{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Søge job udelukkende pga. pengene {{forumTopicSubject}}

Da jeg ikke har været fastansat i en fuldtidsstilling handler det her jo primært om "fritidsjobs", "studiejobs" eller hvad man vil kalde dem.

Hvad skriver I i en ansøgning, når i søger et job udelukkende fordi i skal have pengene for at få det til at køre rundt?
I noget tid har jeg egentlig tænkt på, hvad andre gør - for man kan jo ikke bare skrive "jeg har brug for pengene", ej heller stikke en lodret løgn om at man har en særlig interessere for kundekontakt ved at sidde bag kassen i Netto.....

.. eller undlader i bare at skrive begrundelsen for at søge jobbet?
Hvis jobbet ikke er noget, der interesserer jer, men man bare tager alt der er fordi huslejen skal betales - man kan jo sagtens berøre jobbets indhold og ens egne interesser, men kan man helt undlade at begrunde hvorfor man søger jobbet?
Det er jo egentlig, som jeg oplever det, lidt tabu

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søge job udelukkende pga. pengene
  • #1   23. jun 2016 Jeg tror godt de ved folk ikke brænder for at sidde i kassen eller lign.

Og de er nok egentlig mest interesseret i at høre hvem du er, hvad du kan og hvorfor de skal hyre dig frem for andre smiley Så det ville jeg bare skrive smiley

• #2   23. jun 2016 der behøver da ikke være nogen begrundelse for, hvorfor man søger et job smiley skriv om dig selv og hvorfor du vil være god til det job.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #3   23. jun 2016 Jeg er ved at være så gammel, at jeg har glemt, hvad jeg selv skrev i ansøgningerne til mine studenterjobs, men jeg ved, hvad jeg vil have, når jeg selv ansætter studentermedhjælpere:

Hold ansøgningen kort og præcis, spar mig for alverdens ævl om, hvorfor du er "ih og åh og næh så interesseret" i jobindholdet, og undlad for alt i verden at bruge en halv side på at skrive om, hvordan jobbet vil gavne din karriere.

• #4   23. jun 2016 Okay lige ved kassen i Netto så tror jeg heller ikke der er meget man kan skrive om den store interesse for det smiley

Jeg har bare før haft svært ved at skrive en umotiveret ansøgning til fx. Søstrene Grene hvor jeg egentlig ikke har interesse for det arbejde der er i butikken. Og der har jeg haft svært ved at skrive en god "indledning" uden meget brat pludselig at skrive om sig selv - men det handler nok bare om at finde den rette formulering smiley

• #5   23. jun 2016 Der er altså heller intet værre end at overdrive interessen for at arbejde LIGE NETOP her..... jeg plejer heldigvis altid at holde det kort og konkret smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #7   23. jun 2016 Du vil blive overrasket over, hvad folk kan finde på smiley

For et par år siden søgte jeg studentermedhjælpere til forefaldende kontorarbejde, modtagelse af leverandørfakturaer, arkivering m.v. - altså sådan en helt almindeligt uspændende studentertjans. Overraskende nok var mere end halvdelen af ansøgningerne på mere end én side, og der blev dæleme ikke sparet på ordene.

Til gengæld var der i dén grad sparetider, når det gjaldt selvkritik og realitetssans smiley Jeg husker særligt én ansøger, som mente at ville kunne drage nytte af at have "prøvet kræfter med almindeligt arbejde" i hans kommende karriere som erhvervsleder smiley smiley smiley

• #9   23. jun 2016 hvis det er noget som kassearbejde, så ville jeg skrive noget om at jeg godt kan lide at arbejde med mennesker eller sådan noget.
    Uanset hvad, så ville jeg aldrig skrive noget så argumentet er 'hey, jeg skal bruge penge'... ligemeget hvad det er for et job, så lyder det sgu ikke lige frem motiverende. Man kan altid finde et eller andet positivt ved det job man søger, sådan at det osse lyder som om at man rent faktisk gerne vil være der.

• #10   23. jun 2016 Og kig den lige igennem inden du sender..

Vi har i petworld været ude for mange sjove.

