{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.791 visninger | Oprettet:

Bidt af Husky, frygter muskelhunde ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Må lige dele den her med jer.
Vi var på en skøn tidlig morgentur i hundeskoven her til morgen , hvor vi støder på en dame lidt ældre end jeg med en skøn schæfer/lab. blanding. Mens vi står og snakker, falder snakken selv. på Diego's blanding og da ordet Rotweiller rammer hendes øre er det lige før hun skynder sig at tage sin hund i snor og gå, vi snakker så lidt videre hvor hun siger at hun er meget bange for muskelhunde ( nu ser jeg ikke min fedling som en muskelhund overhovedet men okey, det gør andre måske) *GG*
Når, men hun fortæller mig så at hun for nogle år siden blev skambidt af en løs husky og viser mig nogle grimme ar på hendes arm, men er ikke bange for dem og synes det er meget smukke hunde, har ikke noget imod at møde dem eller at hende hund leger med dem..?
Og her tænker jeg så lidt, hvorfor så denne frygt for lad os kalde dem muskeløsehunde, når hun er bidt en helt anden race? Ville man så ikke have en lidt mere naturlig respekt for den slags hund som man er blevet bidt af?
Er det bare denne forfærdelige fordom der er mod disse/vores hunde? Og hvordan får man folk til at forstå at bare fordi er mere muskuløse end en f.eks en labrador gør det den ikke mere farlig? Er det helt umuligt at skulle få vendt folks tanker og ideer om disse hunderacer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidt af Husky, frygter muskelhunde ??
  • #1   12. jan 2012 jeg tror folk bliver bange grundet alt den medie omtale de få..

• #2   12. jan 2012 Ja

• #3   12. jan 2012 For min del: Egen erfaring.... desværre

• #4   12. jan 2012 Indtil de har mødt nogle og for selvsyn set at de ikke bare er monstre men hunde, så ja:o)) og ikke engang der er det sikkert.. dertil er episoder og historier for mange....

Jeg er selv blevet bidt af en bvæffer... er ikke bange for dem, men jeg er bange for gravhunde og stikker aldrig pølserne ned til en sådan......

Vi er en eventyrlig forunderlig race og vi er den værste af dem alle, VI= mennesket..

• #5   12. jan 2012 ja, men så vidt jeg husker fra en gammel tråd herinde så er det jo faktisk Golden retriever der ligger ret højt på listen over hundebiod? men dem høre man aldrig i nyhederne ogsån? hvorfor ikke? hvorofr er det kun muskle og vagt hunde som bliver udsat for dette kedelige ry? eller en gravhund for den sags skyld?

• #6   12. jan 2012 M&R . - hehe, ja præcis Gravhunde..

• #7   12. jan 2012 *Teen Kaos* *

Ja, ja, men jeg tager da til en hver tid hellere et bid fra en gravhund end fra en Bvæffer... Det skal man jo altså lige ha´ med i sin tankegang, skaden er langt større, og flere gange fatal....

• #8   12. jan 2012 Suzy & Plette smiley . jamen jeg kan sådan aet godt forstå at folk har respekt for de hunde de er blevet bidt af, men sys bare det er så unfair at have en ugrundet frygt for noget som man ikke har nogen grund til at frygte, hvis du kan følge mig.. eller også er det nok bare mig der er lidt gal på den..

• #9   12. jan 2012 For min del-->
    Jo større og bredere (løs og ukontrolleret) hunden er, des mere nervøs...

• #10   12. jan 2012 Jahjeg er også bidt af gravhunde.. som den eneste race og kan slet ikk have dem og er virkelig ikk meget for at stikke min hånd ned til den,.

nogle hunde sammligner man min morfor var vist bidt af shæfer så den var hun bange for men også en rotte ?? hun kunne slet ikk have dem...

