9. okt 2006 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Godt råd mod svamp i hudfolder... {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer!
Vi har en skøn Engelsk Bulldog der desværre, som så mange andre af sin slags, lider af en forfærdelig svamp i næsefolden. Selvom vi tørrer ham hver dag, har det været angrebet i lang tid, og i samarbejde med dyrlægen har vi efterhånden behandlet med alskens forskellige midler uden held. Det startede for ca 1½ år siden og har stået på lige siden.
Min mand fik for nylig en tatovering, og til den bruger man Panthotenolsalve som sårheler. Vi kom til at snakke om at det kunne være en mulighed til hundens næse, og forsøgte herefter at tørre ham og derefter smøre et tyndt lag på 1 gang dagligt. 4 dage senere var såret bæsten helet op, og det var ikke længere særligt rødt og irriteret længere. Nu har vi brugt det i en måneds tid, og næsen er bare super fin, og Herman kommer endda selv frivilligt så snart man finder salven!
Bare et råd til Jer der bøvler med det samme, vi er SÅ glade for endelig at have kunnet hjælpe ham, da næste beslutning var at få bortopereret folden
Salven købes for øvrigt på apoteket, man får en ret stor tube til rimelige penge.
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
Undskyld for off-topic.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Og tak Krumme, men jeg søger jo ikke råd, jeg GIVER et råd
Godt råd mod svamp i hudfolder...