{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal foder til Rottweiler/boxer
  • #1   24. nov 2011 Jeg ved ikke hvad hun er vant til at få, men er ret sikker på det bare er det billige fra fakta. Vil selvfølgelig ikke bare give hende nyt fode, men finde ud af hvad hun plejer at få og derfra købt noget godt foder og blande i så hun kan vende sig til det.

• #2   24. nov 2011 I skal høre den tidligere ejer af unghunden om, hvad de fodrer med. I må ikke skifte foder, når i får hende - så opnår i kun, at hun får dårlig mave....

I en omplaceringssituation vil hunden altid være stresset og får så i forvejen nemt dårlig mave eller går lidt fra foderet. Når hun så er faldet til ro hos jer, kan i skifte foderet, hvis ikke i kan lide det foder, hun får i forvejen. Skiftet skal så foregå over 8-10 dage for ikke at slå hendes mave i stykker.

Pøj, pøj med hende. smiley

• #3   24. nov 2011 Skidt være med at det er noget "dårligt" foder, hun evt. får nu - vent for guds skyld med at skifte, til hun er faldet til.

• #4   24. nov 2011 Tak for det gode råd Kirsten smiley

• #6   24. nov 2011 Som Team Glarbo siger, så er f.eks. Arion et udemærket foder og jeg ville også fortsætte med hvalpefoderet et halvt års tid endnu, specielt hvis ikke hun har fået et godt foder før. Hun er en rimelig stor hund og de er længe om at vokse sig færdige.

Og ellers kig i trådene herinde omkring foder, der er mange af dem.

Anbefaling: hundefoder med kødingredienser først på listen, helst ingen kornprodukter (ris er ok, og majs kan også gå an) og så få mærkelige kunstige tilsætningsstoffer og konserveringsmidler som muligt.

Så er det bare et spørgsmål om, hvilken prisklasse i vil ud i?

Dyre, som Orijen, Taste of Wild, Wolfblut etc.

Billigere, som Arion, Bosch, Bozita eller lign.

• #7   24. nov 2011 Mange af mærkerne kan iøvrigt bestilles hjem fra Tyskland, f.eks. fra zooplus.de til væsentlig billigee priser end de koster herhjemme.

• #9   24. nov 2011 Det er den bestemt ikke. Hun ligner fuldstændig en rottweiler, hun har træk fra boxeren i hovedet, eller ligner hun fuldstændig. Og selvom jeg elsker arm bull, kunne jeg ikke finde på at købe en som havde det i sig, da jeg ikke vil risikere en aflivning, og slet ikke da vi har en søn på snart 4år som knytter sig rigtig hurtig til dyr.

Krumme: Hvorfor så fordømsfuld? Fordi vi er unge mennesker eller hvad?

• #10   24. nov 2011 Trådstarter, tror bare at i forsigtigt advares om at have dokumentationen i orden på hunden. Det er jo hundeejeren, der selv skal kunne dokumentere hundens racer, hvis hunden bliver anmeldt. Og man vil nok se anmeldelser på en hel del hunde, der slet ikke har muskelhundeblod i generne.

Krumme: til gengæld ser man også mange hunde, der netop trives godt på at der er ris eller majs i foderet - det er med til at holde deres mave i gang. Men det skal bestemt ikke være hovedingrediensen, og selvfølgelig undgåes hvis der er tendens til allergi, men det er der jo ikke snak om her.

• #11   24. nov 2011 Risikoen for at den bliver anmeldt her hvor vi bor er vist meget lille. Da vi bor ude på landet og kun har en nabo lige ved siden af.

Og selvfølgelig vil den ikke kun være her. Men er klar over at det er rigtig meget med de såkaldt muskehunde.

Hvordan sikre man sig som ejer at der ikke er muskehund i hende? Ikke fordi jeg tror der er, men alligevel.

Kommentér på:
Anbefal foder til Rottweiler/boxer

Annonce