Jeg vil hellere snakke med en muskel hund end se små hunde for de er squ mere agrasive syntes jeg

• #11   12. jan 2012 M&R .- Helt sikkert det er også lidt letter at vride gravhunden af end rotten.
    Men nu har du jo bullterrier, jeg kan huske da jeg var barn at de blev taget for "MEGET" farlige, men idag høre man jo aldrig noget skidt om dem.. altså min pointe er at man må da kunne omvende mennesket til at indse at det er ikke racen der er farlig?

• #12   12. jan 2012 Personligt er jeg ikke bange for alle "muskelhunde" men holder en hvis afstand til de fleste.
    Skyldes dog også at jeg blev angrebet for nogle år siden, af en bull terrier og hunden jeg gik med blev slået voldsomt ihjel..
    Med hensyn til hende damen du mødte, ville jeg også mene at hun 'burde' frygte hunden hun er blevet bidt af mere?
    Men 'muskel hunde' har fået meget skidt omtale, men udover det ser nogle af dem jo også skræmmende ud.. Det er vel forskelligt fra person til person?

• #13   12. jan 2012 Melander . - Også jeg, jeg er aldrig blevet bidt, men har da personlig større respekt for små racer end for store.. i min verden er de mere forudsigelige( altså de store)

• #14   12. jan 2012 Jeg mødte en hvis hun var blevet angrebet af en anden hund, (hendes døde) så hun var bange for store hunde (hende var poms) og så spurgte jeg hvad race der havde overfaldt hendes,, det var så en DSG...

• #15   12. jan 2012 Teen kaos..

Nemlig.. Sådan har jeg det også.. godt være de små ikk kan lave helt så meget skade på en men det gør jo ikk det iorden de bider.. nej nej så hellere giv mig en rotter som faktisk også har bidt mig men i leg og den bed ikk sådan rigtig til ..jeg ville dog ikk lege med den men stadig sys bare man ved mere hvor man har i stor hund

• #16   12. jan 2012 Cæcilie T - trist historie.. smiley
    Men det er jo det jeg mener, for hvad 4-5 år siden var det Rottweileren der var den store synder, der da der var et par episoder med børn der var blevet overfaldet på en legepladser.. Og idag høre man jo heller ikke noget om Rotter.. jeg mener bare at hvorfor passér de andre episoder så "hurtigt" når denne om muskelhunde bare bliver ved med at være der.. jeg sys da selv der har været enormt meget fokus på racerne og der er da flere og flere steder hvor man kan gå på rene racehold til træning og sådan.. men jeg tænker at disse hold måske skaber mere frygt end gavn? altså selv. er holdene gode for ejere som måske ikke er helt sikre på hvordan man håndtere sådanne racer, men set fra andre øjne, er holdene oprettet fordi hundene ikke kan være sammen med andre uden at være til fare for deres omgivelser? jeg mener man sender de forkerte billeder af racerne?

• #17   12. jan 2012 jeanette B - Ja, også en DGS'er.. det er jo det, det har så meget med ejer og opdragelse at gøre frem for racen og det er jeg mener med at mennesket må da kunne omvendes, så det ikke går ud over racerne. Har selv en veninde som har en staff som blev skambidt af en løs labrador, hende hund mistede begge øre og siden da dag har hun fået masser af grimme kommentarer om hende øreløse hund for nu ser hun farlig ud.. en forfærdelig verden vi lever i!!

• #18   12. jan 2012 Jaenette T.
    Siger du en dsg slog en voksen poms ihjel???
    smiley

• #19   12. jan 2012 Medierne har en stor skyld i mange er bange for muskelhunde. Rigtig mange har jo aldrig selv oplevet disse hunde.
    Jeg selv er ikke bange for nogle special racer. Jeg kikker på hver enkelt hund eg møder, og læser den ud af hvad signaler den sender. Det kan være store som små, som gør mig utryg.
    For år tilbage da min datter var lille, var vi hos nogle med alaska malimut som var sindsyge i hovedet. Min datter var der 9 mdr. og disse 2 hunde stod med hele gebisset fremme, da vi kom ( vi var inviteret).De lukkede hundene ud i haven, og deres hanhund røg gang på gang på døren når den fik øje på min datter. Der var jeg direkte bange, da de lukkede hundene ind igen. Jeg tog hjem i samme øjeblik hundene kom ind. For er ikke i tvivl om de havde overfaldet hende, i det øjeblik de havde haft muligheden. Tror faktisk det er eneste gang jeg har været bange for andre hunde. Og det er så ikke racen jeg er bange for. Har mødt andre sknne hunde i den race.

