{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.456 visninger | Oprettet:

Fliser i hundegård eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg står og skal lave en hundegård til min kommende hund, og vi har nogle fliser som vi tænker vi skal have lagt i gården.
Hundegården kommer til at måle 4x3 meter, og tanken var at ligge fliser over det hele, og så har vi også et hundehus osv.
Nu har en af min kærestes venner sagt at det er en dårlig idé at ligge fliser i hele hundegården, fordi så lærer hunden at tisse på en hård belægning, og vil derfor også tisse indenfor fordi den bliver vant til at gøre det på hård belægning?

Dette har jeg personligt aldrig hørt om, men er der noget i det eller ej?
Hvad er jeres erfaring?

smiley på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fliser i hundegård eller ej?
  • #1   3. mar 2012 Hvis hunden er vant til at tisse på fliser så vil den sikkert søge mod f.ex terresse for at tisse, men jeg har nu aldrig oplevet at det skulle påvirke om den tisser inde.

• #2   3. mar 2012 du må tænke på at fliser kan blive varme i solen...

Mine hunder tisser eller skider ikke på flisene i min have ( eller nogen pladser med asfalt / træværk osv )--og det synes jeg er fint , så slipper jeg at have tis lugt i min have...

i min hundegård er det bare natur grund...

• #3   3. mar 2012 kan du ikke lave Halv-halv ? smiley

• #4   3. mar 2012 Jeg tænker bare rengørings mæssigt, ville det være nemmest at rengøre fliser? Der hvor hundegården skal være, er der nemlig perlesten nu, så der er ikke meget "natur" som f.eks. græs.
    Så hvad ville være bedst tror i? Eller rettere sagt, hvad ville i gøre?
    Der er da en mulighed for at lave græs der, men det bliver rigtig, rigtig besværligt, og det tror jeg ikke jeg kan overtale kæresten til at gøre for mig. smiley

• #5   3. mar 2012 Vi havde græs i hundegården. Men med to hunde blev græsset fræset totalt op til mudder. Så vi er i gang med at lægge fliser. Hunde skal lære at tisse på al slags underlag, undtaget trægulv, tæppe mv. Husk at hundegården skal have skygge og isoleret varmt hus.

• #6   3. mar 2012 Altså... hunden får vel stadig sine gåture, hvor den kan besørge også, ikke?
    Dermed bliver det jo ikke en vane for hunden at den kun har mulighed for at besørge på fliser..*S*

Har haft hundegårde i mange år og aldrig oplevet, at hundene derved kun vil besørge på fast underlag eller fliser... De besørger meget gerne på gåturene, eller i haven - men aldrig på terrassen eller indefor :O))

• #7   3. mar 2012 Det er vel ikke anderledes, end når hunden tisser på fortorvet..

• #8   3. mar 2012 Hundehuset er isoleret smiley Og skygge er der også.

Og jo, hunden vil selvfølgelig stadig få sine daglige gåture, det er ikke fordi den skal bo derude permanent og kun besørge derude. smiley

• #9   3. mar 2012 Jeg havde nemlig aldrig hørt om det min kærestes ven siger smiley I hvert fald ikke på den måde.

• #10   3. mar 2012 Læg du bare fliser, det er ikke sandt det han siger. Hunde der vokser op i en gård med fliser, eller på et betongulv kan have tendens til at finde fliser eller beton at besørge på.

Men det gør jeres jo ikke smiley

Fliser er absolut det nemmeste både for jer, og hunden at have med at gøre. Desuden hvis du lader noget være bart, altså uden fliser risikere du at hunden graver sig ud. Så lad være med det =)

• #11   3. mar 2012 Jeg tænker os halvt af hver ? smiley

• #12   3. mar 2012 Jeg ville ikke kun have fliser i en hundegård, for selv om I har skygge, er det rarere for den at ligge i græs, som er køligt, frem for på fliser.
    Hunde spiser også græs af og til og ligefrem fræse hundegårde op, tror jeg ikke den gør, med mindre den keder sig meget.

Ellers ville jeg lægge en bunke grus i et hjørne, den kan grave i.

