{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Hvad ser du på når du vælger hund? {{forumTopicSubject}}

Hvilket kendskab har du, til netop den hund du har valgt?
(Her tænkes på om du har fået råd og vejledning om racen, evt. hjælp til at finde en anden race. )

Hvad har du så af tanker om den hvalp du lige har anskaffet dig?
(Her tænkes på, om den skal trænes som alm. sofahund eller konkurrencehund)

Har du sat dig grundig ind i hvad hunds behov er?
(Her er det tiden, du gider bruge på hunden, du netop har anskaffet dig)

Hvor god en ambassadør vil du være for den race du har valgt.?
(her tænkes på, den optræden du udviser sammen med hunden, når du færdes på gader og stræder).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sæt dig grundigt ind i racernes forskellighed og læs bøger om hunde, deres adfærd og træning
Besøg altid mere end en opdrætter
Undersøg om hvalpens forældre er sunde, raske, tillidsfulde og velfungerende - og forlang altid at hilse på hvalpens mor
Besøg hvalpene i deres vante omgivelser. Se efter om hvalpene er velplejede, glade, frimodige og kontaktsøgende
Tag hvalpen til et neutralt sted hos opdrætteren, hvor den ikke før har været, og iagttag hvordan hvalpen reagerer når du sætter den ned. Er den nysgerrig og frimodig eller er den utryg og bange?
Kontakt Dansk Kennel Klub - evt. også racens specialklub før købet
Sørg for at du og opdrætteren indgår en klar købsaftale, som I begge forstår og er enige om.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har der været mange tråde om div. hunde og racer, hvilken er bedst mm.

Nye hundeejer er i tvivl om hvad de skal have, andre er mere bevist om hvilken hund de vil have.

Det kommer jo så an på hvad de vil med hunden, om de vil dyrke hundesporten fuldt ud, eller om det bare skal være en god familiehund.

Hvis folk gider sætte sig ind i de små elementær ting, inden man anskaffer sig hunden, vil det være en god ide, at have en med som ved hvad racen står for, og ved hvor meget man skal beskæftige sig med hunden.

I de fleste klubber rundt om i landet, er der noget der heder avlsrådet, de har igen uddannet avlsvejleder der er tilknytte de forskellige klubber. Bla. DKK.

Så er det, at man tager kontakt til en sådan klub der har en avlsleder, og her han du få alt den hjælp, som du vil have, du kan stille spørgsmål mm,

Avlslederen kan hjælpe dig med at finde netop den hund du ønsker dig, de kan finde den egnet hund, som dækker lige netop dit behov.

Derfor vil jeg råde jer til, at hvis i er i tvivl om at tage kontakt til sådan en, så vidt jeg ved er det gratis, at få råd og vejledning.
Link til avlsledere:

Schæferhundeklubben: (link fjernet)

Korthaarklubben i Danmark : http://www.korthaarklubben.dk/bestyrelsen.htm

(DKK) Dansk Kennel Klub http://www.dansk-kennel-klub.dk/411


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ser du på når du vælger hund?
  • #1   9. nov 2006 Du gi´r ikke sådan op Babett *ss*

  • #2   9. nov 2006 Super tråd ....

  • #3   9. nov 2006 ~• Jeniki •~

    Nej det gør jeg ikke, og hvorfor skulle jeg. *SS*


  • #4   9. nov 2006 Ej, nu har jeg lige svaret i den anden tråd :o/

  • #5   9. nov 2006 ¨ ˜°º•¤ LouNala ¤•º°˜ ¨

    Det er ok.


  • #6   9. nov 2006 Helt enig, man skal vide hvad det er for en hund man køber, inden man køber den.

  • #7   9. nov 2006 Hvis jeg tager udgangspunkt i Monique som jeg har nu lyder mine svar...

    1.Hvilket kendskab har du, til netop den hund du har valgt?
    (Her tænkes på om du har fået råd og vejledning om racen, evt. hjælp til at finde en anden race. )
    >> absolut intet udover at hun bare skulle have en chance for et ordenligt liv <<

    2.Hvad har du så af tanker om den hvalp du lige har anskaffet dig?
    (Her tænkes på, om den skal trænes som alm. sofahund eller konkurrencehund)
    >> Hun var 1år og mit mål var at få hende tryk ved et liv i en familie <<

    3.Har du sat dig grundig ind i hvad hunds behov er?
    (Her er det tiden, du gider bruge på hunden, du netop har anskaffet dig)
    >> jeg har haft hund før, dog nogle der krævede mere end Monique gør, jeg har gået hjemme med Monique så har givet hende al den tid hun har haft brug for<<

    4.Hvor god en ambassadør vil du være for den race du har valgt.?
    (her tænkes på, den optræden du udviser sammen med hunden, når du færdes på gader og stræder).
    >> jeg prøver at være en ansvarlig hundeejer efter bedste evne<<

    Med udgangspunkt i min næste hund..