• #20   12. jan 2012 Melander . - lige præcis.. Men det er nok som sagt længere oppe også meget forskelligt fra person til person.. men det retfærdiggøre det bare stadig ikke i min verden.

• #21   12. jan 2012 Tina j ja det siger jeg

• #22   12. jan 2012 - ˜”• Chiko •”˜ - ( - Rigtig godt eksemple sys jeg.. bare fordi en hund af en bestemt race gør noget skidt, gør det jo ikke hele racen til monster som ikke kan/må/skal eller bør håndteres af almindelige mennesker..

• #23   12. jan 2012 *Teen Kaos* *

Sjovt du siger det, for vi får faktisk flere negative kommentar på vores Bullere end vi gør på vores Amstaff, ufatteligt så mange der tror at bullerne er pit bull, det er vitterligt ugentligt at vi skal høre på det..... Den anden dag råbte og skreg en dame efter mig at jeg skulle ha mundkurv på mine møjkøtere:o)))

• #24   12. jan 2012 Hmm.. Den er sværd. Jeg er selv heller ikke for meget til det med 'muskel hunde' jeg forstår ikke det facinerende ved store muskler og bredde kæber. Men respekterer det, hvis folk ved hvordan de skal håndtere sådan en hund. Jeg kan godt se at de kan være et problem fordi de tit bliver brugt som en del af det kriminelle miljø, med deres store 'farlige' hunde. Og avl den vej.. Men har ikke som sådan noget imod dem, hvis det er ansvarlige mennesker, som ejer disse hunde, fordi de mener det er den mest fantastiske hund. Men fordi de bliver brugt på en dårlig måde nogle steder, øger nok den dårlige omtale..
    Men synes det er en sværd diskussion.

• #25   12. jan 2012 Jeg bryder mig ikke om skotter. Min gamle Fumbo er blevet overfaldet af en, som fik fat i hovedet på ham og det kostede flere huller i hovedet og en tur til dr. dylle.
    Jeg er ikke bange for dem men går ikke hen til dem hvis jeg ikke skal. Dog har vi mødt et par søde nogen efterfølgende.

• #26   12. jan 2012
    M&R . Okay, vi har en nabo som vi går tur sammen med nogen gange som har 2 mini'er og en alm. bull's som bor her hvor vi bor og alle elsker dem.. altså folk vi møder vil heller hilse på bullerne end på min ( lab. lignede skabning)

• #27   12. jan 2012 hehe.. sjovt som det er husky'en der er blevet til den farlige i denne tråd.. men i "vores" hunde skov, er det også 2 ældre husky hanner som jeg har meste respekt for, ikke fordi de har gjort mig eller hunden noget, men de er kommer ALTID med rejste børste og hilser på en og nærmset spærre vejen ind til skoven, mens ejer råber i baggrundewn _ de gør ikke noget... Nejnej, kan man så tænke men hvorfor har de så SÅ meget ståpels?? smiley

• #28   12. jan 2012 *Teen Kaos* * - Jeg´forstår ikke du samligner din egen med muskelhunde?? Du har jo ingen muskelhund..

• #29   12. jan 2012 havde en længere diskution med min mor den anden dag omkring Shai pai's hun har aldrig mødt en, men af ren udseende er de FARLIGE Mia, sådan en må du ikke få, siger hun.. tsk tsk, er min reaktion på det.. Og den samme reaktion da hun første gang hørte hvad Diego var for en.. hvilket idag gør at hun er meget underlige når hun er i hans samværd.. hvilket jo slet ikke er fair hverken over mig eller hunden..

