{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gået i et stykke tid, og tænkt på dette, og ville høre om der var nogen der deler den samme mening som mig.

Når man køber en hund, sætter man sig som det første ind i hvad det er for en race, og hvilke "krav" racen har ang. motion osv.

Jeg kan blive irriteret over folk som bare køber en hund, fordi den f.eks. ser flot ud. Har lagt mærke til adskillige annoncer, hvor ejeren skriver, at de ikke vidste hvad racen indebar.

For første er det nemlig sådan noget man finder ud af, ved at søge om hunden inden man "bare" køber den, for det andet synes jeg det er synd for hunden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor?
  • #1   26. mar 2008 omvendt undre jeg mig (er opdrætter selv)altid over hvor opdrætter er henne. for jeg undre mig også over de annoncer og tænker, især ved de krævende racer, om det er sådan at opdrætter bare sælger til den første den bedste.
    min race er nem, men jeg overdænger nærmest mine hvalpekøbere med gode råd og vejliedning

• #2   26. mar 2008 Nøjagtig! Da jeg var med mine forældre ude og finde ud af hvilken hund de skulle have, besøgte vi en opdrætter først, så hunden som voksen, og snakkede med opdrætteren om, hvad hunden krævede af pelspleje og motion. Jeg kan ikke forstår hvorfor folk ikke tænker sig en ekstra gang om.

• #3   26. mar 2008 Hvis man absolut ingen erfaring har med hunde what so ever, så kan vi "kloge" hovder med bare lidt mere viden herinde ryste nok så meget på hovedet over, at man ikke undersøger sagen først...., men hvor skal de vide vigtigheden i, at undersøge hvad racen indebærer fra ?.

Vi ser jo vovser af alle mulige racer på gaden og når vi ser dem, er de som oftes velopdragne og glade hunde, hvilket måske er medvirkende til, at man falder for lige den race, man kan jo ikke se på ejer eller hund, HVOR meget arbejde der egentlig ligger bag denne hund *S*

Jeg synes, at skylden må skydes SÅ meget mere på opdrætter, som også Connie skriver....

• #4   26. mar 2008 Karina S.

Absolut. Jeg giver dig fuldstændig ret. Selvfølgelig burde opdrætter også være kritisk. Men det er der desværre bare mange som ikke er.

• #5   26. mar 2008 Henriette

Der er vi enige desværre....

• #6   26. mar 2008 Ja ikke desværre, at vi er enige, men at det er sådan ;o)

• #7   26. mar 2008 Ville bare ønske at det var noget som der blev taget hånd om, da mange ender med at købe en helt forkert hund til netop deres personlighed. Det er meget muligt man synes en hund er sød, men for fanden, så sæt jer dog ind i hvad hunden kræver!

• #8   26. mar 2008 Jeg er enig med Karina. Opdrætter har faktisk et stort ansvar. Jeg er selv én af dem som måtte skille sig af med en læs:F.T. SPRINGER SPANIEL, en udpræget jagthund. Jeg kontaktede opdrætter og spurgte om sådan en jagthund kunne nøjes med at være familie hund. Det kunne den sagtens, sagde han. Men han glemte bare at vejlede mig omkring aktivitetsniveauet. Mit ansvar var at jeg ikke havde sat mig mere ind i racen. Men hans ansvar var at avle en hund der er så udpræget jagthund og sælge den som almindelig familiehund. Det skal gå galt! Jeg mener at opdrætteren må være hundens advokat i denne sammenhæng, men bliver en ivrig sælger som ikke vil risikere at stå tilbage med hvalpe han ikke kan komme af med. Ydermere er det et frygteligt følelsesmæssigt dilemmea man kommer til at stå i når det går op for en at racen ikke passer til ens eget aktivitetsniveau. For mit vedkommende handlede det ikke om at jeg havde fået en "vare" jeg ikke var tilfreds med, men om en hund jeg havde knyttet mig tæt til og omvendt. Jeg tudede i flere dage og følte jeg havde svigtet min lille hund, det havde jeg osse, men det han hans opdrætter i den grad osse.

• #9   26. mar 2008 Derfor er jeg så glad for min opdrætter. Hun ville ikke bare sælge min Eskild fordi han lige var over de 8 uger.
    Næ nej, hvis ikke den rigtige køber var der, så blev han ikke solgt, og var han blevet 4 måneder inden salg, ja så blev han hos opdrætter.
    Jeg fik en aftale i stand, da han ville være blevet de 4 mdr. inden jeg kunne overtage ham. Så i dag er jeg den lykkelige ejer af en herlig jack russell terrier og er stadig i forbindelse med opdrætter

• #10   26. mar 2008 Burde man ikke sætte sig ind i racen FØR man køber hunden?

• #11   27. mar 2008 Jeg er helt enig i, at opdrætter burde vejlede og guide hundekøbere inden de køber en hund. Jeg er glad for at høre, at opdrætter gjorde som vedkommende gjorde i din situation Heidi K. Også netop fordi, at du måtte sætte dig ind i hvilken hund du havde med at gøre.

Selvfølgelig har hundens udseende også en del indflydelse i, om man køber hunden eller ej. Jeg mener bare, at hvis man undersøgte bare lidt om hundens krav inden man købte den, ville man undgå mange af disse hundeejerskift.

Kommentér på:
Hvorfor?

Annonce