{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.737 visninger | Oprettet:

Malene P
Malene P
Tilmeldt:
1. apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21

Hundegård/hundelem {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vi står til at skulle have hvalp lige om lidt.. Vi har snakket lidt frem og tilbage ift når han skal til at være alene hjemme, når han er de 12-13 uger. Han vil være alene ca fra kl 8-14. Vi har vores hovedindgang i huset, med en gang og toilet (og fliser, stort plus) hvor vi kan lukke af til, hvor tanken var, at det var der han skulle være alene. Men, i vores køkken har vi en terassedør, med et aflukket fliseareal/gårdhave, tror det er 3*3 meter, skygge hele dagen. Vi har snakket om, at få en hundelem i terassedøren, så han selv kan gå ind og ud. Er der nogen der ved hvad det koster at få lavet sådan en lem, både selve lemmen og hvad en glarmester skal have? Og og, er det overhovedet en god ide? Han skal selvf trænes i ikke at stå og gø derude, og er det bare min lidt romantiske tanke om, at det ville være godt for hunde at kunne gå lidt ud efter behov, eller har han bedre af, bare at være inde i gangen/badeværelset, hvor der er ro. Vi bor i rækkehus, så der vil være folk der går lidt frem og tilbage engang i mellem, og gårdhaven er ud til den sti..

Lidt langt, sorry smiley
Vh Malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundegård/hundelem
  • #1   8. jun 2014 Jeg ville ikke lave en lem, men det er af hensyn til, at hunden f.eks. kan stå og gø osv. af forbipasserende, derudover risiko for tyveri af hund samt indbrud osv. Jeg ville ikke have det godt med, at vores hund var ude mens vi ikke var hjemme i hvert tilfælde :)!

    - Men det er garanteret skønt for hunden (som jo ikke har alle de bekymringer) smiley


  • #2   8. jun 2014 Med min race er det faktisk synd ikke at have en lem. De trives bedst ude og gør ikke når nogen går forbi.
    Hvilken race har i valgt?

    Man kan godt sætte en lem i en glasdør, men det er svært og ikke mange kan udføre opgaven. Vælg en professionel lem, for at undgå problemer, og altså ikke sådan en fra en dyrehandel. Plexidor pet Door er rigtigt lækker


  • #3   8. jun 2014 Mht. indbrudstyve osv. ved jeg at min veninde's kat har et"mærke" i halsbåndet. Så når katten kommer hen til lemmen aktiveres lemmen og katten kan komme ind. Kort sagt, det er den eneste der kan komme ind.

    VED DOG IKKE OM MAN KAN DET SAMME MED HUNDE,MEN MON IKKE?


  • #4   8. jun 2014 Selvom hunden har en chip i halsbåndet er der jo ikk svært at tage halsbåndet af den og aktivere lågen. En låge er vist ikk en god ide.

  • #5   8. jun 2014 Jeg ville ikke turde have min hund ude når den var alene hjemme af frygt for at den blev stjålet.

  • #6   9. jun 2014 Hvis man skal frygte tyveri hele tiden, så får man godt nok et begrænset liv.
    Det skulle gerne handle om hundens behov, ikke egen frygt for ting, der altså sker virkeligt sjældent.
    Biluheld sker tusind gange hver eneste dag, men vi sætter os jo også ind i bilen flere gange dagligt, ikke?

    Sæt roligt en hundelem i, og hegn haven godt ind. Med en lås på havelågen d der ingen forhøjet risiko for indbrud.


  • #7   9. jun 2014 Jeg havde også engang en tanke om en hundelem, og min hund ville elske det...men men men....

    Som flere andre i tråden, ville jeg heller ikke turde, slet og ret fordi jeg ville være bange for at nogen kom og stjal min hund.
    Han kan ikke lide fremmede og han ville også gø og true hvis de prøvede, men man ville forholdsvis nemt kunne overmande ham og snuppe ham.

    Det skal være et meget højt og solidt hegn om haven før jeg ville overveje det, for det sker altså desværre at hunde bliver stjålet fra haver og bliver brugt enten til kamphundetræning eller som avlshunde.

    Jeg har sågar læst anonyme udtalelser fra hundehandlere at de kan finde på at køre rundt i parcelhus kvarterer og lede efter "pæne hunde", og når chancen byder sig så snupper de hunden.
    Den ene skrev: "Det var en flot hanhund, den blev en glimrende avlshund i mange år".......

    Malene - jeg er ikke en der går og frygter alverdens ting, men min hund og mine nerver har jeg altså for kære til at kunne sætte på sådan en prøve hver dag....


  • Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #8   9. jun 2014 Den lem vi har kigget på, bliver aktiveret af hans chip (under huden ) vores gård er helt lukket, der er ikke dør ud til, kun til køkkendøren. Vi bor i et rækkehus hvor alle kan se til alle. Han er en Coton, så jo der er selvfølgelig en risiko, han er med tavle og alt.. Men, men, synes omvendt det ville være meget bedre for hunde at kunne være ude når han har lyst ila dagen. Ved der er andre der bruger deres gårdhave til deres hunde når de er væk, den ene en Mastiff, den anden en langhåret schæfer, men der de jo også bare lade selve døren stå åben når de er på arbejde smiley Det kommer også helt an på prisen, for tror det er sindssygt dyrt at få skåret hullet til lemmen af glarmesteren, så nu må vi lige høre os omkring..
    Men tak for indput smiley


  • #9   9. jun 2014 den hundelem kunne jeg godt tænke mig et link til, har hørt om aktivering af chip i halsbånd (som medfølger hunde/kattelemmen) men aldrig at den skulle kunne blive aktiveret at chippen inde i hunden

    Jeg har hundelem, og har været rigtig glad for det, især når jeg har små hvalpe, og ikke kan holde sig


  • Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #10   9. jun 2014 Den jeg har set på hedder sureflap, den aktiveres af hundes microchip..


Kommentér på:
Hundegård/hundelem

Annonce