{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Hvorfor søge om venskab??? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor søger man venskab, det er altid i forbindelse af en diskussion, om det er fordi man har en anden holdning, negativ som positiv, ved jeg ikke.

Men jeg har måske søgt om venskab et par gange, og resten har så søg mig om venskab.

Venskab er jo ikke ensbetydende at man er perlevenner, eller sådan noget, nogen søger råd og det sammen kan man selv gøre den anden vej, uden at det kommer andre ved.

Ud af de venskaber jeg har, er det kun promiller, som virkelig kan kalde sig ”ven” resten ved jeg ikke noget om.

Ved at jeg selv afviser nogen som søger venskab med mig, men det er nok fordi, jeg ikke bryder mig om den måde, som de evt. opfører sig her på HG. Men der er lige så mange som man accepterer.

Jeg ved ikke hvordan I andre har det med det…?????

Babett

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor søge om venskab???
  • #1   22. jul 2006 Forstår ik helt hvor du vil hen med det ?

• #2   22. jul 2006 Julie & Company !

Synes at det ellers fremgår af teksen. smiley

• #3   22. jul 2006 Men jeg forstår ik helt hvorfordet er et problem -

ofte søger folk jo venskab fordi de skal spørge om noget - eller har en oplysning de mener man har brug for -
    Eller fordi man "træffer" med dem -
    Skal købe noget af dem - sælge noget til dem -

Og vil de ik noget man kan bruge til noget - så kan man jo altid slette dem - ss -

• #4   22. jul 2006 Jeg vil da ikke gøre det til et problem, sådan var det ikke ment..

Men jeg kan da god se med det du kommer frem er ok.

Men jeg tror også at der er nogen der bare dør det for sjov. .-)

• #5   22. jul 2006 Hmm.. jeg har da venskaber med nogle, fordi der er måske noget info man ikke vil have ud i det offentlige forum.. Så som adresser og tlf numre og sådan.

Og hvis man skal aftale noget i forbindelse med træf eller lignende.. så er det jo ikke noget man behøver "belaste" forumet med...

• #6   22. jul 2006 I morgen får jeg besøg - helt fra Fyn til Helsingør - en som jeg skriver med herinde.....
    Ville blot fortælle, at det nogen gange kan udvikle sig meget positivt...

• #7   22. jul 2006 Anne K

Takker for de rosende ord.. smiley

Jeanette *Køge *

Kan godt følge dit point der.. smiley

• #8   22. jul 2006 Sus & Speedy : Sakki 1 år

Fint nok...

Kan godt se at det kan føre til mere end bare en tråd.. .-)

• #9   22. jul 2006 Nå ja, jeg kan da også godt se Babett´s pointe (tror jeg nok *s*)

Har man været i en rivende diskussion på een eller flere tråde, så sker det da ind i mellem, at folk søger venskab, uden egentlig at tage reel kontakt.
    Det virker lidt som om, de står der, bare fordi de sympatisere med ens holdninger !

Ovenstående er slettet fra min såkaldte venneliste smiley

Så jeg tror jeg forstår ?

Moster

• #10   22. jul 2006 Tjekkede lige for sjov mine igennem - og en del er på fordi jeg har snakket med dem om alt muligt forskelligt -

Men mange af dem kender jeg faktisk privat - og nogle af dem er ejere af "vores" hvalpe... ss...

Og Sus : Har også mødt en del herfra - hvor det faktisk har udviklet sig til at ses flere gange - både i forbindelse med hundene - men også bare søde mennesker man ser, som udvikler sig til venskaber...

• #11   22. jul 2006 Moster Gerda *

Jeg tror at du har forstået mit lille budskab. smiley

• #12   22. jul 2006 Jah...man kan jo accepterer eller afvise som man vil...
    Slette, hvis man slet ej skriver sammen...

• #13   22. jul 2006 Ah ja.. efter at have læst igennem igen, så tror jeg også det er ved at dæmre her.

Og jeg kan faktisk også se det fra din side "Babett" og også dig MG...

• #14   22. jul 2006 *ss* Babett.

Ja, sus man kan jo netop slette og afvise, som man lyster.

De der er på min venneliste, er primært mennesker jeg på privat basis har kontakt med smiley

Iøvrigt har jeg det egentligt noget ambivalent ved at det hedder en >venneliste< *s*
    Jeg har mange rigtig gode bekendte på denne liste, og enkelte "forhold" jeg vil kalde venskaber !
    (ja og et af dem, er helt unikt *s*)

Jeg syntes det er meget misvisende, at kalde det for en venneliste, jeg mener at kontaktpersoner, vil dække noget bedre *s*
    Ven(ner) er et ord, jeg bruger med omtanke !

Moster

• #15   22. jul 2006 *ss* nå ja, Jeanette !
    Jeg kan såmænd også se det fra din, og jeg er også enig ! 's*

Der skulle bare lige lidt flere holdninger til, for at give et bedre nuanceret billede *s*

• #16   22. jul 2006 Moster Gerda *

Lige præsis min tankegang, (havde det i tankerne da jeg oprette denne tråd)... *ss*

• #17   22. jul 2006 Jeg går min liste igennem en gang imellem og sletter dem som jeg ingen kontakt har med... Men jeg har ofte oplevet folk som ansøger, bare fordi man har samme race eller lignende. Disse spørger jeg altid pænt om hvorfor de søger - fordi hvis det ikke er relevant det de vil, så ser jeg ingen grund til at godkende. Det lyder måske lidt sippet - men jeg ser ingen grund til at have en alen lang venneliste når halvdelen kun skriver til én når de vil have stemmer i deres udfordringer - disse personer bliver også slettet med det samme igen...

• #19   22. jul 2006 Enhver kan jo have sin grund til at søge om venskab, eller at slette.

Der er jo mange grunde.

• #20   22. jul 2006 Ja, kontaktpersoner ville være et bedre ord.. Ja.. Venner er lissom mere.. hmmm... er nogle man også ses med.. sådan udenfor det her internet nowet..

• #21   22. jul 2006 Jeg har ansøgt om venskab et par gange hvor jeg vidste at de personer havde erfaringer på et område hvor jeg søgte oplysninger, og jeg accepterer da alle som har ansøgt mig om venskab, nogle af dem har ansøgt men ikke skrevet, men svare da når jeg skriver, andre har jeg en rigtig god dialog med via vores beskedcenter.

/ Trine

Kommentér på:
Hvorfor søge om venskab???

Annonce