Vægt efter kasteretion af chihuahua {{forumTopicSubject}}
Min Bobo på 3,5 år er lige blevet kastereret forrige torsdag og fik jo selvfølgelig af vide man skulle passe på med hans vægt lige som med mine 2 andre labrador blandinger der også blev kastereret for nogle år siden...
De er som de skal være både af udseende og vægt mæssigt (vejer mellem 33-35 kg begge 2 )
Men nu har jeg mødt et par chi der har taget voldsomt på efter deres blev kastereret (den ene 2 kg på 14 dage!)og er jo bange for at Bobo kommer til at tage sådan på også... Ved godt de så skal have mindre at spise,måske mere motion osv,men en del ser har sagt til mig at med det han får at spise nu og den motion han får allerede burde han ikke tage på.
Han kommer ud og gå 3-5 gange om dagen af ca 20 min pr gang. Plus han kommer i haven og har jo sine ældre "brødre" at lege med også.
Har jeres han chier taget voldsomt på efter de er blevet kastereret?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Det er 100% op til ejeren at være opmærksom på hvor meget hunden får, hvor mange godbidder den får og hvor meget motion den får.
Riiini's foder bliver vejet af morgen og aften lige nøjagtig på grammet, jeg mærker ham jævnligt igennem for at se om han har taget på eller tabt sig og justere foder derefter. Er der en periode hvor han måske får ekstra mange godbidder pga. noget træning eller andet, så skæres der lidt i foderet.
Hans vægt svinger max med +/- 100 gram.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 534
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 262
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 534
Vægt efter kasteretion af chihuahua