Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han eller tæve?
  • #1   3. jun 2012 Jeg valgte en tæve primært pga størrelsen. De er som regel ikke så store.
    Næste gang vil jeg vælge en han. Jeg orker ikke det bøvl med løbetiderne og jeg vil gerne prøve at arbejde med en han.

• #2   3. jun 2012 Tæve, synes bare generelt bedst om dem, og fungere bedst sammen med dem. I mit hoved meget nemmere at arbejde med. + At jeg slipper for at der bliver strintet hist og pist inde i huset (ved det kan trænes væk) eller en fuldstændig stresset hanhund når der er tæver i løbetid.

• #3   3. jun 2012 startede med en hanhund, da det er billigere at kastrere end sterilisere.
    fik derefter en tæve, for hun sad bare der på internatet.

• #4   3. jun 2012 Har begge dele og ja der er fordele og ulemper ved begge, men synes de er lige nemme at arbejde med

• #5   3. jun 2012 Jeg følger lige med her smiley

• #8   3. jun 2012 Han. Er vild med hanner...

• Luplau
    Luplau Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #9   3. jun 2012 Mange tak for alle svarende (:

Jeg er vokset op med hanhunde og er egentlig mest til dem, da jeg ikke gider alt det der løbetid, men ved jo self. heller ikke hvor slemt det egentlig er.

Dog har jeg hørt at hanner skulle være nemmere at arbejde med, så må jo snakke med manden og se hvor vi ender (:

• #10   3. jun 2012 Hov - du havde jo faktisk et spørgsmål mere. Hvilke tanker jeg har om det at vælge.

For mig selv er det ikke et problem - dertil er jeg for meget til hanner. Men jeg kunne i mit stille sind godt ønske mig, at folk ville købe en han for at have en han. Ikke for at modellere den om.

I min verden er der to muligheder. En han, med alt hvad det indebærer eller en tæve med alt hvad det indebærer.

Er der ting ved det kønspræget, man ikke bryder sig om, så synes jeg bestemt man skulle lade være med at købe det køn :o)

• #11   3. jun 2012 Jeg er også sådan en der bare er vild med hanhunde

• #12   3. jun 2012 Jeg har haft hanhunde siden 1980 og indtil Blackie blev aflivet for nogle år siden.

Jeg valgte en tæve (Lotus) fordi de ikke er så stærke fysisk og vi bliver ikke yngre. Sidenhen er Kaido kommet til, men det var mere held end forstand at det blev en tæve, for vi stod sidst på listen til en hvalp og eftersom jeg VILLE have en fra det kuld, måtte vi tage hvad der var tilbage:-))

JEG er mest til tæver nu, men min mand er mest til hanhunde. Så nu må vi se når det engang, om mange mange mange år, bliver aktuelt igen:-)

• Luplau
    Luplau Tilmeldt:
    dec 2011

#13   3. jun 2012 *CH* -
    Hvor har du ret!

• #14   3. jun 2012 Som altid i det her spørgsmål helt enig med CH smiley

• #15   3. jun 2012 En gang tæve - altid tæve. smiley

Skal aldrig have hanhund.

• Luplau
    Luplau Tilmeldt:
    dec 2011

#16   3. jun 2012 Louise J.

Hvorfor? (:

• #17   3. jun 2012 Vi har altid haft tæver og jeg kan generelt bedst lide tæver smiley

Jeg er træt af hanhunde der pisser op af alt og humper tæver.

Meget af det kommer self an på opdragelse, men ja ingen hanhund til mig så snupper jeg h

• #18   3. jun 2012 så snupper jeg hellere løbetid * smiley

• #19   3. jun 2012 Jeg har 2 tæver og 1 han.
    Ved faktisk ikke helt hvad jeg er mest til, da der er fordele og ulemper ved begge dele.
    Jeg elsker tæver for deres kærlige sind og for at de higer så meget om deres familie.
    Dog kan de være meget sippede og humørsyge.
    Min han er meget mere rolig i si sind, han er nede på jorden og bliver ikke sådan hidsig over små ting som pigerne kan gøre smiley

• #20   3. jun 2012 Han, alle mine dyr er og har været hanner. Peanut er en rigtig han det tager 10 min at gå 5 m for han skal snuse og strinte, men han strinter ALDRIG inde og humper heller ikke, og han er en " rigtig" han men alle reservedele intakte :-))))
    Jeg gider ikke tæver, jeg oplever at de kan være mere ustabile i løbetiden og så gider jeg ikke tørre op eller skifte bleer :-))

• #21   3. jun 2012 Har en han nu.
    Næste gang skal vi prøve en tæve.