Men hvor lang tid ad gangen regner I med, den skal være derude?
    Ville det ikke være meget bedre at hegne haven eller en del af den ind?

(Nu er jeg også bare modstander af hundegårde, da jeg mener, at en hund bør være, hvor dens familie er.)

• #13   3. mar 2012 Helt enig med natravnen smiley

• #14   4. mar 2012 det er nemmer at holde rent med fliser, også når det regner og er mudret - ved fliser bliver de ikke smurt ind i mudder smiley

• #15   4. mar 2012 har fliser i hele min hundegård og har begge mine labradorer blandiger derude når jeg er på arb. Er sket de har besørget derude.
    men ellers har de ikke gjort det på terrassen når de er i haven uden for hundegården.
    Har valgt at ligge fliser i hele hundegården af skræk for de graver sig underud og ved også at dt ville blive en ren "svinesti/mudderpøl" hvis der kun var græs. Kan jeg se på græsplænen der engang var pæn dengang jeg flyttede ind. De 2 lømler har fræset det hele op hehe

• #16   4. mar 2012 Natravnen

Hvis vi vil så græs der hvor hundegården skal være, bliver det rigtig svært, da der har været en del kørsel med tunge maskiner før i tiden, så det har været indkørsel. Der hvor de tidligere ejere har sået græs hvor der også har været indkørsel kan vandet ikke komme væk, så det er bare en stor pøl nærmest. Så vil helst ikke have græs derinde smiley
    Tanken er at hunden skal være derude når jeg er i skole og min kæreste er på arbejde. Lige pt. bliver det maks 7 timer om dagen, men senere når jeg måske skal studere i KBH., er det praktisk at den kan være udenfor og "passe sig selv" da jeg endnu ikke ved OM det bliver realitet at jeg skal studere derovre, da kæresten har meget skiftende arbejdstider, er der ikke garanti for at han eller jeg kan være hjemme efter de 8 timer. Så synes jeg bare det er synd hvis hunden skal gå og holde sig smiley
    For lige så snart vi er hjemme, kommer den da med ind, ingen tvivl om det smiley

• #17   4. mar 2012 mine 5 hunde har bla. et stort flisebelagt område, og her laver de både stort og småt. De er helt renlige indenfor, og kan sagtens finde ud af hvornår de er ude og inde.
    jeg har lavet en slags hundeterrasse i træ, og den kan de godt lide at ligge på, istedet for fliserne der er kolde og hårde.
    Nu er mit område stort, så der er også skygge flere steder.
    Det er dejligt at vide at, de ikke lige graver sig under hegnet.

• #18   4. mar 2012 Sanni, et forsigtigt forslag - fliser eller ej. Håber, du ikke tager det ilde op.

Jeg ville nok vente med at anskaffe en hund, til jeres fremtid var mere afklaret.
    Din kæreste har meget skiftende arbejdstider og du skal muligvis studere i København. Venner og familie tager også tid osv. osv.

Hvor megen realtid bliver der så tilovers til hunden?

Uanset om I anskaffer en hvalp eller en voksen "genbrugshund", vil det kræve stor indsats - også tidsmæssigt -i hvert fald i starten.

• #19   4. mar 2012 Jeg ville os vente med den hund.

• #20   4. mar 2012 Natravnen og Nu som medløber DKK snob. .

Helt fair at I mener jeg burde vente med hund. Men at jeg skal studere i KBH ligger 3-4 år ud i fremtiden HVIS det overhovedet sker, og det ved jeg ikke før om 3-4 år. Min kæreste vil fortsat have skiftende arbejdstider, og det vil højst sandsynligt ikke ændre sig. Og min/vores fremtid bliver ikke mere afklaret end den er nu. Så snakker vi måske 30-35 år alderen, og så længe gider jeg ikke vente. Vi bor på et nedlagt landbrug med 2 hk. til, og jeg er træt af at være alene her altid pga. min kærestes arbejdstider og fritid. Men hey, grunden til at jeg skal have hund kommer vel ikke jer ved? smiley

Og hvis i er nervøse for real tid til hunden, skal i ikke være det. For mit vedkommende tager venner og familie nok 5-8 timer om måneden, og så er det endda sat højt. Sammenlagt. Bruger meget tid hjemme. Sådan kan jeg lide det. Og udover det er der min hest, men der skal hunden med, og det er begrænset hvor længe jeg er derude. Så..
    Men det er fair nok at I mener at jeg burde vente, men jeg har tænkt længe over det, snakket med mange om det og har besluttet at tiden er der til en hund.

