Mærkelig opførsel på bestemt sted? {{forumTopicSubject}}
Vil til at starte med sige at dette indlæg nok godt kan blive lidt langt, men jeg vil forsøge at fatte mig i korthed.
Lige for at få noget på det rene er Louis 2½ år nu, og har altid været meget lydig. Han kan sit indkald, og kommer altid ved indkald eller fløjt.
Han bliver dog tosset når der er tæver i løb, og skal derfor også kastereres.
Vi er lige flyttet ud i det her lækre kvarter. Vi har boet her i ca 2 uger nu.
Det er en boligblok, hvor der er gård og legeplads + stor mark lige ude foran døren. Det hele er "hegnet" ind med stor tæt hæk hele vejen rundt. På den anden side af hækken er der meget mark og skov, så super lækre omgivelser!
Der har ingen problemer været med Louis siden vi er flyttet, han har været så dygtig!
Men nu kommer det mærkelige. Om natten inden jeg går til køjs for han sin natte tissetur, som bare er ned på den her mark lige foran døren. Her lufter alle deres hunde. Louis har snor på ned og ud af døren, er der ingen på marken, får Louis lov til at rende frit. Normalt lunter han bare rundt og suger alle duftene til sig, for gjort sit og vi trisser en lille runde.
Mandag aften da vi kom derned spurtede han fuldstændig forvildet rundt, ind i hækken - ud af hækken - hele vejen rundt på marken osv osv, jeg kunne SLET ikke få ham til at falde ned. Han var helt rundt på gulvet.
Nå men vi går op og sover. Igår er der intet at mærke på ham, normal opførsel hele dagen og vi hygger os med vores gå ture. Så bliver det aften igen, og vi skal ned og nat tisse. Igen bliver han fuldstændig ustyrlig, den her gang jorder han bare igennem hækken, over cykelstien (kan jeg høre) og igennem næste hæk om på den helt store mark med bakker. Jeg kalder og kalder, fløjter og fløjter og han kommer bare ikke. Jeg begynder at gå derom, i et ret højt tempo (jeg har bækkenløsning, så kan bestemt ikke løbe) , og da jeg næsten når derom når jeg lige at se han spurter igennem hækken igen, om på den rigtige mark. Her forsætter han sin skøre opførsel og spurter forvildet rundt. Jeg får endelig fat på ham og giver ham snor på. Vi går op igen, og der er intet at mærke på ham mere.
Hvad søren kan det lige være der får ham til at gå sådan "amok" ? Og hvad søren kan jeg lige gøre ved det? Udover han selvfølgelig har snor på nu!
Kan det være pga en tæve i løb eller?
Håber nogle af jer ligger inde med et par gode råd!
aug 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Svar: 295
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Jeg tror ikke det er pga mus osv, da han aldrig reagere på sådanne ting. Mon ikke det er en løbsk tæve?
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
dec 2009
dec 2009
dec 2009
Louis skal så kastereres, og en af grundene er også at jeg synes det er synd for ham at han bliver såååå forvirret, for det er virkelig ekstremt!
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Han opfører sig akkurart som min den ene tæve når hun får lugten af vildt ....
dec 2009
Kan sagtens kalde ham til mig selvom han jagter en hare.
Mærkelig opførsel på bestemt sted?