24. aug 2012 Tja CH sådan er livet jo desv. "noget for noget". Hihihi smiley

• #40   24. aug 2012 CH, ja min opsigelse ligge i postkassen , jeg kommer også til at savne The mentalist , han er suveræn, men jeg er heldigvis foran pga jeg har set de nye ansnit så det varer noget før jeg føler savnet smiley

• #41   25. aug 2012 Folk kan lige så godt se i øjnene at et dyr unødvendigt skal lade livet for at lande på deres tallerken, om det så er en hund eller kalv kan være godt det samme.
    Jeg spiser ikke selv kød, så ja, jeg synes det er utroligt klamt at dyr skal lade livet for de latterlige TV shows.

Personligt ville jeg have det af helvede til, ved at være skyld i at et liv unødvendigt blev taget, bare for at jeg skulle sidde og smæske mig fed i det, medmindre det var for overlevelse - ligesom det er hos de vilde rovdyr i naturen. Om jeg så fik millioner gjorde jeg det ikke, kan jeg sige med samvittigheden i orden. Medmindre jeg selv eller nogle jeg kendte var ved at dø af sult og der ikke var andet i syne, eller vi virkelig havde brug for de penge for at overleve.

Dette show har i hvert fald mistet mig som seer på mit første og for mig sidste afsnit, men at folk kan hidse sig op over det hvis de selv spiser kød forstår jeg ikke. Rigtigt nok at det er noget latterligt noget at underholde folk med, men de kan jo lige så godt se at deres "lækre" bøffer ikke bare vokser i køledisken! Så så længe dyret ikke lider, så er det for mig blot en øjenåbner for noget folk lukker øjnene overfor, selvom en del er kolde overfor det. Trods alt er Danmark (desværre) et af de mest kødædende lande.

• #42   25. aug 2012 Synes generelt TV3 og de øvrige Viasat kanaler sender meget l*** !!

Har aldrig set hverken fristet, paradise eller hvad alle de programmer nu hedder..

• #43   26. aug 2012 Men bliver dyrene aflivet overhovedet? Jeg har ikke set programmet. Men som en anden skrev, var der noget med en fisk i en blender, hvor der ikke var strøm til. Så klippet på youtube.

Er det ikke bare for at se hvor langt folk vil gå for at få penge? Eller?

• #44   26. aug 2012 Man så kalven død, så i dette sammenhæng var det vidst autentisk nok.

• #46   26. aug 2012 Ja Palle, selv ser jeg næsten aldrig TV der sendes alt for mange af disse reality shows og jeg ser ikke et eneste af dem.
    Yasmin, jeg spiser kød, det var ikke min pointe med denne tråd, men det usmagelige i at unge mennesker gør alt selv slår dyr ihjel for penge og lidt berømmelse.

• #47   26. aug 2012 Jordnødden og jeg.

Kan ikke give dig mere ret i dine indlæg! Synes alle de her realityshows er dybt groteske, og viser desværre en side af, hvad mange mennesker er villige til, enten for penge eller for at få sit fjæs i fjernsynet. Og så er det sådan set lige meget, hvad man skal gøre på åben skærm, bare man kommer i fjernsynet!

• #48   26. aug 2012 Ina TAK smiley

• #49   27. aug 2012 Yasmin. Jeg tror ikke du helt forstår folks harme, da du jo ikke selv spiser kød, så føler du at vi som gør det er helt kolde overfor deres død.
    Men som alle skriver så ER vi ikke kolde overfor deres død, uanset hvad, så stopper mennesker ikke bare med at spise bøffer selv om vi ikke kan li at nogen skal dø,
    Men de fleste går Meget op i Hvordan disse dyr dør/aflives, som andre har skrevet, så føler de=dyrene jo ikke noget når de aflives rigtigt, og så længe dyrene har levet et godt liv på græs osv. så ser jeg bestem ingen grund til ikke at spise kød.
    Det jeg bare ikke kan el.VIL acceptere er at man afliver dyr i TV programmer, det er slet ikke OK, og at se hvor mange kr.der skal til før et alm menneske vil aflive er også SÅ langt ude, at dem der kom med ideen selv burde udsættes for nogle af de ting de ber deltagerne om, f.eks.ville jeg nyde at Det beredne politi fik de penge som "dem med ideerne" betaler hvert år i husleje så de kunne prøve at høre til de husvilde, samtidigt med at pengene gik til et GODT formål og ikke "bare" een person. Det kunne måske få dem på andre tanker.
    Øv sorry mit ord-roderi men dette emne gør mig tosset her lige fra "morgenstunden" for ja, jeg er lige vågnet.

Men syntes bare at man bør se på det med aflivning med lidt mere andre øjne end du gør yasmin. Alt det i midten var så IKKE henvendt specielt til dig, så håber du kan skelne og se hvad jeg har skrevet til dig. *Smiler* det er jo ikke ment som en "heksejagt" bare et ønske om en "bredere" forståelse. smiley

Må I ALLE få en super dejlig Mandag. smiley

• #50   27. aug 2012 Jeg vil aldrig kunne forstå at nydelsen ved at spise kød, kan være mere værd end et liv. Specielt når det ikke er nødvendigt.
    Jeg respektere det hvis der gøres på en ordenlig måde, men forstå det vil jeg aldrig.
    Jeg elskede kød, men jeg elsker dyr og deres liv højere, derfor prioritere jeg.
    Og god mandag til dig også.

• #52   27. aug 2012 Jeg elsker også en god bøf smiley men jeg forsøger altid at købe kød fra dyr der har haft et godt liv, ligeså køber jeg ikke æg fra burhøns, kyllinger der har stået hele deres korte liv i et lille bur o.s.v . Jeg kan ikke se at det at spise køb har noget som helst med TV3s programmer at gøre, som skrevet mange gang før så er det ikke det at kalven skal lade livet, men derimod det at den punkt 1 bliver skudt af en amatør, og endnu vigtigere at det gøres for at en dum teenager ( undskyld udtrykket) skal få penge og berømmelse. Hvis de vil lave sådanne programmer så kan de da få disse unge menensker til at spise skorpioner, svømme med hajer eller overnatte med løverne i Zoo, så udsætter de sig selv for fare mod penge istedet for at udsætte dyr for deres ego trip. Det går over min forstand at mennesker ikke er klogere og endnu mere at folk gider se det smiley

• #53   27. aug 2012 ups. glemte lige jeg ville nu også syntes at mine forslag om løverne, hajerne m.m giver dårlige tv programmer og ville stadigt ikke se dem.

• #54   27. aug 2012 Okay, da kalven ikke led kan jeg ikke se problemet hvis man spiser kød og står inde for det at dyret skal dø for ens nydelse. At personerne gør det for penge og berømmelse latterliggøre dem jo bare, men da der både var kryds i panden på dyret og pistolen var af ordenlig kvalitet kan jeg ikke se det store problem - ja, meget underlig underholdning, men realitet. Jeg synes personligt at spiser man kød, bør man selv lære at aflive dyret og kunne gøre det.
    Jeg ville personligt ikke kunne stå og se på dyret og sige "Nu tager jeg dit liv, for at jeg skal få en smagsoplevelse på tallerkenen i aften". Derfor spiser jeg blandt andet ikke kød.
    Men igen, det er blot min mening.

• #55   27. aug 2012 Det bliver vi nok aldrig enig om Yasmin smiley

Kommentér på:
Puha du bliver jeg gal igen :-)

Annonce