Bl.a at petworld var nævnt to gange resten af gangene stod der rema1000.
    Og stav butikkens navn rigtigt.
    Pet world, petwold

• #11   23. jun 2016 Ej hahaha virkelig Salla? Det er satme pinligt.

Det er egentlig ikke en situation jeg står i lige nu (og de jobs jeg har fået, har heldigvis/uheldigvis bare været en venteliste eller ansat uden nogen form for samtale først), men undrede mig over, hvad folk egentlig skriver - om de bare undlader at skrive begrundelse, eller om nogen kan finde på at stikke en hvid løgn. Jeg kan personligt ikke skrive at jeg er glad for kundekontakt, for det er jeg ikke, og jeg vil bryde mig meget lidt om at sidde og skrive en løgn.

Jeg synes egentlig normalt at jeg plejer at holde en fin balance uden at overdrive min interesse for jobbet - det ser jeg også som et minus i ansøgningen - men inden (forhåbentlig) særligt længe står jeg og skal søge alt i en 5 kilometers omkreds, og der tænker jeg lidt over hvordan jeg egentlig skal formulere det uden det bliver en brat "overgang" hvis man slet ikke kommer ind på, hvorfor man egentlig søger jobbet smiley

• #12   23. jun 2016 Skriv ------- " Jeg søger jobbet som kassedame i Netto ( for et sted skal jeg jo starte ) ... hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at blive direktør for Netto en dag " .... M.V.H .... Xxxxxx.

Med ærlighed og humor kommer man længst .... smiley ..... for alle der ansætter folk i NETTO ved udmærket godt , at det ikke er Drømmejobbet for nogen , at være kassedame.

• #13   23. jun 2016 Det er vel de færreste der tager et job uden det har noget at gøre med at tjene penge smiley

• #14   23. jun 2016 Ind og læs om de forskellige butikker og sørg for at du skriver til lige præcis til den butik du ansøger hos.
    Den værste ansøgning at få, er den som bare er neutral og printet ud til alle.

Men som allerede skrevet, så hold det kort og præcist. smiley

• #15   23. jun 2016 Det kommer nok lidt an på om ansøgningen er opfordret eller uopfordret.

Hvis det er et jobopslag du reagerer på, og sender din ansøgning ud fra, så læs opslaget godt igennem. Hvad forventer arbejdsgiver at du kan? Hvad er nøgleordene i deres firma osv?..

F.eks. "I koncernen er det vigtigt for os, at vores medarbejdere er selvstændige, bla bla bla... "

I din ansøgning: " jeg søger jobbet/ i skal vælge mig fordi/ jeg finder mig selv perfekt til stillingen fordi/ jeg søger jobbet hos jer fordi jeg er super god til at tage initiativ, og søge udfordringer på egen hånd. Jeg er lærenem, og er vild med selvstændigt arbejde. Bla bla bla...

Viiiirkelig dårligt sat op, og viiiiirkelig dårligt eksempel, men jeg håber du forstår hvad jeg mener smiley

• #16   23. jun 2016 Min kæreste har i øvrigt sendt en masse standariseret ansøgninger ud, da han er på dagpenge (supplerende, men han SKAL søge) og selvom de er virkelig dårlige og umotiverende, så har han fået jobtilbud smiley

• #17   23. jun 2016 Derudover kan det også være til din fordel hvis du nævner en af dine svage sider. Husk at formulere dig konstruktivt.

"Min svage side er sådan, jeg kan forstå at I er sådan, men jeg har potentiale til sådan og sådan" smiley

• #18   23. jun 2016 Og husk at de fleste arbejdsgivere faktisk kigger på Cv'et først. Så det skal også være kort og godt! smiley

• #20   23. jun 2016 Jeg tænker netop også det kommer an på om ansøgningen er opfordret eller uopfordret. Ved en opfordret er der ofte lagt lidt mere op til, at man skal forklare hvad der gør at man vælger jobbet; hvorfor man lige præcis passer til det de søger efter - har jeg i hvert fald en fornemmelse af.