• #21   4. mar 2012 Alene det du skriver at hunden skal passe sig selv gør at jeg syntes du skal vente.
    Har man hund har man et ansvar og det betyder der ikke er noget der hedder at I måske ikke lige kan nå hjem efter 8 timer. Det skal man og længere er den ikke.

• #22   4. mar 2012 Nu som medløber DKK snob. .

Læg lige mærke til at jeg skrev passe sig selv sådan her: "passe sig selv".
    Jeg mener ikke at den skal passe sig selv i bogstavlig forstand.
    Jeg ved at man har et ansvar når man har med dyr at gøre, har haft dyr det meste af mit liv, og det er det jeg har arbejdet med og skal arbejde med. Så belær mig ikke med det smiley
    Startede ikke denne tråd for at hører om I ANDRE synes om jeg skal have hund eller ej. For det skal jeg. Sådan er det bare. For depositummet er betalt og tingene er købt. Jeg skal bare hente hunden når den tid kommer.
    Jeg har stor respekt for at du har din mening, og fair nok for det. Men rolig nu. Som sagt ved jeg jo ikke om det bliver en realitet om jeg skal studere i KBH. Og må jeg spørge om en ting? smiley
    Hvor mange mennesker som faktisk ARBEJDER 8 timer om dagen, kan nå at komme hjem, så hunden ikke er alene i mere end præcis 8 timer, hvis man tænker transport også? smiley

Ej helt ærligt, gider altså ikke diskutere, det var ikke derfor jeg oprettede tråden. Læs min trådstarter igen, det var det jeg spurgte om. Og en hel masse dejlige mennesker har givet mig gode svar, og der er nu lagt fliser til hundegården. Længere er den ikke smiley

• #23   4. mar 2012 Hvilken race er der tale om ? Tænker i forhold til at kunne være i hundegård ?

• #24   4. mar 2012 Det er en labrador blanding. Far er ren lab. og mor er en blanding mellem lab., dalmatiner, newfoundlænder og golden retriver. Men hun ligner bare en højere og slank lab.

• #25   4. mar 2012 Okay.

I skal nok vænne den til hundegården fra start så. Så ikke I står med en hund om 3 år der først skal til at lære at være i hundegård.

• #26   4. mar 2012 Det var også helt klart planen smiley Derfor er hundegården også klar i næste uge, og hvalpen bliver hentet d. 28., så der kan trænes stille og roligt. smiley

• #27   4. mar 2012 Lyder fornuftigt smiley

• #28   4. mar 2012 Nu som medløber DKK snob. .
    Ja, det synes jeg også selv smiley Har en del erfaring med træning af div. dyr i gennem de sidste 6-8 år, og har altid læst meget i fag bøger, så har en rigtig god idé om hvordan jeg skal gøre smiley ellers har man jo altid HG at spørge til råds smiley

• #29   4. mar 2012 Ja det er jo lige det smiley

Tillykke med vapsen.

• #30   5. mar 2012 Nu som medløber DKK snob. .
    Mange tak smiley

• #31   5. mar 2012 Jeg ville ligge fliser i det hele.. Vi har ingen problemer med urenlige hunde, trods de når de går i hundegård, går på cement og indørs i huset, på klinker.. Jeg har haft hundegårde med græs, og i løbet af ganske kort tid er det et stort mudderhul, med al den regn vi får her i landet.. Mine hunde var ALTID beskidte når de havde været i hundegård dengang.

• #32   5. mar 2012 Lyder godt at der ikke er nogen som har problemer med det smiley synes nemlig heller ikke jeg havde hørt om det selv. Og nu er fliserne lagt smiley

Kommentér på:
Fliser i hundegård eller ej?

Annonce