701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjælp til bayvantic(: Hjælp til bayvantic(:

Ja som sagt kunne jeg godt bruge lidt hjælp.
Jeg blev anbefalet bayvantic for et stykke tid siden, da jeg så et dyr kravlede på Nelly..
Nu er der gået lidt over en uge, og hun klør sig nu igen endnu mere.. Har så lige tjekket hende igen, og så noget der lignede en enkel loppe.
Mit spørgsmål er så hvor lang tids mellemrum må der gå før jeg giver hende en ny pipette? Jeg kan ikke se det nogle steder på indlægnings sedlen?
(det er bayvantic til hund på 25 til 40kilo)

Har bare brug for et hurtigt hjælpsomt svar(:
På forhånd tak
-Cæcilie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til bayvantic(:
  • #1   29. jun 2012 Det var sidste mandag. Og så stoppede det også et par dage, men nu er det som om at det er blevet lidt værre. Og som sagt så jeg også et irriterende lille sort dyr her til aften:/

• #2   29. jun 2012 et fif man altid kan bruge hvis man er i tvivl om ens dyr realt har lopper... så ta noget hår fra der hvor lopper oftes er. feks. haleroden eller uder maven.. ta håretpå et stykke papir gør det vådt og hvis der så kommer pletter på brune eller røde så er der lopper.. det deres aff. der blir farvet når det blir vådt..!

• #3   29. jun 2012 Ja pipetten var den helt rigtige(: jeg delte også dosseringen jævnt ud fire steder, men det kan godt være det ikke var skide godt, det var jo også første gang jeg prøvede det. Men på den anden side, det er vel ikke videnskab at påføre loppemidel?:D
    Nej Nelly er ikke interesseret i andre hunde, så ingen leg der udover min mors gamle hund, men den er morfar sur, så den hilser heller ikke..
    Men vi går jo på marken/i skoven, hvor der er tonsvis af andre hunde..
    De kan vel samle dem op mange forskellige steder? ..
    Nå øv, så må hun jo nærmest vente 3 stive uger den stakkels hund, før hun kan få en pipette, og så må vi igang med karmen surt..

• Marlene B
    Marlene B Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   29. jun 2012 Det KAN jo godt ske at der er lopper rundt omkring i dit hjem. De lopper du eventuelt vil opdage på din hund fra nu af, vil dø i samme øjeblik de suger blod fra din hund.
    Desværre er det ikke altid nok kun at give en pipette. Nogle mennesker er så uheldige, at hjemmet også må have en tur.
    Jeg håber ikke, at det er tilfældet for dig. Min egen hund har haft lopper et par gange og jeg har heldigvis kunnet få bugt med dem via pipetter.

Jeg mener godt, at du kan lade hunden vaske i loppeshampoo også. Dette vil øjeblikkelig slå alle levende lopper, der er på hunden, ihjel. Men, det er langt fra sikkert at det er nødvendigt. Jeg håber alt det bedste for din hund og dig.

PS. et lille fif: prøv at sætte et bloklys i en dyb tallerken med vand tilsat lidt opvaskemiddel. Anbring det på gulvet i sikker afstand fra din hund. Dette plejer at afsløre lopper i hjemmet og mængden af dem. Opvaskemidlet gør at overfladespændingen forsvinder og eventuelle lopper vil drukne.

pøj pøj med det smiley

• #5   29. jun 2012 På indlægssedlen står, at hvis hunden udsættes for meget vand, så virkningen reduceres, må man genbehandle en gang ugentligt. Derudover står der, at det virker mod den ene type sandflue i to uger. deraf må man vel konkludere, at det er ok at bruge præperatet igen efter 2 uger, tænker jeg. ellers så ring og spørg din dyrlæge.

Der står for øvrigt også, at der skal bruges et bekæmpelsesmiddel for omgivelserne ved loppeangreb - det er ikke nok at behandle hunden.

• #6   29. jun 2012 Når mine har fået Bayvantic (det gør de ikke mere, selvom det er ret effektivt) har de kradset sig meget, en hel uge efter. Det er ren gift vi propper på deres hud, så du må endelig ikke, komme det oftere på. Og som andre skriver, skal du nok være lidt mere OBS på omgivelserne, for at få has på krybene.

• #7   29. jun 2012 Okay(: så må jeg lige se tiden an, og så må hun få en ordentlig tur med noget anti-kløe shampoo. Hjemmet bliver støvsuget, sengetøjet bliver vasket osv hele tiden..
    Men hvis hun har brug for en pipette mere, så venter jeg lige til der er gået fire uger, så jeg er sikker på hun ikke for meget af det kradsede stads.
    Nå men tak for svar(;

Kommentér på:
Hjælp til bayvantic(:

Annonce