Og det var faktisk et rigtig godt råd Mojo! (Ikke fordi jeg overser jer andre smiley )
    Man kan jo altid skrive noget ala "Jeg lægger vægt på en god kundeoplevelse hvor kunden altid føler sig velkommen bla bla..... og dette mener jeg at kunne give som ansat når bla bla....", uden her at føle sig tvunget til at skulle skrive, at man bare er vild med kundekontakt smiley
    Det vil jeg lige skrive bag øret til hvis jeg på et tidspunkt sidder fast

• #22   23. jun 2016 Læg vægt på, hvad virksomheden kan få ud af at ansætte lige netop dig...ikke omvendt smiley De fleste virksomheder er nemlig mere interesserede i, hvad du kan tilbyde virksomheden og hvad de kan bruge dine evner til smiley

Skriv kort og præcist og hold dig facts samt et skarpt, overskueligt og interessant CV.

Og husk kvalitet frem for kvantitet smiley

Pøj pøj med jagten!!!

• #23   24. jun 2016 Du behøver vel ikke fortælle, hvorfor du søger jobbet? Med mindre du er villig til at gå på arbejde gratis, så er det vel i bund og grund altid pengene som trækker?
    Men hvis du overhovedet ikke kan komme på noget som helst positivt ved at være på arbejdspladsen- så skal du lade være med at søge. Det er spild af din egen og virksomhedens tid, hvis du får et job, som du ryger ud af efter to måneder, fordi du ikke gør arbejdet godt nok. Især servicejob skal man altså bare have en smule interesse i for at kunne udføre det ordentligt. Og trives i

• #24   24. jun 2016 Hvis du søger uopfordret så se om du ikke kan finde nogle gamle jobopslag fra virksomheden. Så kan du se, hvilke kvalifikationer, de lægger vægt på.
    Ud fra brandet så vil jeg gætte på, at Søstrene Grene lægger vægt på, at kunderne skal have en oplevelse, at personalet er høfligt (de tiltaler folk med De på Facebook fx) du må nok også gerne være god til at organisere og arbejde struktureret

• #26   24. jun 2016 Dejligt at vide, at de fleste egentlig ikke synes det er nødvendigt at begrunde hvorfor man søger jobbet. Tak for jeres kommentarer smiley

• #27   24. jun 2016 Gry: sorry to say, men du begår rigtig mange af de helt klasisske fejl.

Har du talt, hvor mange gange du starter med "jeg"? Og hvor mange gange du generelt siger "jeg" og "mig"?

Lige med ansøgninger, der dur en "one size fits all" ikke. Så det der med at skifte en intetsigende overskrift ud med en anden intetsigende overskrift, det virker ikke.
    Du skal tænke på, at du skal få læseren til at ville læse ansøgningen. Hvorfor skulle nogen gide læse en lang tekst om mig, mig, mig?

Fortæl historier i stedet for at remse en masse "egenskaber" op, som alle andre også har. (Hvem ville foreksempel skrive, at de ikke er ansvarsbevidste, dårlige til at skabe tillid eller ikke er en teamplayer?)

Nå men du bad ikke om feedback, men jeg håber, at det kunne sætte lidt tanker i gang, så du bliver kaldt til samtale og kan få et nyt job smiley

• #28   24. jun 2016 Hov, men jeg kan godt lide din afslutning med det fine tøj. det er det eneste sted, hvor DU faktisk skinner igennem. Prøv at rykke det op i toppen og byg ud fra det.

• #31   25. jun 2016 Funke

Hvis det bare er et deltids job du skal have, kan jeg varmt anbefale Mc Donalds.

Der er et super sammenhold, det er sjovt at være på job, selvom man har meget travlt, der er gode uddannelses muligheder, samt er timelønnen og tillæg ende noget bedre der.

• #32   25. jun 2016 Du kan søge online smiley

• #33   25. jun 2016 Tak for tippet Sheila smiley Søger dog først job når jeg flytter, og afhængig af forskellige ting så kan der godt gå MANGE måneder endnu smiley - men man kan jo under alle omstændigheder lige så godt forberede sig lidt

Kommentér på:
Søge job udelukkende pga. pengene

Annonce