{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

når man møder andre hunde {{forumTopicSubject}}

Hej håber nogen af jer der ved bedre kan give mig lidt råd og vejledning,

Jeg har 2 dejlige rottweiler, men nu er der opstået et problem med den ælste hund 2år11nåneder) at når vi møder andre hunde ude på vores gå tur bliver han meget anspændt og bliver let sur, somom at hvis de angriber er han klar,, det er typisk store hunde der fremstår dominerende i hans øjne,,,, mmeeeenn hvordan for jeg pillet det af ham så vores anden hund ikke os begynder den adfærd.

håber nogen kan give nmig noget værktøj at arbejde med.

Mvh kim&tina armani&cago


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man møder andre hunde
  • #1   6. dec 2011 du begynder at gå med hundene hver for sig eller har en med der gå med en hund. Så hver hund har mulighed for at vise om de har lyst til at hilse eller ej.

  • #2   6. dec 2011 Lav en aftale med folk der har store hunde, og så træn det..
    Først passerer i hinanden med så stor afstand at din hund ikke reagerer, på en boldbane eller lign. Og så (over flere dage, og evt flere forskellige hunde) går i tættere og tættere på hinanden, så din hund kan ske at der ikke sker noget, at den sagtens kan slappe af.
    Du må vise at DU har styr på det, så han ikke fornemmer at du evt er nervøs..


  • #3   6. dec 2011 Du skal også tænke over om du måske selv forstærker adfærden. Hvis du nu nærmest forventer at hunden reagerer så bliver du måske en smule anspændt og mere opmærksom. Det mærker hunden. Og så kører det.

Kommentér på:
når man møder andre hunde

Annonce