• #22   3. jun 2012 vi valgte en han da de ikke bløder.
    Men vi har kastereret ham da han blev sur på andre hunde, men efter det er han dejlig fredelig smiley

• #23   3. jun 2012 Vi valgte en tæve, fordi de er mildere i psyken og mindre rent fysisk.

• #24   3. jun 2012 Første gang var der kun hanner tilbage, så der var ikke så meget at overveje. Anden gang blev det en tæve fordi vi havde en han i forvejen og hanner og tæver slås normalt ikke.

• #25   3. jun 2012 Jeg har en tæve .. og er helt enige med det louise J skriver :))

• #26   3. jun 2012 Jeg har haft hanner siden først i 70erne men blev træt af de lettede ben alle steder, så jeg prøvede at skifte over til tæver for 8 år siden og har 3 nu, men problemerne er ikke blevet mindre med "køns-skiftet" bare anderledes, jeg havde langt færre problemer med hannerne og de er letter at arbejde med "for mig" og bedre til at integrere nye medlemmer i flokken, så skal jeg ha flere hunde når de 2 store falder fra, så blir det hanner igen.
    Og jeg vil lige tilføje at jeg aldrig har haft en kastereret eller steriliseret hund, men de har alle kunne med alle andre uden problemer.

• #27   3. jun 2012 Har begge køn, så kan ikke lige hjælpe med for og imod smiley

• Luplau
    Luplau Tilmeldt:
    dec 2011

#28   3. jun 2012 Mange tak for alle de mange gode svar og råd smiley

• #29   4. jun 2012 Jeg har 3 intakte hanhunde.

Den første blev valgt for os - da vi var sidste vælgere, og han var tilbage :O) - men vi hældte også mest til en han selv.

Nr 2 er halvlillebror til den første - og med 2 intakte hanhunde i huset turde jeg ikke tage chancen og få en tæve som nr. 3. - dette på grund at besværet med at holde dem adskilt i løbetiden...

Vores 3 hund er en Broholmer han, som vi håber, skal indgå i avlen - og selvom jeg kun har haft hanhunde i mit voksne liv, leger jeg efterhånden lidt med tanken om på et tidspunkt at få en Broholmertæve, som forhåbentlig bliver avlsgodkendt, og så få et par kuldt hvalpe, og på den måde bidrage yderligere til racens rekonstruktion.

• #30   4. jun 2012 Jeg har begge køn, og før de to havde vi en hanhund.
    Jeg synes helt klart bedst om hanhund, muligt de letter ben når vi går tur, men ikke så slemt. Vores hanner har aldrig lettet ben indefor.
    Tæven vi har nu, er bestemt en prøvlese, hun er en være *ælling til tider, hun er ikke altid nem at arbejde med, der er hanhunde MEGET nemmer, mild og bliver ikke så hurtig pigesur + han humper ikke, men derimod tæven der humper ham!!!!!
    Så jeg er helt sikker til hanhund, vi passer meget bedre samme i sind.

• #31   4. jun 2012 Kathrine, hvorfor har små hanhunde mere kønsdrift i hovedet end store han hunde ?

• #32   4. jun 2012 Vi valgte en han, fordi vores venner fik 3 hvalpe, en tæve, to hanner, hvor de så kun ville sælge hannerne.
    - Så tænkte vi.. vupti, sådan en køber vi.

Det var ikke kønnet, der var vigtigt. Vi faldt helt pladask for Vaks.

• #33   4. jun 2012 Kathrine, så må du møde min han har andet i hovedet :-)) Jeg undre om din teori holder tror nok mere på at der er flere småhunde der er utrænede og derfor får lov til at kun at have en ting i hovedet ?

Kommentér på:
Han eller tæve?

Annonce