{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

HVorfor løber han ikke væk? {{forumTopicSubject}}

Hehe, ja overskriften er nok lidt underlig. (lidt langt indlæg)

Men jeg har lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg har jo min teenager på 11 mdr. idag smiley :D og igår da vi var ude på den sædvanlige gåtur med en veninde, møder vi en Golden som står i den haven som ikke er hegnet ind, Diego er ikke i snor da vi aldrig møder nogen på den sti hvor vi går tur, men venindens hund er dog i snor da han har det med at stikke af, når men begge hunde får selvfølgelig øje på hunde i haven som gør ad os, Viggo (venindes hund) er helt oppe og køre og vil meget gerne hen og hilse, men Diego stopper op og løfter det ene forben, kigger på hunden hvorefter han kigger på mig, jeg beder ham om at fortsætte hvilket han gør uden problemer.
Mit spørgsmål er så hvorfor blev han og hvad betyder det at han løfter den ene forben i sådan en situation?

Vi har som sådan aldrig trænet det på nogen måde og jeg havde faktisk en tro om at han ville styrte hen til den fremmede hund, men han virkede næsten ligeglad?
Nogen af jer der har hunde der gør det samme eller ved noget om dette? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVorfor løber han ikke væk?
  • #1   13. jan 2012 Den fremmede hund har helt sikker udvist nogle signaler som din hund har opfattet, som værende afstandstagende og derfor stoppe op. Han har så søgt råd og vejledning hos dig med "leder" og fører. Hvilket et super godt.
    Det med poten kan være et dæmpende signal til den anden hund, det er svært at sige når man ikke har set det.

• #2   13. jan 2012 Undre mig lidt over sætningen:
    " jeg havde faktisk en tro om at han ville styrte hen til den fremmede hund, men han virkede næsten ligeglad? "

Burde han så ikke være i snor, hvis det er den anelse du har om din hund?
    Det kan jo være, at han gør det næste gang smiley

• #3   13. jan 2012 Louise Britt P - hvordan mener du med et dæmpet signal? altså for at vise den anden hund at vi/han ikke ville gøre ham noget? mjen ja kan godt se det er svært når man ikke var der. men tak for svar alligevel smiley undre mig bare mest over det løftede forben for har aldrig set ham gøre sådan før.

* Staffordshire Bull Terrier Mom * - Jeg havde den tro fordi han kan er 11 mdr., og at hørelsen stadig har en lille defekt som alle andre teen- hunde, jeg kan kalde ham til mig 100 % men den fremmede hund kom lige så meget bag på os som på vores hunde, altså vi havde ikke set ham før vi stod på siden af deres have.. Men har skam helt styr på ham ellers ville jeg ikke tage snoren af ham.. og jeg undre mig jo også mest over det løftede forben og hvad det betyder, jeg er da enormt stolt over at på trods af hans aldre at han blev hos mig, når min venindes på 3 år faktisk opførte sig som en unghund på 11 mdr. Så jeg tager det som en kæmpe kado fra hans side til mig smiley

• #4   13. jan 2012 Du modsiger vel dig selv lidt nu, du kan kalde ham til dig 100%, men hørelsen har en lille defekt ?

• #5   13. jan 2012 Hmm.. det ved jeg ikke om jeg gør, jeg kan kalde ham til mig 100% men i denne situation med det løftede forben som jeg ikke har oplevet ham gøre før var jeg ikke sikker på at han ville blive.. møder vi andre hunde på banen eller i skoven så bliver han ved mig til jeg beder ham om noget andet.. igen jeg spørg jo bare om der er nogen der ved hvorfor eller hvad det kan betyde at han løftede det ene forben, om det er et godt signal eller et dårligt elelr ja, bare hvorfor han gjorde det.. men som jeg skrev til Louise Britt P kan jeg godt se det er svært at sætte ord på når man ikke har set det..

• #6   13. jan 2012 Du modsiger dig selv helt..

DU siger du troede han ville løbe hen i hoved på hunden. (egro så har du ikk 100% styr på din hund og han kalde ham til dig )

DU siger sig at du har 100% styr på ham (men at hans hærelse er lidt defekt( igen så kan du jo ikk have 100 % styr på ham)

Du modsiger dig selv op til flere gange nemlig at du ikk med 100% sikkerhen kan kalde din hund til dig.. for hvis du var sikker så havde det jo ikk været på banen..

løftet forben det gør mine tit nå de ser noget spændene..

SÅ skriver du at

• #7   13. jan 2012 Hmm... Sakki har altid vendt sig væk (kigget væk og virket uinteresseret) ) fra andre hundes territorium frem for at være opsøgende - har en idé om, at de fleste hunde respekterer hinanden ;o)

• #8   13. jan 2012 Okay.. Kan se jeg ikke rigtig får svar på mit spørgsmål.