• #30   12. jan 2012 Jaenette, det var alligevel imponerende. Ikke at sige at det ikke er frygteligt.

• #31   12. jan 2012 Peter S - det gør JEG heller ikke.. det gjorde damen vi mødte i hundeskoven.. hvis du læser hvad der står i ( ) i mit første indlæg står der også at Jeg ikke ser MIN som en muskelhund.

• #32   12. jan 2012 Peter S

Måske du skulle læse hendes indlæg igen, hun skriver jo netop i start indlæg at hun ikke ser sin hund som en sådan....

• #33   12. jan 2012 Team Kaos,
    Rejst ryg betyder ikke nødvendig vis at hunden går amok.
    Min Laika har det tit, men hun er verdens mindst aggressive hund.

• #34   12. jan 2012 Så forstår jeg ikke hvorfor andre gør.. Den ser da alt for rar ud..
    Damen har da været helt væk så..

• #35   12. jan 2012 Min har rejst ryg og hale, bare der er nogle der kommer i nærheden om aftenen eller når vi er på arbejde, og der er en lyd..

• #36   12. jan 2012 Tina J- nej det ved jeg godt, min gør det også.. men lige i de her 2 ældre herres tilfælde virker de meste som at de tror de eje hundeskoven og at man næsten skal ha' deres tilladelse til at komme ind, altså de vogter for lågen til skoven.. og den ene han har 2 gange været med i slagsmål dernede.. derfor har jeg lidt respekt for disse 2 hanner.. men ved godt at rejste børster kan være tegn på så meget andet.. usikkerhed..

• #37   12. jan 2012 Peter S - ja, lige præcis.. også derfor jeg oprettede tråden her, sys jo det er helt hen i vejret og hun havde ingen problemer med Diego indtil hun hørte at han var en blanding af rottweiler /lab. sys jo ikke det er fair at stemple min hund pga. hans blandingsforhold.. han ligener jo bare en STOR lab.

• #38   12. jan 2012 Peter S - ja, min kan også gøre det hvis han har stået og lugtet til hvor andre han tisset.. Så jeg tager det generelt ikke for at være et dårligt tegn, kun lige med de 2 husky'er.. eller ikke.. smiley

• #39   12. jan 2012 Men nogle gange er det også hvordan man ser og oplever hunde.. for mig så er en Sansk svensk gårdhund en hissig lille satan som jeg slet ikk kan have. Men det fordi alle dem jeg har oplever har været sådan så derfor kan jeg ikk lide dem.. og hvis sådan en kommer løbene gående mod mig så sparker jeg squ ud efter den før jeg spørg hvis man kan sige det sådan.. hvor hvis det var en storhund ville jeg ikk gør det medmindre viser tænder og knurre helt vildt også..

Så det jo nok også hvordan man har set hunden..

Ved odt der findes søde og dejlige rolige dansk svensk gårdhunde men jah ikk dem ejg har mødt derfor ser jeg dem nok sådan lidt sådan

• #40   12. jan 2012 Er det ikke meget normalt at en Husky kan være aggressiv, specielt kønsaggressiv? eller er det mig der har hørt forkert?

• #41   12. jan 2012 *Ej en medløber* - det var egentlig mere ironi, fordi det var den der var blevet nævnt flest gange.. men kunne også ha' sagt gravhund, den er også nænt et par gange.. Men mente ingen harme med det.. beklager hvis det blev taget sådan..

• #42   12. jan 2012 Peter S - det skal jeg ikke kunne udtale mig om, så meget kender jeg ikke til racen.. sys de er meget elegante og smukke, men har desværre kun mødte de 2 som er i hundeskoven. Men det skulle da ikke undre mig hvis de kan være lidt pirlige..

