{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Natte problemer {{forumTopicSubject}}

Vi har et lille (læs STORT) natteproblem. Jeg går oftest i seng omkring kl. 01.00, og til den tid ligger Silje i sofaen og sover ved min side. Når jeg slukker computeren og går i seng, skal Silje lige tisse, og imens hun gør det, børster jeg tænder og gør mig klar. Når hun er inde igen, så ligger vi os til at sove.

De dage hvor jeg går tidligere i seng end jeg plejer, går det helt galt. Hun sover på sofaen som hun plejer, og kommer ud og tisser, hvor alt er det samme som før, bare tidligere. Men i dag hvor jeg endnu en gang gjorde forsøget med at gå tidligt i seng (hvilket jeg fortryder nu) så har hverken Silje eller jeg sovet godt på nogen måde.

Kl. 03.30 vågnede Silje og ville ud for at tisse, helt iorden. 10 min senere vil hun ud igen, jeg tænker hun måske skal noget mere og lukker hende ud. 10 efter igen vil hun ud, men nu bliver jeg irriteret for hun er aldrig ude så mange gange på én nat. Jeg åbnede døren sidste gang og gik ind i seng med Silje. Der sover hun så i omkring et kvarter, hvorefter hun vil ud igen, men jeg ignorere det, for jeg gider ikke rejse mig mere, når jeg ved hun ikke skal mere.

Hun begynder at gå og pive, så jeg lukker hende ud - IGEN! Nå, hun gad ikke ud, så jeg lukker døren og går i seng. Kl. er nu omkring 04.20. Jeg prøver at ligge mig til at sove, men Silje kan ikke finde ro. Hun gør rundt og larmer, var oppe på bordet, piver og hyler, hun keder sig godt og grundigt. Det har hun gjort indtil nu, hvor jeg er stået op, fordi jeg har indset jeg ikke får mere søvn før jeg skal op.

Hvad skal jeg gøre? Det kan jo ikke passe at hun skal bestemme hvornår jeg skal i seng. Problemet er der KUN når jeg går tidligt i seng, så jeg er 100% sikker på at det er det. Jeg er rigtig ked af situationen, især da jeg i dag har lang arbejdsdag, og tænker at det klarer jeg da aldrig når jeg har været oppe siden 03.30.. Hjælp..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Natte problemer
  • #1   19. jan 2012 Lyder spøjst. Kan kun anbefale dig at trappe op stille og roligt. Sådan 5 min om dagen over en længere periode. På den måde opdager hun det måske ikke. Gå evt en lang tur med hende inden sengetid.

• #2   19. jan 2012 Hvad med om dagen - kan hun godt holde sig der ???

Jeg tænker lidt på om du måske "bare" skal lukke døren så du ikke kan høre hende gå rundt og pive ?
    Min Balou gjorde lidt det samme da han var hvalp - ville ud 2-3 gange om natten helt indtil han som 7 mdr gammel var i pension sammen med sin mor i en uge - ja der kom jo ingen når han "kaldte"
    Og da de kom hjem - var problemet væk smiley

• #3   19. jan 2012 Gå en tur med hunden så den er træt når den skal sove.

• #4   19. jan 2012 Jeg har samme problem med min.. Hun piver og gøer om natten og er oppe med hende 2 - 3 gange hver nat og det er lige meget om jeg går tidligt i seng eller sent. Så får som reelt kun 5 timers søvn på en hel nat. Og andre nætter sover hun igennem. Så det er meget on and off med hende. De fleste gange er det fordi hun vil op i sengen eller ned igen.

• #5   19. jan 2012 ville også sige at du skal gå en lidt større tur inden sengetid de dage I skal tidligt i seng...

derudover må jeg sige at mine hunde ikke kan gå meget rundt om natten, enten ligger de i sengen som de helst ikke hopper ned af, ellers har vi nærmest en lille kravlegård hvor der står kurv, og der er at lille stk gulv hvis de hellere vil ligge der... de har ikke mulighed for vandreture om natten... så er der køligt og helt mørkt i soveværelset (mørklægnings gardiner....
    Jeg ville evt prøve at ligge hende, og med en hånd med et fast (ikke hårdt) tryk, holde hende nede og sige NEJ når hun forsøger at larme rundt og du ved hun har været det ude hun skal....

• #6   19. jan 2012 Louise C, jamen det er jo ikke hver dag vi går tidligt i seng. smiley

Karin: Om dagen går det fint, hun siger til når hun skal ud, men der er en smutter en gang imellem. Jeg vil ikke lukke døren, da jeg mener flokken skal sove sammen + det faktum, at er der lukket dør kan hun slet ikke koncentrere sig om noget overhovedet, døre skal bare være åbne ellers liver hun ynkelig..

Kennel Flindt: Det vil jeg også begynde på. Det mærkelig er bare, at hun får sovet samme antal timer som når vi går sent i seng, men jeg ved ikke lige hvad der sker for hende.. For når jeg går tidligt i seng, så sover hun som hun plejer.

Vicky: Silje gør det kun når vi går tidligt i seng, hvilket undrer og irritere mig en del.. smiley

Hanne: Silje har kun mit værelse + køkken, så det er ikke fordi hun har hele huset.. smiley Hun sover i sengen, så det ville være lidt svært at ligge en hånd på hende, hvilket bare først ville få hende til at gå væk fra mig (hun gider ikke holdes fast). Tror jeg prøver det med gåturen.

Vi spiser omkring 18.30, ville en gåtur være fin derefter (omkring 19.00) hvis jeg går i seng mellem 21.00 og 00.30? Hvor lang skal turen være efter jeres mening? - Skal lige siges, at jeg ikke går 1 time med hende, er ikke så glad for at gå i buldermørke alene.....

• #7   19. jan 2012 Kathrine: Hvordan skal jeg stoppe hende med at gå rundt og pive? Jeg har prøvet ved at holde ved i hende i sengen, trænet sit og dæk i sengen, prøvet at give et ben hun kunne ligge sig med, hvad skal jeg så prøve? Jeg lukker helst ikke døren, pga. af flere grunde.

• #8   19. jan 2012 prøv og køre hende træt mentalt når du går før i seng... jeg gør det gerne i form af søgeopgaver af godbider, nogle bruger os foder...

• #9   19. jan 2012 Inden jeg går i seng får Silje mad i hendes flaske. smiley

• #10   19. jan 2012 Jeg kunne ikke drømme om at lukke hende væk fra mig, så hellere slet ikke få sovet.. smiley

Jeg vil følge dit råd. I dag fik hun en gå tur omkring kl. 17.00 og igen kl. 19.00 - desværre fik hun ikke nogen før kl. 17.00, da jeg af gode grunde faldt i søvn da jeg kom hjem.. Da vi kom hjem fra turen kl. 19.00 lærte hun 2 nye tricks som hun allerede kan, vi søgte godbidder ude i græsset, og vi har gemt godbidder rundt i huset og fundet dem. Hun har spist lidt ben, og vi har leget lidt sammen. Hun har fået mad i hård plastflaske, og hun dejsede om kl. 21.00, synes dog det er lige rigelig tidligt i forhold til hvad hun plejer, men nu må jeg jo se..

- Hvordan synes DU det lyder, med hensyn til det vi har lavet? Er der noget andet du vil foreslå vi laver, eller skal vi lave mere/mindre?

Kommentér på:
Natte problemer

Annonce