{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip...
  • #1   26. mar 2012 Tror jeg ikke, men de kan vandre.

• #2   26. mar 2012 Layneys chip skulle tjekkes i forbindelse med et dyrlægebesøg, men de kunne simpelthen ikke finde den. Hun blev tjekket i hoved og r.. af 2 forskellige og med 2 forskellige apparater...
    De opgav.
    Jeg dik den sidst tjekket for 2-3 år siden - den var lidt svær at finde, men dog fandt de den. Men denne gang var der bare intet - og de prøvede længe...

• #3   26. mar 2012 De holder ikke op med at virke, men de flytter sig ret ofte, og derfor kan de så ikke registr. når man vil....Så er det en ommer.

• #4   26. mar 2012 * fik self...

• #5   26. mar 2012 Synes bare et er underligt at de intet kunne finde.
    Kan den vandre ind i kroppen så den ikke kan registrere den?

• #6   26. mar 2012 Om hvordan den vandre er aldrig blevet videnskabeligt belyst....Men jeg personligt har haft 2 hunde hvor den bare forsvandt, og jeg forventer en stor stigning i problemet, nu hvor hvalpene chipses så unge.

• #7   26. mar 2012 Okay... interessant...
    Siger også noget om, hvor vigtigt det er at få tjekket dem (hvis man ikke ligefrem kan mærke dem)
    Snow - Hvor gamle har dine hunde været da chippen forsvandt? Egentlig vides det vel ikke om de forsvandt eller blev defekte...? Altså når man ikke ved mere om det...

• #8   26. mar 2012 De 2 jeg skriver om, var begge fyldt 1 år inden de blev chipset og der gik et par år inden de var væk...Siden har jeg altid bedt min dyrlæge om at tjekke, for de hunde jeg har nu er alle 3 blevet chipset da de var knap 8 uger.

• #9   26. mar 2012 Jeg har også altid fået mine tjekket - og den var der som sagt da hun var 6-7 år - underligt den pludselig forsvinder efter så lang tid...

• #10   26. mar 2012 Man skulle vel mene at en chip burde ku gå istykker da de trods alt er lavet af mennesker og maskiner som kan fejle + alle slags materialer kan ha et svag sted så afh.af hvor mange dele en chp er lavet af lige så mange steder kan den svigte...Ikk ??
    Oveni så kommer den mest brugte begrundelse" at chippen er vandret, men den må for pokker vandre et eller andet sted hen.. godt nok er det eet kæmpe område især på store hunde, men er den blevet sat i så skulle den da kunne findes uanset hvor pokker den er vandret hen af, om så det er ud i halespidsen, men jeg har bare aldrig set nogen leder der ;o)..
    Kan de ikke finde den omkring hals/skulder området så påstår de at der ikke er en " Detter er observeret ved indkomne herreløse hunde på mit gamle job/dyrehospital " hvor de har tjekket om hundene havde chip, hvor jeg flere gange har set dyre/sjældne racerene hunde som HELT sikkert har haft ejere som har ville gøre ALT for at sikre hunden, forstået på den måde at jeg er sikker på at nogle af disse hunde helt sikkert har været chippet, men personen som ledte efter den enten ikke ledte godt nok eller også må chippen ha være gået istykker.
    En chip kan jo ikke opløses i hunde/dyr..
    Gad vide om en forsvunden chip kan ses på et røntgenbilled af hele hunden/katten ?? ;o)

• #11   26. mar 2012 Chippen kan faktisk godt forsvinde ud af kroppen..
    På vores den første hund der forsvandt den oss. Dyrlægen sagde at den kunne komme med ud af afføringen.. Så er det bare at få en ny sat i..

• #13   26. mar 2012 Kommer en chip ud med afføringen,så er den sat forkert i = for dybt. Den skal sættes ind lige under skindet "i hulrummet" ml.skindet og selve muskulaturen, det er også grunden til at dr.dyr løfter op i skindet når chippen sætttes i for at h*n ikke stikker den ned i muskulaturen.
    Forsvinder chippen ud af den "naturlige vej" så har dr.dyr begået en fejl og bør bestemt sætte en ny i gratis.

• #14   26. mar 2012 Anita - men så kræver det vel at man kan bevise at den er sat forkert i...
    Men jeg tænker også, at de da må kunne gå i udu. Egentlig sjovt der ikke er forsket mere i vandring, holdbarhed osv...
    Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro er sket - det er da underligt hvis den pludselig vandrer efter 6-7 år det samme sted... Men på den anden side synes jeg hendes sad dybt - jeg kunne ikke mærke den i forhold til mine andre 2 hundes.
    Men nå - hun må jo nok bare chippes igen næste gang vi kommer forbi dyrlægen...

• #15   26. mar 2012 Ja det er jo på ens egen regning at få en ny sat i..
    Synes oss det lød underligt. Hun fik den sat i, i 1993 og den var væk 5 år efter.. Og den kunne ikke findes nogen steder på hende.. SÅ det var den forklaring han kunne give dengang..

• #16   26. mar 2012 Jeg har prøvet at en chip holdt op med at virke...så hunden måtte have en ny chip.

• #17   26. mar 2012 Og så skal man vel have fat i hunderegister og ændret det i pas...
    Andre steder man skal tænke over at få chipnr rettet?

• #18   26. mar 2012 ved dit forsikringsselvskab, og evt hos din egen dyrlæge

• #19   26. mar 2012 hvis din hund er stambogsført skal du også melde det til avlsforbundet.

• #20   27. mar 2012 Jeg tror at chancen for at chippen går istykker er ret stor når man tænker på hvor yderligt den sidder "især på slanke hunde", den er jo meget udsat af andre hundes bisser når de leger, jeg tror egentligt også at det er grunden til at mange af dem vandre da stedet hvor de sættes i er det sted som "ruskes" mest i under leg og alle andre bevægelser, selv en sele må kunne flytte rundt på en chip hvis man tænker efter.
    Jeg mener ikke at de pludseligt en dag bare flytter sig men at de løsnes af leg el.angreb og når man så møder op til hundens næste chek så er chippen væk... lyder det rigtigt ??
    Jeg kan ikke lade være med at spekulere over det.. nu..*Ggg* ;o))

• #21   27. mar 2012 Ja, det kunne da godt tænkes det kunne ske ved leg... smiley

Kommentér på:
Chip...

Annonce