Men hvorfor går I så meget op i alt det andet jeg skriver i stedet for at svare på det jeg spørg om ( Om han blev eller ej, er sådan set ikke det vigtige i denne tråd) Jeg ville bare gerne vide om der var nogen der vidste noget om det løftede forben, ikke andet..

Hvis der er nogen der kender til det vil jeg meget gerne stadig høre om det smiley

• #9   13. jan 2012 Din overskrift hedder hvorfor han ikk løb væk så har det vel også net med hinanden og gøre..

som sagt så løfter mine hunde tit den ene pote og stå og kigger lidt hvis det noget spændene

• #10   13. jan 2012 * Sus m. Sakki * okay, ja men han virkede heller ikke til at være synderlig interesseret, tror han blev lige så overrasket som vi andre gjorde, men om det så også er grunden til at han løfter forbenet ved jeg ikke.. sys bare det så sjov/underligt ud og vidste ikke om det var et signal til at - " Nu løber jeg" eller " Hov, hvad var det" og eftersom han bare vendte sig og gik urinteraseret videre tager jeg det jo som noget positivt, det ville bare være rart at vide hvad det evt. betød så hvis man stod i samme situation en anden gang så vidste man selv lidt bedre hvordan man skulle agere..

• #11   13. jan 2012 Melander . Og som jeg skriver er overskriften nok lidt underlig.. vidste ikke hvad jeg ellers skulle kalde den.

• #12   13. jan 2012 ** Tjaa...det er svært for os andre at vide, om hundens gøen var en advarsel eller et kald...men hold da hunden i snor, hvis du er det mindste i tvivl om hvordan han vil reagere...også alderen taget i betragtning ! smiley

• #13   13. jan 2012 Altså min gør det tit både nå hun ser noget spændene eller hun bliver overrasket over en hund som gør eller noget.. tror ikk det betyder som som sådan nu er min jo en jagt hund så ved ikk om det har ngoet med det og gøre altså hun bliver ikk brugt som det men har det jo i blodet

• #14   13. jan 2012 som sagt er jeg ikke i tvivl på ham, for som jeg skrev længere oppe tager jeg ikke snoren af ham med mindre jeg ved at vi er steder hvor at jeg kan se hvad der sker omkring os så jeg altid har mulighed for at kalde ham til mig hvis der skulle opstå noget.. kun i denne situation hvor hunden var skult af en hæk.. tænker at den måske blev lige så overrasket over at vi pludselig stod foran den som vi gjorde.. men hva.. Det har nok ikke den store betydning med et løftet forben..

• #15   13. jan 2012 Melander .ja det er det jeg mener, jeg har også kun set det hos div. jagthunde.. heller ikke hos min gamle lab. blanding så jeg det.. så derfor undrede jeg mig over det..

• #16   13. jan 2012 Jeg tror ikk det har nogen betydning overhoved med det løftede ben..
    grunden til han ikk løb kan være på grund af jah han blev lige så overreasket som jer..

Ved min gør det nå vi går på den store grønne plads hvor jeg flufter tessa nogle gange også en hund begynder og gå bag en hæk så stopper hun også helt op og glor og kigger på mig hvor jeg bare sige nej også tøffer hun vidre og er ligeglad

• #17   13. jan 2012 Ihh hvorfor kan folk ikke bare svarer på det der bliver spurgt om istedet for at lege politimænd og komme med løftede pegefingre... Ja undskyld mit sure opstød og nu får jeg sikkert hug, kan godt se det virker mærkeligt og at hun nogle gange modsiger sig selv, men det er ikke det tråden handler om....

Jeg aner ikke hvad den løftede pote betyder, har du prøvet at google det? Jeg synes det er et rigtig godt tegn at hunden kigger på dig og søger råd til hvordan den skal forholde sig og så rent faktisk gør som du siger...

• #18   13. jan 2012 Maria og Balto, dejligt du så lige kan lege politibetjent smiley

Overskriften er " hvorfor løber han ikke væk"

Så når det bliver påpeget at trådstarter selv undrer sig, så er det vel også at forholde sig til indlægget, når der bliver påpeget, det omkring snoren....

• #19   13. jan 2012 ~ Maria og Balto ~ tak smiley ja jeg har, men kan kun finde noget omkring hvorfor jagt hunde gør det, altså at de løftet benet når de har fundet det de skulle spore.. Ja, jeg blev også meget stolt og overrasket også taget i betragtning af hans alder smiley Men igen han er jo unghund så ligegyldig hvor lydig han er så stikker de jo vat i ørerne nogle gange.. Men tvivler aldrig på ham, han er ikke løbet fra mig endnu 7,9,13 og det tager jeg da også for at være gode tegn og at han stoler på mig. smiley

• #20   13. jan 2012 Rene: HVor er det bare en typisk kommentar fra dig.. Hvor leger jeg politibetjent i forhold til dig.. Jeg synes desværre rigtig ofte at netop du kommer med nedrakkende kommentarer til folk som intet har med deres oprindelige spørgsmål at gøre og det synes jeg bare er pisse ærgeligt...

