Hvorfor gør han det??! {{forumTopicSubject}}
Min dreng på 2½ får somme tider forskellige "flip". Igennem hele vinteren har han enten boet i hundegården eller inde i huset, da han ellers stak af hjemmefra. Her til foråret har vi så fået sat hegn op, så nu kan han læbe rundt på grunden. Det har han gjort siden påske.
Nu er det sådan at når vi kommer op ad indkørslen (en længere grusvej, hvor vi har fold udtil) løber Nicki hen til kanten af folden (han løber ikke bare, han spurter (ørene ned langs hovedet, store sving for ikke at vælte etc)) og gør af vores tre heste, der normalt bare står og spiser lidt græs, eller endda står og sover. Han gør lidt tid, tonser så tilbage til os for lige at hilse, når der er blevet hilst, tonser han afsted igen, og skælder igen hestene ud. Og sådan løber han frem og tilbage nogle gange, faktisk indtil vi er nået indenfor.
Han gør det også når vi kommer ud fra huset. Så står han midt i gårdspladsen, ser os, hvorefter han kigger på folden, derefter tonser han afsted igen. Dette sker ikke hver gang, men det sker ofte.
Hvorfor gør han det? Og kan man stoppe det? for det er vildt belastende, at han ikke bare kan komme og hilse, og så ellers bare lunte lidt rundt på gården.
Vi har prøvet at råbe og løbe efter ham (ved godt det ikk er det smarteste), løbe den anden vej (hvor han løber efter os, men tonser tilbage til hestene igen) ignorere ham (ingen ændring overhoved).
Jeg ved ikke om der er nogen der har en forklaring?
Om aftenen sker det også tit at han "jagter månen". Han kigger op på den, hvorefter han tonser rundt om huset. Så kan man se ham dukke op på den anden side lidt efter, hvor han ser på mig, kigger op på nånen, og tager endnu en tur. Hvorfor?!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 308
Dog vil jeg ikke mene han stresser op over store områder, for hvis vi har været ude det meste af dagen, sker det sjældent. Det sker først når han ser os igen efter nogen tid, hvor vi har været adskilt - hvor jeg tænker at han i stedet burde komme og hilse? Jeg har bare aldrig oplevet det med en anden hund, derfor jeg spørger?
okt 2007
I lader ham netop hyrde hestene ind så mon ikke at han forbinder dette med sin opgave. Så for at holde styr på hestene og samtidig jer så er han lidt splittet når han ser jer? Se se se far og mor jeg hyrder hestene som jeg skal ...
Aner ikke hvad hunden tænker ... Men følger da med i håbet om at nogen har nogle gode råd til jer ...
Min Kia hyrder biler og andet hvis hun er i snor (så har hun jo også mig i snor). Når hun ikke er i snor hyrder hun kun mig (forsøger at holde flokken samlet)
nov 2005
okt 2007
nov 2005
okt 2007
Hvorfor gør han det??!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside