{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Vægt efter kasteretion af chihuahua {{forumTopicSubject}}

Min Bobo på 3,5 år er lige blevet kastereret forrige torsdag og fik jo selvfølgelig af vide man skulle passe på med hans vægt lige som med mine 2 andre labrador blandinger der også blev kastereret for nogle år siden...

De er som de skal være både af udseende og vægt mæssigt (vejer mellem 33-35 kg begge 2 )

Men nu har jeg mødt et par chi der har taget voldsomt på efter deres blev kastereret (den ene 2 kg på 14 dage!)og er jo bange for at Bobo kommer til at tage sådan på også... Ved godt de så skal have mindre at spise,måske mere motion osv,men en del ser har sagt til mig at med det han får at spise nu og den motion han får allerede burde han ikke tage på.
Han kommer ud og gå 3-5 gange om dagen af ca 20 min pr gang. Plus han kommer i haven og har jo sine ældre "brødre" at lege med også.

Har jeres han chier taget voldsomt på efter de er blevet kastereret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt efter kasteretion af chihuahua
  • #1   7. maj 2012 Altså min Riiini blev kastreret for et år siden og han har ikke taget på i vægt.
    Det er 100% op til ejeren at være opmærksom på hvor meget hunden får, hvor mange godbidder den får og hvor meget motion den får.
    Riiini's foder bliver vejet af morgen og aften lige nøjagtig på grammet, jeg mærker ham jævnligt igennem for at se om han har taget på eller tabt sig og justere foder derefter. Er der en periode hvor han måske får ekstra mange godbidder pga. noget træning eller andet, så skæres der lidt i foderet.
    Hans vægt svinger max med +/- 100 gram.

• #2   7. maj 2012 Han er ikke en chi, men racen burde være uden betydning hvis man er opmærksom på hvor meget og hvad man fodre med.

• #3   7. maj 2012 fik heller ikke lige spurgt hvor meget de blev luftet de chier jeg har mødt,men gik ud fra det kun var et par gange om dagen nu de var så ekstremt fede og ikke kom ud blandt andre hunde for at lege og få brændt krudt af. Hende den ene mødte jeg ved indgangen til en hundeskov. Hverken hende eller hunden havde nogensinde været i sådan en,og hunde så også noget utryg ud ved situationen og hun fortalte selv den ikke var meget for andre hunde

• #4   8. maj 2012 Min chi blev kastreret i oktober og har ca. taget 200 gram på. (fra 2,2 til 2,4) Han får ikke mindre at spise og hans appetit er den samme. Han er ikke blevet tyk, han var bare meget slank før.

• #5   8. maj 2012 min Bobo er også en slank men muskuløs chi.... Og skulle han gerne blive ved med at være... Venter også lidt med at sætte ham ned i kost til jeg kan se han tager på

Kommentér på:
Vægt efter kasteretion af chihuahua

Annonce