Jeg kan som sagt godt forstå I undrer jer og det er ok at kommentere det, men hvad med at svarer på spørgsmålet også..

"Du modsiger vel dig selv lidt nu, du kan kalde ham til dig 100%, men hørelsen har en lille defekt ?" Helt ærligt Rene, hvad får TS ud af den kommentar???? Hvad gør den af nytte i denne tråd????

• #21   13. jan 2012 ***René** * Igen som jeg selv skrev i det første indlæg var overskiften nok lidt underlig ( da jeg ikke vidste hvad jeg eller skulle kalde den.) Men jeg sys stadig at I hænger jer i de forkerte ting.. jeg spurgte til et løftet forben og ikke jeres mening om hvorvidt jeg skulle ha haft min hund i snor.

• #22   13. jan 2012 Jamen måske han har "Tænkt" at denne fremmede hund, er det mon noget jeg skal sætte efter. altså skal jeg løbe efter den, skal jeg "jagte" den, er den farlig? Aner det ikke, men det kan godt have været et tegn på at han måske var lidt obs på denne hund, men ikke helt vidste hvad han skulle med den måske...

• #25   13. jan 2012 Men man kan da lære ud fra denne tråd at man skal være lidt mere sparsom på de oplysninger man giver i sine tråde. men jeg giver Maria og Balto helt ret, sys det er synd at der skal komme så mange ligegyldige kommentar på folks tråde i hvis man alligevel ikke kan komme med svar eller vejledning så lad dog vær med at kommenter på trådene..

• #29   13. jan 2012 ~ Maria og Balto ~ det er også min indskyldelse.. men ved så bare at hvis han løfter benet igen så skal man lige være lidt obs på hvad hans næste træk er.

• #30   13. jan 2012 Maj-Britt *DKK snob, * Jeg har e onkel som er blind og har førehund og hans hund har været smuttet fra ham engang fordi den blev skræmt, så selv førehunde kan altså godt fejle.. smiley smiley

• #31   13. jan 2012 Her kan man vel sige lige over Maria....

Jep nedrakkende, det er helt og holdent mig, dejligt du lige kan "læse" mig.

Nå det er en anden diskussion *lol*

• #34   13. jan 2012 Mig og de 2 brune. K - skide gode indlæg du kommer med, det kan jeg li' smiley og giver dig helt ret, man har jo også set at hvis en politihund har fanget en bandit at den ikke slipper grebet første gang der bliver sagt "slip" de ved godt hvad der bliver sagt men har jo stadig deres egen vilje.. smiley

• #36   13. jan 2012 hehe, nej, det kan vi godt blive enige om men var også bare et eksemple ligesom førehundene.. smiley

• #37   13. jan 2012 ej politi hunde ses tit at der ikk er 100 % kontrol over men tit er de jo også heeeelt oppe og køre..

Vores berner var der 100 % kontrol over hun hørte altid efter hun kunne gå fri på vores egendom uden at gå ud fra den og meget andet. hvor vores anden hund vi havde samtidig havde en del anden mening =) Der kan man også se hvor meget hundens personlighed spiller ind

• #39   13. jan 2012 Det med de 100% kontrol er jo lidt svær for er det ikke lidt en definitionssag? Nogle tænker 100% kontrol, det betyder at jeg stoler på den kommer når ejg kalder og ikke løber før en ahr fået sagt fri... Og det er måske også sådan i 99% af tilfældene... Jeg giver mig og de brune ret at man kan ike stole 100% på hunden hvis det betyder at den for alt i verden ALDRIG ville gøre noget udover det man selv regner med.. Men det kan man jo et eller andet sted ikke vide...
    Men på den anden side så stoler man jo så meget på sin hund (oftest i hvert fald) at man siger man kan kontrollerer den 100 %..

Ej det blev lidt rodet, men håber I kan forstå det smiley Jeg mener bare at princippet i "de 100%" er et spørgsmål om hvordan man selv definerer det.. Eller hvad?

• #41   13. jan 2012 Det er bare så typisk herinde at et emne kommer til at omhandle noget helt andet end det der bliver spurgt ind til...

Uha... En der har lavet noget der kan tydes som en fejl, kom lad os slå ned på det og skabe en dårlig stemning *gnæk* *gnæk* *gnæk*

• #42   13. jan 2012 Buksetrold - smiley

Kommentér på:
HVorfor løber han ikke væk?

Annonce