{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆLP Hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har to hunde, den ene er 1 år, og den anden er 8 mdr. de er begge to nogen rigtig dejlige hunde, som elsker at snakke med mennesker, og elsker´opmærksomhed, mit problem er bare at min ene hund Kiki som er en blanding af en shitzu og en griffon, ikke helt kan blive renlig, selvom vi lige har været ude, og hun lige har isset udenfor, kan hun finde på at gå ind og sætte sig i gangen bagefter. Jeg har skældt hende ud for det, og har prøvet at give hende godbidder når hun tissede udenfor, så hun fik ros ude, men skæld ud inde, men det er ligesom om det ikke virker, hun er helt klart blevet bedre til det, men der sker desværre stadig uheld indenfor smiley

Min ældste hun på 1 år, er en blanding af en border collie, dobbeman, irsk setter og en sibirien husky, så hun er en rigtig rundkørsel, med mange aktive hunde i, så vi går lange ture to gange om dagen, og hun er da også træt når vi kommer hjem, og lægger sig og slapper af, men når hun så begynder at kede sig / efter en halv time maks) ødelægger hun ting, når vi er hjemme får hun at vide hun ikke må, også holder hun dog også, men når de så er alene hjmme ødelægger hun alt, hun har ødelagt væggen gulvet, legetøj dere seng jamen alt.

Hvis hun sidder i bilen to min mens jeg er inde og hente kartoffeler f.eks har hun bidt min sele eller andet i bilen i stykker, men ved ikke om jeg så skal skælde hende ud når jeg kommer tilbage ved hun godt hvad hun så får skæl ud for? Eller er der nogen som har nogle gode råd, for jeg bor til leje på en gård, og her er rigelig plads, men hun kan jo ikke ødelægge alting, og da slet ikke når det ikke er vores eget men noget vi lejer.

Hun er rimelig lydig, og høre og opføre sig pænt når vi hjemme, men går amok når vi er væk, og det er ligemeget om det er 5 min eller 2 timer.

Jeg har prøvet at have legetøj mm. altså ting hun kan og må ødelægge , men hun ødelæggr stadig alt det andet også, og vi har filmet hende, så vi ved det er hende der gør det, og ikke den anden hund, hun sover og slapper af når vi ikke er hjemme. Nogen gode råd??

Håber virkelig på rspons.

M.v.h. Mette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP Hvad kan jeg gøre?
  • #1   10. sep 2008 1. du må ikke skælde ud når den har tisset på gulvet, tør op og ti' stille:-)
    men ros hende rigtig meget når hun gør det ude.

2. prøv at lave noget mentaltræning med den store. Jo mere motion, jo mere aktiv. prøv evt. at gemme foder i forskellige ting uden for, under urtepotter, i en klud osv. så hun skal bruge hjernen. Det trætter meget mere end fysisk træning:-)

• #2   10. sep 2008 1 - Hunden skal ikke have skæld ud for at besørge, det vil blot få hunden til at søge væk fra jer/gemme sig når den besørger.
    Gør grundigt rent (evt. med Rodalon) hvor hunden har besørget. Ignorer AT den besørger, men tag i stedet hunden med ud hurtigt så den kan gøre sig færdig der og ros så =)

2 - Jeres anden hund er en hund med en indviklet genhistorie. Hunden er arbejdende, energisk, jagthund, vagthund, hyrdehund - i en krop.

Hvad hunden i hvert fald har brug for, er at arbejde med hovedet. Problemløsninger og samarbejde, evt noget agility eller sportræning ved en klub..

Du skriver at i går med hunden 2 gange dagligt, men det giver ikke et særlig fyldigt indblik i hvordan hunden aktiveres, stimuleres og motioneres.

• #3   10. sep 2008 Det lyder da som et mareridt. jeg ved ikke rigtig hvad du skal gøre...men kunne du ikke have en hundegård ude så hun kan være i den mens du ikke er hjemme?

• #4   10. sep 2008 Hvor ofte kommer den yngste ud og er du med den ude indtil den laver hvad den skal?

Motion er godt, men kun motion er langt fra nok, der skal noget hjernegymnastik til, så hvad træner du og hvor ofte med den store?

• #5   10. sep 2008 Hej..

Jeg går to ture på hver en time ca. På turen har jeg godbidder med, som jeg enten kaster, også finder hun dem, eller som jeg smider ud over en markl eller græsplænen, så jeg forsøger at lave aktiviteter for hende, så hun får en spædende og udfordrende tur, samtidig med motion.

