{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Forfærdelig gåtur.. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg skal passe en samojede/hvid canadisk schæfer blanding de næste 10 dage og fik ham afleveret herhjemme tidligere.. Så kører jeg afsted med ham og Bella til Vestskoven hvor jeg først lader dem være løse i indhegningen.. De går fint sammen og hygger sig gevaldigt og han (Pasha) er stille og rolig.. Men kan se at han gerne vil ud og gå mere og tager ham så ned til søen for at gå.. Pludselig ser han en svane og så tog fanden ved ham.. Jeg kunne ikke holde på ham og han hopper i søen efter svanen.. Der er så åbenbart et eller andet galt med den svane, får den flyver kun lige over vandkanten, i stedet for at flyve helt væk.. Han jagter rundt efter svanen og jeg står og råber og kalder, prøver at gå/løbe lidt væk, men han reagerer bare ikke.. Så kommer svanen hen i vandkanten (stadig så dybt ude, at jeg ikke kan nå derud) og Pasha får fat på den og bider den op til flere gange.. Jeg råber på Pasha og hopper selv i vandet til knæene, men jeg synker i muderet og kan derfor ikke nå derud.. Jeg får så fat på ham og ringer til Falck og fortæller at de skal komme derud hurtigst muligt fordi en svane er blevet skade..
Idet jeg snakker med manden som spørger mig om tlf nr, navn og alt muligt river Pasha sig løs af sit halsbånd (det halsbånd han har er åbenbart for stort) og han hopper i vandet efter en ny svane..
Jeg hiver den syge (højst sandsynligt døde svane nu) i land så den i hvert fald ikke drukner..

Derefter render jeg rundt i en halv time (uden sko - disse sad fast i muderet) og prøver at fange ham og må spørge to personer om ikke de kan hjælpe mig..
Til sidst ser han en anden hund, som Pasha svømmer hen til og hilser lige så stille på og jeg beder hurtigt ejeren af den anden hund om at fange ham ind, og sådan fik jeg endelig fat på ham..

På vejen tilbage til bilen møder jeg nogle folk som selvfølgelig kigger lidt forundrende på mit mudrede tøj og jeg fortæller dem historien og det eneste de gør er at sige at det kunne deres hund også godt finde på og griner lidt af det (jeg kigger lidt måbende, da jeg var helt ulykkelig over at Pasha nok lige havde dræbt en svane)..

Hvordan ville I have tacklet situationen? Har det så dårligt, men ved heller ikke hvad jeg kunne have gjort anderledes.. Han var simpelthen umulig at holde tilbage når han var så ivrig og han vejer altså næsten det samme som mig..

Ja, det var så historien om denmest forfærdelige dag i mit liv.. Sidder helt rystet og har det så dårligt med at svanen måte lade sit liv - selvom den højst sandsynligt i forvejen var syg.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfærdelig gåtur..
  • #1   17. jul 2006 Jeg syntes du har gjort hvad du kunne !
    Længere der den bare ikke *s*
    Jeg tror du lige skal give dig tid til at "synke" denne oplevelse, for selvfølgelig er du rystet.

Dog mener jeg du bør overveje, om det er en hund du skulle sige ja, til at passe igen.?
    Det er ikke rart at gå tur med en hund, man ikke har fysik til at holde..'s*

Som sagt, så mener jeg du har gjort, alt der stod i din magt for at standse den smiley
    Jeg tar sgi lidt hatten af for dig og din vandgang *s*

/Moster

• #2   17. jul 2006 Anne K: Jeg har kun de halsbånd jeg har fået at ejeren.. Men han kommer heller ikke hen til nogle søer mere.. puha.. Han får lov til at være i indhegningen og måske at gå i skoven, men ikke steder hvor der er fugle og svaner.. Kunne sgu ikke klare at se ham tage en svane til.. det var sgu hårdt..

Moster Gerda: Okay.. Tak.. Ja, ejeren er desværre taget til Tyskland i 10 dage.. Har mødt Pasha før og der var han stille og rolig (og var også ude og gå med ham) og der gik han også pænt.. Det er kun når han ser noget han gerne vil have fat i (han er jo en jagthund)..
    Men holder mig langt væk fra de stakkels svaner..
    Jeg har stadig mudder på kroppen, på trods af at jeg har skrubbet mig i badet.. heh.. Det gider bare ikke af..

• #3   17. jul 2006 Miss Copenhagen: Hold da op.. Det var da strengt sagt.. Alle kan jo være uheldige at købe et for stort halsbånd.. Og når en hund bliver bange og vil væk, ja så er de lige så umulige at stoppe som en jagthund der vil have fat på sit bytte..

• #4   17. jul 2006 Det mener jeg ikke er rimeligt, at en voksen siger til et barn.. ! Dum kommentar, af denne madamse !
    Derimod, mener jeg nok, at din lady som jo er en muskelhund, nok lige er en for stor mundfuld, for dig at gå med endnu *s*

• #5   17. jul 2006 Tanker til dig dina - sikke en grim oplevelse....

• #6   17. jul 2006 Anne K: Ja.. Men halsbåndet ser bare stramt ud når man kigger på det.. Men øjnene snyder..

