1.471 visninger
|
Oprettet:
Råd til hvad man gør når man møder en angribende hund {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg lige læst en artikel i BT ang. hvad man skal gøre når der kommer en angribende hund.
https://www.bt.dk/danmark/klar-laest-3-raad-det-skal-du-goere-hvis-du-bliver-angrebet-af-en-hund
Jeg har heldigvis kun prøvet det få gange at blive mødt af en angribende hund/-e, heldigvis har det ikke lykkes hunden/-e at gjort skade på mine hunde.
Ud fra artiklen kan jeg så se at jeg gør de helt forkert. Jeg tager ikke min hund op og jeg skriger/råber alt hvad jeg kan.
Hvad gør i når i møder en angribende hund?
Og er der forskel på jeres handling om i går med 1 hund eller 2 hunde?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg har ikke prøvet selv at blive angrebet jeg formoder at instinkter og ikke tanker styrer slagets gang i sådan et tilfælde.
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Så har jeg en dag været ude at gå med 2 hunde - hvor min hanhund blev angrebet af en westie. Her var jeg alene og reagerede ved at råbe og tage westien i nakkeskindet og kyle den væk, mens jeg hev min egen på armen. Heldigvis var den angribende fuldstændig uinteresseret i den tæve jeg havde med, så hende koncentrerede jeg mig slet ikke om imens.
Nu har jeg jo så en hund der er blevet utryg ved fremmede, så hvis jeg spotter en løs hund på vej mod os, så tager jeg min på armen og det er ligegyldigt hvor venlig den anden ser ud, jeg tager ingen chancer mere.
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
Har præsteret at rykke en 65kg DDB rundt, fordi den havde nedlagt min den yngste og ikke ville fjerne sig. Den vejede sjovt nok ikke så meget i øjeblikket. Man bliver vildt stærk når adrenalinen pumper! Har heldigvis aldrig oplevet at mere end én kommer farende. Ville nok være mere besværligt at skulle fange mere end én, mens man samtidig skal holde sine egne.
Synes desværre ofte man møder løsgående hunde, hvis ejere ikke har styr på dem. Jeg vil IKKE have dem i nærheden af mine. Uanset om den virker venlig eller ej. Når mine er i snor, skal de ikke hilse eller på anden måde interessere sig for andre.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Nu er mine hunde så også pænt store, så risikoen er ikke helt så stor som med en lille hund, og det har også noget at sige i forhold til min respons, for hvis jeg kun havde en hvalp eller en helt gammel hund med, ville jeg være mere tilbøjelig til at gå i mellem og forsøge at holde den anden hund væk.
Heldigvis er situationen med en hund, der bare blindt angriber hvad som helst, trods alt ikke særlig udbredt. I 38 år med hunde har jeg kun oplevet ganske få hunde, der er kommet spænende med blottet gebis og angrebet mine hunde, og de fleste har bare lavet et skinangreb og så skyndt sig væk. Det kommer hunde frem og truer engang i mellem, men ligefrem angreb det har godt nok været sjældent.
Men sjældent eller ej, det er jo frygteligt for de, der oplever det.
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 8 Annoncer: 1 Emner: 60 Svar: 305
Jeg har desværre oplevet flere gange i hverfald de sidste 3 år at der har været angribende hunde mod mine hunde. Så har der også været de løse hunde som har kommet hen for at hilse på mine, hvor det så har endt med angreb.
Heldigvis har det endnu ikke været endt med at mine hunde har bidt eller blevet bidt, så noget rigtigt må jeg gøre. Det har så også været forskelligt gang efter gang hvordan jeg reagerer.
Jeg vil dog stadig ikke tage min hunde op eller slippe hundene ved møde med andre hunde.
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 934
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
maj 2008
Men den løsning, der er den rigtige for en hundeejer, er det jo ikke nødvendigvis for en anden. Også derfor jeg gør opmærksom på, at min respons er baseret på, at jeg har store hunde, som jeg ikke forventer vil stikke af i panik.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 275 Svar: 8.899
Men et godt råd må være, at man prøver på at holde hovedet koldt.
maj 2008
Helt enig, ann-marie. Panik vil bestemt ikke hjælpe og vil kun gøre oplevelsen endnu være for ens egen hund.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Personligt har jeg oplevet det og fik fat i halsbåndet på den hund der kom farende og løftede den i det mens jeg råbte meget højt af den. Hvilket resulterede i at den stak af og løb om bag ejer og gemte sig, mens min egen hund var klar til at slå den ihjel. Så endte faktisk med at bruge mere tid på at få min egen hund til at slappe af igen.
aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
Men det endte med Thomsen op på nakken af min mor, hvilket var besværligt for han vil kæmpe til den bitre ende (han flygter ikke fra en slåskamp) også fik min far fat den store hund indtil ejeren kom over hegnet.
Men jeg tror hvis Thomsen skulle blive angrebet igen, så ryger han op i favnen, for at få ham væk fra situationen. Hvis det altså er en mulighed, det er heller ikke altid det er en mulighed.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Nej, nu er det ret usandsynligt, at nogen af mine hunde ikke skulle kunne klare en angribende hund. Så skulle det være en anden stor Molosser race, og det er bare så usandsynligt, at den situation skulle opstå.
Men jeg har prøvet, at min Grosser blev angrebet af to terrier et eller andet uden halsbånd. Det var en pudsig oplevelse, for min Grosser gloede op på mig, men han forsøgte at undgå at blive bidt (det virkede som om han tænkte:”Så få dem da stoppet”). De fik små bidt ham et par gange, men han forsøgte ikke engang at bide igen. Jeg sparkede dem heller ikke, jeg forsøgte bare at holde dem væk.
Jeg nænnede ikke at sparke igennem, de havde jo fløjet som en anden fodbold, så jeg fægtede lidt rundt i luften med benet.
Har helt sikkert set ganske morsomt ud, om nogen havde filmet det pudsige syn.
Men blev min hund angrebet sådan for alvor, så ville jeg gå i mellem dem, og råbe og skrige.
Men igen, det er meget teoretisk med de racer jeg har.
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
Men min eneste bekymring var den stakkels lille forbipasserende hund! Freja slap ikke førend der kom en nabo simpelthen holdt hende om halsen til hun ikke kunne få luft og slap! Freja blev kørt direkte til dyrlægen og blev aflivet.
Den lille hund overlevede heldigvis...!
Nu er jeg hende med den lille hund, og håber at alderen og erfaringen gør at jeg kan holde hovedet koldt hvis Arnold en dag skulle blive angrebet!
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
Lige da jeg havde fået hevet ham ud af hundebunken, og op i mine arme, tænke jeg, nu bider boxerblandingen mig sgu i ansigtet. Men det endte det heldigvis ikke med.
Råd til hvad man gør når man møder en angribende hund