• #6   10. sep 2008 Jeg har en hundegård, men den stikker hun ud af, selvom det er gravet en meter ned i jorden, og hegnet er næsten to meter, så skal hun nok komme ud, der vil hun ikke være.

Ja jeg bliver altid udenfor til Kiki har tisset, og jeg har hende ude minimum en gang i timen, på nær når de er alene hjemme, men når de er alene hjmme besørger hun faktisk næsten aldrig inde, så venter hun til vi kommer hjem.

• #8   10. sep 2008 At hunden besørger når i kommer hjem kan enten være af glæde eller af frygt for jeres reaktion når i kommer ind af døren (i skælder ud fordi hun besørger, hun besørger af frygt for i skælder ud igen).

Mht den store hund.
    At søge efter kiks er fin aktivering, men ikke som eneste aktivering til sådan en intelligent og energisk hund.

Jeg kan foreslå, at i træner lydighed som en del af gåturene.. Behøver ikke være mere end 5 min af gangen.

Feks lineføring, stå, sit, dæk, bliv, apport - ganske simpel lydighed - men det giver hunden mulighed for at samarbejde, og bygger jeres forhold op om noget brugbart =)

går i til træning i en klub?

• #9   10. sep 2008 Vi har oss haft mange alene problemer med Laika (Hun er oss en go rundkørsel med bla huski) og vi prøvede ALT... Det endte med at vi fik konstateret at hun kun lavde ulykker når hun var i hele lejligheden.. Så nu er det skåret ned til få rum, og nu er det MEGET sjældent hun laver ulykker når hun er alene...

• #10   10. sep 2008 og og og...

Aktiverer/leger i med hundene indendørs?

• #11   10. sep 2008 Alene hjemme problemet tror jeg du skal kontakte en adfærds behandler. Det kunne være seperations angst og det skal man som regel have lidt hjælp med. Er din anden hund blevet tjekket for urinvejsinfektion.-prøv det men det kan også være fordi hun får skæld ud for at besørge indendørs som andre også har skrevet... Sikke en øv situation for dig at stå i...

• #12   10. sep 2008 Pia K.
    Nej min bil erikke af de største, så har ike bur til dem, det kan ikke være i bilen, men de er spædt fast, men de kan godt flytte sig lidt, og hun kan altid finde noget at få fat i, selvom jeg altid sys jeg har fjernet det jeg kan.
    Jeg vil helt sikkert prøve spor noget mere, men det er ligesom om jeg ikke kan få opmærksomheden fra hende, hun er ligeglad, og er ikke mega maglad, så det er ligesom om hun ikke rigtig gider, hun sys det er sjovere og løbe og lege med sig selv.

* Nina - Gammel *ælling *

Hun besørger ikke når vi kommer ind af døren overhovedet ikke, hun gør det når vi er hjmme, og hvis hun f.eks. lige har været ude, og jeg så ser fjernsyn kan hun finde på at gå i gangen og gøre det igen, men hus tisser aldrig når vi kommer eller går.

det andet vil jeg helt sikker forsøge, der er desværre ikke noge hunde klub herude, som vi kan nå at komme til det ene er onsdag og der kan jeg ikke nå hjem til jeg møder meget sent på arbejde, og har derfor ikke fi før kl. 6, så kan ikke nå hundetræningen, jeg venter på de starter et hold op senere på aftenen.

* Miniovnen *

Hej med dig, vi startede også med at det var i hele huset, men nu er de kun i gangen og badeværelset, men det hjælper desværre ikke rigtig. Hun har så meget energi at hun æder væggen.

* Nina - Gammel *ælling *
    Vi leger med dem både inde og ude, alt efter om jeg kan fange hendes opmærksomhed udenfor, ellers går vi ind, og leger hvis ikke hun kan koncentrere sig ude.

Mette K
    Ja det er lidt en træls sitaution, men forsøger at tage den med åbne arme, for det er nogen total dejlige hunde eller smiley

Okay hvor kan man få fat på sådan en adfærds behandler??

TAK FOR JERES AVR OG RÅD; JEG VIL HELT SIKKERT FORSØGE DEM ALLE

Kommentér på:
HJÆÆÆLP Hvad kan jeg gøre?

Annonce