Sus: Takker.. Jeg er nok naiv, men havde sgu ikke forventet at se en familiehund opføre sig sådan..
    Men det ligger åbenbart bare til den race..

• #7   17. jul 2006 Puha kan godt forstå du rystet, sikke en oplevelse hva smiley

Godt det ikke var en af disse muskelhunde, så var det nemlig ik kun hunden som var løs, men os fanden ;-/

• #8   17. jul 2006 Stakkels dig og svanen , kan godt forstå du er rystet...........men du gjorde jo hvad du kunne i den forfærdelige situation du var i *s*
    Og rigtig godt at du ringede til falck .

• #9   17. jul 2006 Casey: Ja, den var ubehagelig.. Tænker stadig på den stakkels svane smiley Nu ved jeg ikke lige hvordan en muskelhund havde reageret.. Tror heller ikke jeg vil vide det, hvis de er værre end Pasha..

• #10   17. jul 2006 Casey >> *LOL*

• #11   17. jul 2006 Dina >>
    Bare se her hvordan denne hund var:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4134232.html

• #12   17. jul 2006 Casey: ja så var den hurtigt blevet lavet om til følgende overskrift:

Phykopatisk biker tøz kamp trænede sin agressive POT Bull på den lokale sø og slap gentagende gange sin dræbermaskine løs på sagesløs svane som blev forvandlet til den grimme ælling*LOL*

Ej spøg til side! Dina føler med dig det må have været oplevelse som ALLE gerne vil være foruden.

• #13   17. jul 2006 Lone C: Ja, men falck var ikke engang taget afsted da vi ringede igen efter en halv time.. Så det var heldigt at vi ringede igen.. Men tror ikke at svanen har overlevet så lang tid.. Den var jo allerede helt livløs da jeg bar den ind på bredden..

Men tror altså stadigvæk at den svane var syg, for den kæmpede ikke meget for sit liv..

• #14   17. jul 2006 Barbara: Hold da op.. Det havde jeg sgu ikke troet om en staffordshire bullterrier.. Men er blevet enig med mig selv om at jeg nok ikke lige skal have en jagthund.. Kan simpelthen ikke tåle at se en hund tage livet af et andet dyr..

Katrhine G: Heldigt at hun ikke var interesseret i andet end at lege.. Det ville Bella også gøre.. Hun kan jo ikke skade nogle dyr, fordi hun er så mild.. derfor er chokket nok endnu større for mig, da jeg er vant til Bella..

• #15   17. jul 2006 Choko: Ingen tvivl om det.. Der ville blive lavet et stort nummer ud af det.. Som altid..

• #16   17. jul 2006 For dårligt at de (falck) er så længe om at komme ud af røret smiley
    Men måske var der heller ikk noget at gøre..

• #17   17. jul 2006 Dina: Én ting kan jeg da trøste dig med, du skal nok ikke regne med at komme på forsiden smiley

• #18   17. jul 2006 Lone: Jeg fik afbrudt midt i samtalen, da det var 2. gang Pasha kom fri (han løb med snor og det hele).. Men jeg nåede at fortælle hvor det var, fik givet mit navn og mit nummer.. Så kan ikke se hvorfor han ikke havde sendt nogle afsted.. Men de plejer jo også at komme og hente en død svane.. De skal jo ikke ligge fremme ved et friløbsområde hvor der kommer hunde..

• #19   17. jul 2006 Casey: På forsiden af hvad? Ville nu hellere være foruden.. heh..

• #20   17. jul 2006 På forsiden af avisen, som muskelhunde ville ha gjort med sikkerhed. (det er jo lidt mere interessandt)

Men ja, spøg til side.
    Synes du gjorde det helt rigtige, og sket er sket. Du prøvede jo al hvad du kunne.

Op med humøret :-))

• #21   17. jul 2006 Casey: Ja, muskelhunde kommer på forsiden lige meget hvad.. Om det så er fordi den forsvarede sig i kamp, så var det altså lige pludselig den der startede..

Prøver.. Det er ikke oplevelsen som sådan der får en ned med nakken.. Det var det at svanen døde og at se på den blive bidt på den måde var ubehageligt.. Jeg er dyreelsker at højeste niveau og bliver trist til mode hvis jeg kommer til at klappe en flue.. heh... Så det at se en svane dø på den måde var sgu forfærdelig..
    Men skal bare lige komme mig over det.. Ved at det er naturens gang.. Desværre..

• #22   17. jul 2006 Ville selv ha frygteligt svært ved at komme mig over det lige med det samme lige som dig *s*
    Smider også fluer og edderkopper (okay Julie gør) uden for i stedet for at klappe dem..

• #23   17. jul 2006 Anne K: Ja, og et bid kan skære igennem dine fingre.. Derfor turde jeg heller ikke at tage fat i svanen.. Havde det været en harmløs fugl var situationen lidt lettere..

Lone C: Ja, man får en lidt bitter smag i munden..
    Det gør jeg også.. Klapper dem i hvert fald ikke.. Men nu er katten begyndt at tage dem og spiser dem også.. Lidt halvklamt, men sådan er det jo..

Kommentér på:
Forfærdelig gåtur..

Annonce