{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Anna E
Anna E
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 231

Han eller tæve? {{forumTopicSubject}}

Vi skal have hund til sommer - en labrador regner vi med - men nu kan vi ikke blive enige om hvorvidt det skal være en han eller en tæve...

Har mest erfaringer med tæver, men tænker løbetid osv... Pyyyh!

Og en han tænker jeg om den kan blive for dominerende hvis den ikke bliver kastreret?

Det bliver fra en kennel og den får selvfølgelig alt det forskellige papirer med, om vi vil bruge den til avl er endnu uvist...

Vi har to børn en dreng på 7 og en pige på 8 mdr (1½ og knap 8 til den tid) Hvis det skulle gøre nogen forskel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han eller tæve?
  • #1   14. okt 2013 jeg har tæver. De 2 intakte er i løb 2 gange om året af 3 uger ca. min gamle hanhund var i løb 1 gang om året. 24/7 365 om året. smiley

det skal ikke være kønnet der afgøre det. Det er hvad i skal bruge den til. En lab er jo en glimrende sportshund.

• #2   14. okt 2013 Hvad vil i med hunden?

• #3   14. okt 2013 Bodil primært familiehund og jagt smiley

• #4   14. okt 2013 Haha... Det er jo totalt individuelt hvad man er til. og i den grad en smags og temperaments sag

Selv er jeg mest til tæver, men min nuværende pige er også ekstremt nem i løbetider, til gengæld synes alle hanhunde hun lugter stjernegodt langt tid omkring dem.
    Jeg synes det er irriterende at jeg skal udeblive fra træning de par gange under løbetid hvis det falder i træningssæsonen, men vi klarer det. Og det er vitterligt det største problem vi har.

Til gengæld ved jeg ikke om jeg nogensinde vil have en hanhund inde for dørene igen, efter jeg har hørt hvordan mange reagerer hvis der er tæver i løbetid (jeg bor i udkanten af en by) Og hvordan jeg har oplevet hanhunde reagerer i nærheden af min tæve uden hun overhovedet er i løbetid mere.

• #5   14. okt 2013 har haft to tæver og har en hanhund nu.. han er mega dejlig og ville ikke bytte ham for noget, men men.. ALDRIG mere handhund.. når vi besøger folk har han ble på, for han kan godt finde på at lette ben. og så synes jeg mange handhunde har problemer med ham.. han har aldrig gjort noget. det med løbe tid har aldrig været et problem her hjemme.. min første blev steriliseret pga falsk drægtighed og den næste har jeg aldrig kunne mærke at hun var i løb.. så tæve næste gang smiley

• #6   14. okt 2013 Vi har haft lab tæver som fungerede fint som jagthund.
    Når det er sagt, så ville jeg nok foretrække en hanhund til jagt.

• #7   14. okt 2013 Kaj smiley Mine forældre har to tæver til jagt smiley

• #8   14. okt 2013 Vi har hanhunde herhjemme, og jeg er vild med hanhundenes generelt "skarpere" sind.. Har tidligere haft en tæve, som var meget blid, men løbetiderne var irriterende - mest pga andres ustyrlige hanhunde..
    Flere af mine venner har tæver, og må sige, at jeg ikke savner blod på gulve og tæpper.. Min gamle tæve var nu rigtig god til at holde sig ren, det er jo individuelt smiley

• #9   14. okt 2013 Hvis der er tale om fællesjagter vil en hanhund oftest være at oretrække, det kan være til bøvl med løbske tæver på jagter;)
    Jeg er personlig mest til tæver men det er der jo forskel på, løbetid og evnt. dryp syntes jeg ikke er noget problem, mine tæver har hurtigt lært at holde sig rene under løbetid, og ærlig talt, den smule ekstra rengøring et par uger om året bør afgjort ikke være afgørende, så må man hellere vælge en tøjhund.

• #10   14. okt 2013 I mange racer er der ingen forskel på hanner og tæver, lige ud over løbetid.
    Hos os er den ene ikke skarpere end den anden.

• #11   14. okt 2013 Når du har børn i den størrelse, skal I også lige tænke på den fysiske størrelse, som en velvoksen labhan får smiley

• #14   14. okt 2013 helt i orden smiley Det er nu heller ikke fordi det er hver ude den skal med på jagt, men nok en gang om måneden eller to i jagtsæsonen smiley

• #15   14. okt 2013 Da vi havde tæver der gik med på jagt (da jeg boede hos min mor), der blev de pænt hjemme hvis de var i løbetid.

Så vidt jeg husker er det heller ikke fornuftigt med vandapportering i løbetiderne. Da der er øget risiko for underlivsbetændelse pga. bakterier.

Man er jo nødt til at have i mente, at skal man bruge en hund til jagt, ja så skal det søreme trænes før og ved siden af de reelle jagter. smiley

Vores tæver jagttrænede min mor primært (og stillede en smule prøver), og senere hen jeg en smule, og så gik mine onkler på jagt med dem. smiley

Er i uenige, eller ved i bare ikke hvad i vil?

• #16   14. okt 2013 Jeg vil også tilføje, at det er individuelt, om man er til tæver eller hanner.. Selv er jeg mest til hanner smiley
    Har også hørt, at hanner er nemmere at have med på jagt, men det kommer helt sikkert også an på hunden smiley

• #17   14. okt 2013 Det er forskelligt om man er til tæver eller hanhunde. Når det er til familie hund så vil jeg til enhver tid prøve at finde en avler der lavet hvalpetest på dem. Så ved man lidt om hvilken temperament ens hvalp får og hvordan man bedst kan hjælpe dem.

Der er også en smule størrelsesforskel på tæver/hanhunde.. Og løbetid ved hunhunde kan jo undgås ved at sterilisere smiley

• #18   14. okt 2013 Kaj nej vi er ikke uenige, vi ved bare ikke hvilken der er bedst til os smiley Men indtil videre hælder jeg mest til en tæve smiley

• #19   14. okt 2013 Hehe... Herhjemme er manden nemlig til hanhunde, og jeg til tæver smiley

• #20   14. okt 2013 Tror vores valg ender med en tæve - selvom jeg ikke kan finde et navn hahaha smiley Noname må den hedde så

Kommentér på:
Han eller tæve?

Annonce