{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Hvordan vælger opdrætter en potentiel køber.? {{forumTopicSubject}}

Kom til at sidde og snakke, her forleden dag, om hvordan opdrættere vælger købere til deres hunde..
Alle folk siger jo at de "rigtige" opdrættere (dem der avler med tavler) bedre kan vælge fornuftige ejere ud fra mængden..?
Og dette er IKKE en diskution om tavle eller ej..!!

Lad os tage udgangspunkt i at det er de større racer der snakkes om her..

Jeg tænker bare på:
Hvis nu fx der kommer en ung gut ud til en opdrætter, han ankommer i hans lille 3dørs, sænkede og lettere stylede bil, iført en t-shirt så man kan se synlige tatoveringer på begge arme og endda også shorts og en tatovering på benet. Han har fint styr på bagrundsviden omkring hunde generelt og også om den pågældende race.

Næste person er også en ung gut der kommer i en stationcar, med solskærme i bagruderne, han har sweatshirt og langbukser på, og taget både kone og børn med, han har samme viden om hunde og den race der nu blir kigget på.

Hvordan vælger man, som opdrætter, ud af de 2 scenarier...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vælger opdrætter en potentiel køber.?
  • #1   2. apr 2012 Der vælger man vel den man gar bedst kemi med ?

Man skal jo ikke skue hunden på hårene smiley

• #2   2. apr 2012 Der er mere end udseende og bilvalg jeg går efter. Men den første ville jeg spørge, hvordan han havde tænkt sig at transportere hunden *GGG*
    Ved den anden ville jeg observere hvordan børnene er og hvordan forældrene takler dem. Man kan lære meget om folk ved at se på deres børn.
    generelt vælger jeg efter om jeg har kemi med folk og udfra hvad de vil med hunden.

• #3   2. apr 2012 Så´en som i begge siger lyder jo, for mig helt fornuftigt.

Men man kan godt ha store hunde i en 3dørs.. :o) har de selv mine i en lille polo fra 90, støddæmper og fjedre kommer bare på overarbejde..

• #4   2. apr 2012 Man sætter sig vel ned og snakker med alle interesserede og finder ud af, hvor den enkelte hund/hvalp vil trives bedst.

• #6   2. apr 2012 Jeg vil nok helst undgå en ung gut eller gutinde. Man skal huske at hunden skal være en del af familien 10+ år. Og hvor mange unge ved hvor de er om 10 år.
    Derudover vil jeg ikke sælge til familier der ikke har en sikker indhegnet have eller lign.

• #7   2. apr 2012 Jeg har kun erfaring med salg af et kuld, jeg er fortsat en novice udi opdræt og salg af hvalpe.

For mig handlede det meget om kemi - kunne jeg lide de mennesker der kom?

Og så snakkede jeg meget med hvalpekøberne, fik dem til at fortælle om deres viden omkring racen, deres planer omkring træning, deres erfaringer med hund.

Nu har jeg en race der ikke tiltrækker de seje gutter, så på den måde har jeg ikke skulle sortere nogle væk pga type, men jeg har sorteret tre interesserede væk pga deres helt forkvaklede forestilling til det at have hund.

En familie vilel have hunde på prøve i 14 dage inden de skrev under og ja så skulle JEG levere den i sønderjylland, for det var for lang for dem at køre op til os i østjylland (det var en ung familie med bil og rigeligt med penge)
    En anden familie snakkede så meget om det nye tæppe de havde i deres spritnye sommerhus, de var bekymret for om hvalpen ville tisse på det - så jeg tænkte at projektet hund var bedømt til at gå i vasken.
    en tredie ringede fra Sjælland og vilel ikke køre til Jylland for at se hvalpen, men ønskede at jeg satte den på molsfærgen, så kunne han hente den på havnen, han slulle nok sætte pengene ind på netbank inden jeg sendte hunden.

... og ja de blev alle tre sorteret fra.

• #8   2. apr 2012 Jeg har en bekendt som havde et kuld hvalpe til salg.

Der kom en familie med et par børn for at kigge på en hvalp. Ungerne stavrede ind i huset med store støvler på, "væltede" op i hvalpegården og begyndte at slæbe rundt på hvalpene. Forældrene sagde ingenting. Min bekendte fortalte børnene hvordan de skulle gebærde sig, men det hjalp ikke ret meget. Stadig var forældrene tavse.

Samme aften ringer de og spørger om de ikke kunne få hvalpen lidt før de 8 uger, for de skulle i sommerhus og have den med!!!

De fik søreme nej til at købe hvalp. De har sikkert undret sig selvom de fik en forklaring. Men det var jo deres problem.

• #10   2. apr 2012 For mig er kemien også vigtig.
    Jeg har heldigvis en race som let kan afsættes til udlandet, hvis jeg ikke kan finde de rette familier i Danmark. Så jeg er kræsen men har alligevel måtte omplacere en hund efter 1½ år hos en famile.
    Den indledende telefonsamtale klarer grovsorteringer. De efterfølgende besøg med både opførsel og samtaler gør resten.
    Personers udseende vil selvfølgelig medvirke til om kemien passer eller ej smiley

• #11   2. apr 2012 Ja Mette skriver min historie og ja jeg gav dem et nej og fortalte dem ærligt årsagen hertil.

• #12   2. apr 2012 *Ja Mette skriver min historie og ja jeg gav dem et nej og fortalte dem ærligt årsagen hertil.*

Jeps, det gjorde jeg nemlig smiley Og jeg klappede i mine små fede hænder da du fortalte at du havde afvist dem. Du ville nemlig have fortrudt resten af livet hvis du havde solgt til dem .

• #13   2. apr 2012 Jeg kan ikke sige noget ud fra det som ts skriver, for det handler for mig meget om hvordan kemien er, og hvordan den evnt. nye ejer tager mødet med først mine voksne bjæffer og så hvordan køber besvarer mine rigtig mange spørgsmål...Pg der skal helst være personliog fremmøde, inden nogen beslutning tages...
    Der ville ikke være så mange aflivninger hvert år, hvis opdrætt. gav sig tid til, at trænge i dybden med købers forventninger.
    Det tager selvfølgelig tid, og det kræver, at begge parter er ærlige.
    Hvis køber lyver, ja så hvis man er heldig opdager jeg det inden handlen, hvis ikke, jah så kan det ende dårligt --både for k'øber og hvalp....

• #14   2. apr 2012 Bare for sjov vil jeg da lige fortælle om en svensk opdrætter af Amstaff og Tibetansk Spaniel.

Der kommer en rigtig Brian-type (tatoveringer og overpumpede arme) for at se på Amstaff. Det var meget tæt på at hun bare smækkede døren i i hovedet på ham, men hun besindede sig og lukkede ham ind.

Han er dårligt nok kommet inden for døren, før han ligger nede på gulvet og nusser med et kuld tibbehvalpe. Åh nårh hvor er de bare dejlige. Efter en halv time med "småskravlet" når de til at kigge på Amstaff.
    Han endte med at købe en Amstaff.

Selv spørger jeg meget ind til hvorfor de lige vil have en Tibbe. Jeg vil være sikker på at de ved hvad det er for en type hund de køber. Mange bliver forvirret over "spaniel"-delen i racenavnet.

• #15   2. apr 2012 Mavefornemmelse, mavefornemmelse og mavefornemmelse...

En erfaren opdrætter belærte mig i mine tidlige år at jeg aldrig skulle sælge en hvalp til nogen jeg ikke havde lyst at sidde og spise en middag med og den lever jeg meget efter...

Kommentér på:
Hvordan vælger opdrætter en potentiel køber.?

Annonce