Hundegård/hundelem {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Vi står til at skulle have hvalp lige om lidt.. Vi har snakket lidt frem og tilbage ift når han skal til at være alene hjemme, når han er de 12-13 uger. Han vil være alene ca fra kl 8-14. Vi har vores hovedindgang i huset, med en gang og toilet (og fliser, stort plus) hvor vi kan lukke af til, hvor tanken var, at det var der han skulle være alene. Men, i vores køkken har vi en terassedør, med et aflukket fliseareal/gårdhave, tror det er 3*3 meter, skygge hele dagen. Vi har snakket om, at få en hundelem i terassedøren, så han selv kan gå ind og ud. Er der nogen der ved hvad det koster at få lavet sådan en lem, både selve lemmen og hvad en glarmester skal have? Og og, er det overhovedet en god ide? Han skal selvf trænes i ikke at stå og gø derude, og er det bare min lidt romantiske tanke om, at det ville være godt for hunde at kunne gå lidt ud efter behov, eller har han bedre af, bare at være inde i gangen/badeværelset, hvor der er ro. Vi bor i rækkehus, så der vil være folk der går lidt frem og tilbage engang i mellem, og gårdhaven er ud til den sti..
Lidt langt, sorry
Vh Malene
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
- Men det er garanteret skønt for hunden (som jo ikke har alle de bekymringer)
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Hvilken race har i valgt?
Man kan godt sætte en lem i en glasdør, men det er svært og ikke mange kan udføre opgaven. Vælg en professionel lem, for at undgå problemer, og altså ikke sådan en fra en dyrehandel. Plexidor pet Door er rigtigt lækker
jan 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 3
VED DOG IKKE OM MAN KAN DET SAMME MED HUNDE,MEN MON IKKE?
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 240
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Det skulle gerne handle om hundens behov, ikke egen frygt for ting, der altså sker virkeligt sjældent.
Biluheld sker tusind gange hver eneste dag, men vi sætter os jo også ind i bilen flere gange dagligt, ikke?
Sæt roligt en hundelem i, og hegn haven godt ind. Med en lås på havelågen d der ingen forhøjet risiko for indbrud.
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 221
Som flere andre i tråden, ville jeg heller ikke turde, slet og ret fordi jeg ville være bange for at nogen kom og stjal min hund.
Han kan ikke lide fremmede og han ville også gø og true hvis de prøvede, men man ville forholdsvis nemt kunne overmande ham og snuppe ham.
Det skal være et meget højt og solidt hegn om haven før jeg ville overveje det, for det sker altså desværre at hunde bliver stjålet fra haver og bliver brugt enten til kamphundetræning eller som avlshunde.
Jeg har sågar læst anonyme udtalelser fra hundehandlere at de kan finde på at køre rundt i parcelhus kvarterer og lede efter "pæne hunde", og når chancen byder sig så snupper de hunden.
Den ene skrev: "Det var en flot hanhund, den blev en glimrende avlshund i mange år".......
Malene - jeg er ikke en der går og frygter alverdens ting, men min hund og mine nerver har jeg altså for kære til at kunne sætte på sådan en prøve hver dag....
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
Men tak for indput
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Jeg har hundelem, og har været rigtig glad for det, især når jeg har små hvalpe, og ikke kan holde sig
apr 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
Hundegård/hundelem