• #43   12. jan 2012 *Ej en medløber* nej sådan forstod jeg det heller ikke på dig.. smiley Sys bare det var sjov, at tråden handlede om horfor folk var unødigt bange for muskelhunde til at den nu "handler" om husky'er smiley

• #44   12. jan 2012 Melander .
    kan sagtens se hvad du mener, min mutti har selv en DGS'er på 6 år og han er helt overbevist om at han mindst er en rottweiler.. han har aldrig gjort nogen noget, men han skal nok gøre folk opmærksom på hvor stor og "farlig" han er, indtil folk kommer tæt på så er han en være tøssedreng..

• #46   12. jan 2012 Tina j- ja det sker desværre:0(

• #47   12. jan 2012 Maj H- okay, jamen det forklare så måske lidt hvorfor de vogter sådan over indgangen, når jeg kommer med min store "farlige han muskelhund" smiley

• #48   12. jan 2012 Vi stod en dag og snakkede med en en dame ca 50 + og hendes hund (en lille blanding), ihh hvor er jeres hund bare smuk, sød og rar sagde hun, er det sådan en lille mops? nej svarede vi racen hedder en staffordshire bullterrier uhhhaa det er jo en kamp hund, de er farlige sådan en hund vil jeg helst ikke have min hund "snakker" med... Skørt smiley :D

• #49   12. jan 2012 Martin H - Ja, lige præcis.. det er jo ikke hunden der skræmmer folk, det er race navnet, og hvor er det dog åndssvagt ikk..

• #50   12. jan 2012 Jeg er også bange for slanger selv om jeg ikke er blevet bidt af en. også mere bange end for en malinois, som jeg er blevet bidt af.

• #52   12. jan 2012 Et meget sigende billede "Oh Shit"

(link fjernet)

Se dette er jo desværre også grunden til, at små hunde bliver rykket rundt af større hunde.
    De små hunde har ofte et alt for stort ego og ejerne sørger ikke for en ordentlig opdragelse af deres små hunde for de kan jo ikke gøre så meget skade.
    Big mistake...for sådan fungerer det bare ikke i hundeverden!

Min dejlige muskelbasse skyndte sig bare væk fra den lille hidsigprop og legede videre med de andre på marken smiley

• #57   12. jan 2012 Jeg er personligt mere bange for små hunde end stor. Det er tit de små som bider da de ikke bliver opdraget på samme måde som de store. Blev så sent som igår bidt i begge hænder af en shitu ting agtig noget.. Skulle lige børste den for hende den handicappet jeg passer og bom så sad den i hånden på mig og den blev vil. Måtte opgive til sidste at børste den. Så mine hænder er da lidt ømme idag...

• #58   12. jan 2012 Mor til tøserne - Hvis du mødte mit i skove med 3 rottweiler i snor er du så typen der løber den anden vej..? smiley Nu har jeg godt nok kun 1 pt men har da haft 3 på engang jeg selv gik tur med ( Vejer 54 kg ) Men jeg er selv på samme måde, mine hunde får på ingen omstændigheder lov til at hilse på shæfer.. Er hundeangst for den hund og de vil aldrig komme ind for mine døre. Men har også meget dårlig oplevelser med den race.

• #59   12. jan 2012 Hvordan kan man sige, at en rottweiler ikke er en muskelhund, når der ikke er nogen der ved hvad en muskelhund er ? ;O) Jeg hader simpelthen den betegnelse.

Når vi taler om frygt.. Jeg er utryg ved mange schæfere, rottweilere og gravhunde, men jeg er ikke decideret bange.
    Det der oftest udløser min utryghed er i langt højere grad hundens adfærd, end dens race.

Eksempelvis var jeg ude og handle i går. Da jeg går ind, står der en amstaff. Den logrer og følger interesseret med i hvad der foregår ude foran butikken. Den kunne ikke gøre mig det mindste nervøs, om jeg så gjorde mig umage.

Da jeg går ud står der en blanding (noget jagthund vil jeg tro)
    Hunden er tydeligvis utryg. Galper, tripper nervøst frem og tilbage og ligner mest af alt én der helst ville være fri for at være der. Se dén hund ville jeg ikke gå for tæt på.