    1.
    >>Jeg har læst om racen på nettet, talt med ejere og opdrættere af racen samt er medlem af et forum kun for den race, hvor jeg finder MEGET information, og er i det ½år jeg har kigget på racen, kun blevet mere interesseret<<

    2. (har ikke skaffet mig en endnu men planen er)
    >>Det skal være en familiehund på højt plan, spor, lydighed og udstillingshund efter evne<<

    3.
    >>Jeg /vi har taget udgangspunkt i hvad vi kan tilbyde, har af interesser osv og derigennem fundet en hund vi kan matche rigtig godt<<

    4.
    >>Som med enhver anden hund vil jeg være en ansvarlig hundeejer<<

    Håber det var svar nok.






  • #8   9. nov 2006 * Miss Fich *

    Svaret er ok - og du beskriver det godt smiley


  • #9   9. nov 2006 Hvilket kendskab har du, til netop den hund du har valgt?
    (Her tænkes på om du har fået råd og vejledning om racen, evt. hjælp til at finde en anden race. )
    <b>Intet, ud over at jeg har haft racen i snart mange år *ss* da jeg købte den første anede jeg ikke hvad race det var, faldt bare for ham på internatet, og han havde tilfældigvis papir der fulgte med ham, og siden har den race bare været lige mig</b>

    Hvad har du så af tanker om den hvalp du lige har anskaffet dig?
    (Her tænkes på, om den skal trænes som alm. sofahund eller konkurrencehund)
    <b>Den hvalp jeg har på vej er af samme race, og er købt med henblik på udstilling, og naturligvis alm. lydighed, ringtræning lidt spor og massere af svømning</b>

    Har du sat dig grundig ind i hvad hunds behov er?
    (Her er det tiden, du gider bruge på hunden, du netop har anskaffet dig)
    <b>Ja, det vil jeg mene jer efterhånden har ;)</b>

    Hvor god en ambassadør vil du være for den race du har valgt.?
    (her tænkes på, den optræden du udviser sammen med hunden, når du færdes på gader og stræder).
    <b>Jeg har været på visit i diverse børnehaver og DUS ordninger samt skoler med mine hunde, for at vise dem frem som de er, så de kan ses på en anden måde og med en anden opfattelse frem for hvad der bliver skrevet om dem, det har været med stor succes, og kun med positive bemærkninger til følge.
    Mine hunde er altid i snor, med mindre andet er aftalt med andre hundejere</b>

    Jeg ved ikke om det er nok Babett - eller må du lige bjæffe *ss*


  • #10   9. nov 2006 Babett: Godt at du har "overtaget" MGP's utrættelige arbejde omkring vores dejlige hunde. Ærgerligt når folk ikke "kan være her mere" - hun er i hvert fald savnet.

    Havde endda gode nyheder om tiltag overfor en avler uden tavle, som har avlet "syge" dyr. Men så må jeg skrive til hende i sit nye forum.

    Mener godt jeg må skrive det her - for jeg hænger ikke nogen specifik ud? Er det korrekt forstået efter reglerne?

    Hilsen Gitte


  • #11   9. nov 2006 Gitte M * tæller dagene til

    Må lige indrømme, at jeg ikke har overtaget MGP´s arbejde.

    Men når jeg følger med i deverse tråde, så er der et eller andet som folk måske manger eller har misforstået.

    Derfor denne tråd, det er bare en retningslinie, så folk bliver bedre rustet og vil står bedre, hvis de fik den rigtigte vejledning.

    //Babett


  • #12   9. nov 2006 ~• Jeniki •~

    Nå så vågnede du op... *LOL*


  • #13   9. nov 2006 Hvad mener du dog Babett - sad du bare og ventede på at jeg skrev *ss*

  • #14   9. nov 2006 ~• Jeniki •~
    Ja - men det er da ok.


  • #15   9. nov 2006 *GGGGG*

  • #16   9. nov 2006 Nu bruger jeg lige Gizmo her Fluffy er jo ikke en race...


    Da jeg skulle have hund anede jeg intet om cavaliere, jeg havde kendte racen da en veninde havde en og den passede godt til mig, vi tog ud og kigge på et kuld hvalpe og dem jeg havde med sagde jeg skulle tage en lille aktiv han hvalp, men da jeg kiggede den ind i øjene var der noget ved blikket jeg ikke kunne lide.. Derefter tog jeg Gizmo op (han var meget stille og træt) Og da vi kiggede på hinanden var jeg solgt og 2 timere senere var vi på vej hjem sammen...

    I dag ville jeg aldrig købe hund på den måde igen, men jeg tog ikke helt fejl for Gizmo er hunden for mig og cavalieren er RACEN for mig, det er den jeg brænder for og altid vil have. Jeg har jo så i mellem tiden sat mig meget ind i racen og har ikke fortrudt et sekund.

    Men jeg vil ikke anbefale andre at gøre som jeg gjorde for det er ikke så tit det g¨år så godt som det gjorde i mit tilfælde... Rigtig god tråd du har lavet her.


Kommentér på:
Hvad ser du på når du vælger hund?

Annonce