• #60   12. jan 2012 Kathrine N - det du skriver med potens forlængere kan jeg delvis godt give dig ret i for 10 år siden eller under rocker krigen, men idag er det jo ikke schæfer og Rottweiler som alle smartass'esne anskaffer sig.. det er jo de mindre muskelhunde og/eller am. bulldog da de stadig var lovlige.. i mine øjne sys jeg det gør dem mere fimset et eller andet sted, for hvis man gerne vil udstråle en eller anden form for hardness eller hvad vi skal kalde det, hvorfor så anskaffe sig en ( forstår mig nu ret ) lille staff frem for en stor rottweiler? I mine øjne er det fordi de ikke kan/ tør håndtere en STOR hund og derfor vælger de mindre muskelracer fordi i sidste ende kan de " løfte" dem hvis de bliver for vilde.. men kan sagtens se hvad du mener.. smiley

• #62   12. jan 2012 Mor til tøserne - kan eg godt forstå.. Frygt er ikke sjovt smiley vores rotte er god til alle hunde bare ikke mennesker desværre.

• #63   12. jan 2012 En rotte havde ikke opført sig som den smiley man skulle jo tro at jeg var ved at slå den ihjel bare fordi den skulle børstes og klippes lidt. Møg kræ.

• #64   12. jan 2012 Den har så mange knuder at jeg både måtte klippe, hive og børste og det gjord jo rigtig ondt på den stakkels hund. Men at den bider som den gør det acceptere jeg ikke. Det er uopdragenhed. Min rotte hyler som en besat når jeg finder negleklipperen frem, men hun ligger stille og acceptere at jeg ordner hende negle. Denne her hund bider lige meget hvad du gør. Men de kan vi jo takke de gamle hjælper for at den ikke er blevet børstet ordenlig..

• #66   12. jan 2012 Det er nok bare en diskussion der kan blive ved...

• #67   13. jan 2012 Vicky - Nu med Corgi !

En rotte´s reaktion på noget der gør ondt kan nu også ofte være at bide fra sig, ikke helt for sjovt at rigtig mange dyrlæger sætter mundkurv på en rotte når den skal behandles for noget der gør ondt...

De dyrlæger jeg kender er alle blevet bidt af en rotte, og de tager ikke chancer med dem mere.. Men som de siger, såsanrt de er nede af bordet er de verdens dejligste hund, men i behandlings øje der stoler de altså ikke på dem...

• #68   13. jan 2012 M&R . - Ja, det har jeg også hørt en masse om, kender en veterinæsygeplejske som ikke er bange for dem, men hun sætter altid mundkurv på dem ( rotter) uanset hvor søde de er når de kommer ind.. og hun er ikke blevet bidt af en, men gør det for at være på den sikre side.. og fair nok for de har et specielt sind mange af dem..

• #69   13. jan 2012 M&R - Mine 4 rotter jeg har haft igennem tiden har aldrig haft mundkurv på lige meget hvad... Min dyrlæge ved hvor meget styr jeg har på mine hunde. Så de elsker når mine rotter kommer ind. Som hun siger heller det end de små hunde, for dem er hun blevet bidt af mange gange, især gravhunde og poms. Så har aldrig haft problemer med mine rotter hos dyrlægen. Min tæve nu er bare ikke så glad for fremmede,men hun lever jo også på smertestillende og har ondt. Og Adfærds tingen siger at det er derfor at hun er så mistroisk.

• #70   13. jan 2012 Dyrlægen har ingen problemer med at ordne negle og ører osv på vores rotte. Så hun bliver skam ikke sur. Og den gamle jeg havde kunne du kommer og ordne sår på uden du ville blive bidt, ligemeget hvor ondt det gjorde.. Handler om opdragelse.

• #71   13. jan 2012 Mine hunde er røv forkælet smiley

Kommentér på:
Bidt af Husky, frygter muskelhunde ??

Annonce